.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 08:02:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3 80, 91r] Dokrecanie łożysk tylnich
PostNapisane: 26.wrz.2006 16:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
witam
ostatnio mialem duzo przewalek z moimi lozyskami, wymienialem je na rózne sposoby i cagle padaly. Miejwiecej doszedlem co bylo powodem tych zderzen, ale chcialem tu uscislic kilka spraw.
Czy nie ma ruznicy jesli chodzi o wbijanie pierscieni lozyska metada garazowa czyli stary pierscien i mlotek, czy jednak lepiej jest to zrobic na prasie??
Jakim momentem dokrecac lozysko, bo skabinuje sobie klucz dynamometryczny i chce to zrobic??
Z gory dzieki za odp.
pozdrawiam!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 17:07:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 09:43:02
Posty: 83
Lokalizacja: torun
oczywiście że lepiej na prasie
a co było powodem "padania" łożysk? zbyt mocne dokręcenie?
a jakie łozyska tam wchodzą? po dwa stożkowe na koło czy jedno dwurzędowe kulkowe?

_________________
Audi a4 2.5 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 17:12:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
dwa stozkowe i podejrzewam ze padaly po stosowalem metode doktecenia do oporu i odpuscic 90 stopni!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 17:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 09:43:02
Posty: 83
Lokalizacja: torun
wszystko zależy od tego co uważasz za "do oporu" trzeba po prostu dokręcać je z "czuciem"

_________________
Audi a4 2.5 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 17:38:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
dowiedzialem sie ze za pomoca klucza dynamometrycznego lozysko powinno byc dokreecane momentem 35 Nm a po chwili dociagniete do 65 Nm. Czy to prawda??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 17:39:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Najwazniejsze zeby bylo duzo odpowiedniego smaru w srodku a dokrecamy z czuciem a nie do oporu , tak jakbys wkrecal cos w aluminium i nie potrzeba duzej sily , wkrecasz i obracasz piaste i tak powoli . Po zalozeniu kola i postawieniu auta na ziemi powinno byc troche luzy , stajesz z boku i szarpiesz za kolo energicznie . Skoro go nie ma to za mocno dokrecone a skoro stuka mocno to za slabo ale lepiej miec za slabo bo i tak nie odpadnie niz za mocno :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 17:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 09:43:02
Posty: 83
Lokalizacja: torun
[quote="Jack"]Najwazniejsze zeby bylo duzo odpowiedniego smaru w srodku smaru nie powinno być "dużo" - zaleca się 30% objętości łozyska

_________________
Audi a4 2.5 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 18:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tam co sie zaleca to zaleca i tak nie wyjdzie bokiem no chyba ze cala piasta bedzie napchana, ja to nie pisze z ksiazki ale z wlasnej praktyki i szczerze jeszcze nigdy nie mialem problemu z lozyskami tylnimi a jedynie wymienialem przednie. Tak raz na dwa lata powinno sie nalozyc nowego smaru do piast tylnich i wymienic uszczelniacz :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 20:11:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Jack napisał(a):
Tak raz na dwa lata powinno sie nalozyc nowego smaru do piast tylnich i wymienic uszczelniacz :peace:


Cholera, u mnie żadne łożysko nie wytrzymało 2 lata bez "rozhuczenia się". Może powinienem zainwestować w droższe...? :P

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 09:26:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam ja tez mialem juz niemile doswiadczenia z tylnym lozyskiem. Kiedys pieknego dnia zakupilem nowe lozysko OPTIMALA, ze sklepu wychodzilem z usmiechem na twarzy i jeszcze reszta w kieszeni. Odrazu wzialem sie za przekladanie tej glosnej sprawy. I od momentu zalozenia lozyska przejechalem jakies 8 tys. I podczas jazdy na kochane wakacje na Hel, zaczelo halasowac takim niskim dzwiekiem, zatrzymalem sie na shellu na obwodnicy trojmiasta, zatankowalem i sprawdzilem cisnienie i luz w tym kole. Nic niezauwazylem, a wtedy naprawde mocno padalo bo, az w trumnie na dachu gdzies wleciala woda. Dojechalismy jakos na ten Hel, zostawilem niunie na 10 dni i kiedy pora odjezdzac tknelo mnie aby sprawdzic te lozysko ktore zakladalem, wiec sciaglem kolpak i korek uszczelniajacy lozysko. I szok ladny blekitny Lt-4s zrobil sie czarny i pelno smaru na feldze bylo. Sciaglem troche zmaru i widze koronke rozwalona od tego zewnetrzego lozyska. Poszlem sie popytac tubylcow gdzie zakupic takie lozysko. Szok nie ma sklepu na polwyspie helskim, najblizszy maly sklep motoryzacyjny jest we wladyslawowie i pan mechanik roman z jastarni.Wiec nasz wyjazd przelozylismy w przyszlosc, a czemu nie wakacje :-). rano poplynelismy promem do gdynii, znalazlem sklep, kupilem znowu optimala :-(, bo inne na zamowienie. Wiec bralem co bylo. Kiedy obralem kierunek powrotny, zwiedzilem jeszcze ORP Blyskawice i Dar pomorza. Juz na Helu kiedy rozlozylem stare lozyska zauwazylem ze te zewneczne jest doszczetnie zrujnowane ( koronka rozsypana, i pare stozkow z powykruszanymi podstawami, bieznia wewn. musiala sie obrucic pare razy w osi itd, itp), a za to wewn. lozysko nie wykazywalo wogole zurzycia. Zakladajac nowy zestaw, troche sie podenerwowalem, bo odkrylem ze te lozysko zewn. nie pasuje bo jest za male :-(, wiec zaczalem dzwonic o 17 godz. po sklepach w "okolicy" znalazlem serwis boscha w Rumii, gosc powiedzial ze ma takie lozysko i bedzie jakis czas na mnie czekal w serwisie z tym lozyskiem. Dojechalismy o 20:30 po te lozysko, bylo zaplacilem i podziekowalem ze czekal na mnie i o 21:54 mialem pociag powrotny na Hel, jeszcze tego dnia zalozylem lozysko i ucieklem z tego konca swiata :). Teraz woze zestaw lozysk SKF, wrazie podobnego zdazenia i polecam tylko tej firmy bo moze cena przemawia bardziej po stronie optimala, ale jakosc jednak idzie po stronie skf'a. A dokreca sie obracajac caly czas beben zeby lozysko nie doszlo czasami krzywo, i moment dokrecenia powinien byc taki zeby bylo mozna jeszcze przesunac podkladke za dokrecana nakretka srubokretem wtedy powinno byc dobrze POZDRAWIAM i przepraszam za tak dlugi opis, ale mam o czym opowiadac :-P

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 11:41:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
1. Do wymiany nie potrzeba prasy
2. Wybijasz stare pobijakiem, czyścisz piastę i ostrożnie nabijasz nowe za pomocą tulejki o odpowiedniej średnicy i młotka
3. Smaru tyle ile wejdzie, ważne żeby był odpowiedni (zielony do łożysk wysokoobciążonych)
4. Składasz wszysko na ośkę
5. Dokręcasz z wyczuciem do oporu a nasztępnie cofasz nakrętkę o 1/6 - 1/4 obrotu.
6. Usuwasz nadmiar smaru i nabijasz kapsel

Bardziej szkodliwe jest zbyt mocne naciągnięcie łożysk niż pewien niewielki luz.

Wszystko w temacie, na 100 tys. km spokój (a może na zawsze :))

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: