.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 07:50:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] amortyzatory Bilstein B4
PostNapisane: 30.wrz.2006 21:06:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jak w temacie.

Czy ktoś ma już doświadczenia z tymi konkretnie amortyzatorami i czy jest sens je kupować ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 21:15:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Doświadczenia z bilsteinami nie mam, ale mogę przytoczyć ciekawostkę. Ostatnio w sklepie rozmawiałem ze sprzedawcą o amortyzatorach i on wspominał mi, że bilstein delikatnie mówiąc olewa klienta w kwestiach reklamacyjnych. Pokazywał mi przy tym odpowiedź na reklamację, gdzie bilstein odpisywał na zarzut, że amortyzator cieknie po 6 miesiącach, podczas kiedy gwarancja jest na dwa lata, swoją negatywną odpowiedź argumentując, że jest to normalne zużycie eksploatacyjne. Gość ze sklepu mówił, że to nie pierwszy taki przypadek. Podobno sachs jest w tym względzie bardziej ugodowy.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 21:35:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
To dziwne,ja wyminialem bilsteiny trzy razy w ciagu 8 m-cy po czym okazalo sie ze pol os miala luz w moscie. Seger spadl i kiedy zmienialem amorki, to przy maxymalnym opuszczeniu wachacza pol os lekko sie wysowala.To powodowalo ze frezowanie sie lekko klinowalo i na krotko mijalo. Jednak szybko wracal na swoje miejsce i na wybojach stukalo.No taki glupi przypadek, ale wystarczalo tlumaczenie, ze na aucie stuka. demonstrujac to na postoju efekt byl swietnie slyszalnypol os byla luzna i gladko wysowala sie i wracala co powodowalo stukanie. Acha to byl mercedes co w tym przypadku i tak jest bez znaczenia.
Co wazne bilsteiny byly rewelacyjne w dalszym uzytkowaniu i nie zawodne do konca posiadania tego auta. Wiec moge tylko polecac,dodam ze teraz tez wymienilem na bilsteiny.Jestem zadowolony.

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 21:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
ale czy to były konkretnie B4 ?

.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:01:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 551
Lokalizacja: LBI
ja polecam nie mialem lepszych amorow :)
dosc twarde ale za to bardzo dobrze trzymaja.
obecnie maja ponad 20 tys za soba,
jakis miesiac temu padl mi lewy przod, mial 0 %
oslona byla rozwalona i poszla kupa piachu i wody, trudno powiedziec czy to bylo przyczyna

skan

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Ostatnio edytowano 30.wrz.2006 22:05:53 przez radekmc, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:04:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
mialem B8, mam B6 i jestem zadowolony, ale B4 juz bym nie kupil - wolalbym sachsy super touring. mialem je kiedys w B4 (A80 ;-) ) i za bardzo bujalo, jak dla mnie za miekkie.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:06:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
To mają być w miare tanie i dobre zamienniki za seryjne do O1 1.9TDI....

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:07:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 551
Lokalizacja: LBI
Bilu dziwne u mnie sie jezdzi jak taczka :P

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:11:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Ale czy B4 to nie jest gazowo-olejowy a super touring tylko olejowy?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:12:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
radekmc napisał(a):
Bilu dziwne u mnie sie jezdzi jak taczka :P

to chyba nie jezdziles taczka ;-)
sebolec napisał(a):
Ale czy B4 to nie jest gazowo-olejowy a super touring tylko olejowy?

oba sa o-g.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Ostatnio edytowano 30.wrz.2006 22:15:31 przez BiLu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:20:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
oba sa o-g.


Na pewno? Bo w katalogu internetowym sachsa pisze, że super touring są olejowe, dopiero advantage są gazowo-olejowe.

Kod:
Wytłumiacz uderzeń
Super Touring
SACHS 170 268
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie oleju


Źródło: http://webcat.sachs.de/

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:25:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sam olej jest praktycznie niescisliwy ;-)
podobnie inne plyny...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:37:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
To ja już nie rozumiem. :D I tak kupię advantage.

Bezdusznego natomiast przepraszam za spam w jego wątku. ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:40:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Bilu napisał(a):
mialem B8, mam B6 i jestem zadowolony, ale B4 juz bym nie kupil - wolalbym sachsy super touring. mialem je kiedys w B4 (A80 ;-) ) i za bardzo bujalo, jak dla mnie za miekkie.


Bilu jak Ci się śmiga na B6 ?? Zamierzam podobne wsadzić do swojego dupowozu z -20mm lub -30mm spręzynami eibacha przy czym nie chce z tego zrobic wozu drabiniastego. Jazda jest ewidentnie lepsza a jak z twardością, idzie wytrzymac ?? Jaka rura(tłoczysko), cienka ??

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 09:49:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli B4 to tylko do serynego zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 17:32:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 10:44:47
Posty: 96
Lokalizacja: WGM
Pół roku temu zakładałem do auta Bilstein B4. Po tygodniu jazdy jeden amortyzator wykazał już tylko 15 % skutecznosci. Reklamacja została załatwiona w ten sposób, że kupiłem nowy amorek, a reklamację za uszkodzony uznali po 14 dniach (wtedy oddali kasę). Ogólnie po około 10 tys. sprawują się bardzo dobrze, nie straciły na skuteczności. Uważam jednak, ze są dość miękkie, ale to już chyba kwestia gustu i preferowanego stylu jazdy.

_________________
100 C4 2,8 q AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 19:33:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sebolec napisał(a):
Bilu napisał(a):
oba sa o-g.


Na pewno? Bo w katalogu internetowym sachsa pisze, że super touring są olejowe, dopiero advantage są gazowo-olejowe.

Kod:
Wytłumiacz uderzeń
Super Touring
SACHS 170 268
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie oleju


Źródło: http://webcat.sachs.de/

masz racje, cos mi sie poj.... ;-)
oba sa olejowe i raczej do seryjnego zawieszenia bez sportowego zaciecia.

ozzy napisał(a):
Bilu jak Ci się śmiga na B6 ?? Zamierzam podobne wsadzić do swojego dupowozu z -20mm lub -30mm spręzynami eibacha przy czym nie chce z tego zrobic wozu drabiniastego. Jazda jest ewidentnie lepsza a jak z twardością, idzie wytrzymac ?? Jaka rura(tłoczysko), cienka ??

B6 i B8 mialy grube tloczyska:
B6 - http://www.rezacze.pl/bilu/s6/04/zawias.jpg
B8 - http://www.rezacze.pl/bilu/a6/galeria05/02.jpg

do obnizonej fury jak najbardziej pasuja oba przy czym B8 sa nieco sztywniejsze.
jesli latasz w trasy czesto to kupuj B8, jesli raczej uprawiasz jazde miejska sugerowalbym B6.
w obu przypadkach idzie wytrzymac ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: