.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 23:58:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0] Ustawianie zbieżności
PostNapisane: 03.lis.2006 19:29:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 11:53:44
Posty: 13
Witam. Podobno cięzko jest ustawić zbieżność w tym modelu. Jeden z mechaników powiedział, że należy 2 tygodnie okładać śruby szmatami z naftą, potem przyjechać na regulację, inaczej można pozrywać gwiny. Czy są jakieś lepsze sposoby?

_________________
Piotr, Audi 80 B4 93' 2.0+GAZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 20:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
jest 1 sposób... o niebo lepszy :D
ZMIEŃ MECHANIKA :!:

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 21:10:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
Przyjedź.. 2 godziny i po bólu

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 22:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
Kilka dni temu wymieniałem madżety ma przegubach i przy okazji ustawiałęm zbieżność. Nie jest to wcale takie straszne jak opowiada Ci pan mechanik ;-)

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 23:23:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2006 11:46:20
Posty: 39
Lokalizacja: Katowice
Jeżeli potrafisz cos pogrzebac przy samochodzie to najlepszym rozwiazaniem byloby wykrecenie dwoch drażkow kierowniczych, zmierzenie odległości od środków końcówek, wykręcenie końcówek, ew. wymiana uszkodzonych, dokładne wyczyszczenie szczotką drucianą wszystkich połączeń gwintowanych dokładne nasmarowanie gwintów (nie żałuj towotu) i skręcenie wszystkiego do kupy. Tak przygotowane drązki każdy mechanik bez problemu ustawi, a Ty bedziesz miał spokój 10 lat (albo i wiecej).
Druga możliwość (jeśli się mniej znasz) to spryskanie gwintów w okolicach nakrętek regulacyjnych preparatem typu WD-40 dzień przed wizytą u mechanika. Jeśli wcześniej przygotujesz tak drązki to mechanik powinien mniej policzyć za zabieg :)
pozdrawiam

_________________
Audi 100 2.2 1985r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 2.0 93'] Ustawianie zbieżności
PostNapisane: 03.lis.2006 23:25:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 14:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Pan Mechanik ale może nie od aut! Przeważnie nie ma problemu ze zbieżnościa także inny mechanik zrobi bez problemu!

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI AEL 174KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 11:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
podepnę sie zmien mechanika... w B3 i b4 jest tak samo ,coprawda sa roznice w zawieszeniu ,ale mniejwiecej jest tak samo. ja bylem na 2 stacjach diagnostycznych powiedzieli mi ,ze nie podejma sie bo duzo pracy z galkami ,wola w polonezie lub przeglad za ten czas zrobic :).
Pojechalem do poleconego przez znajomego mechanika ,30 min wyciagnol galeczki ,przeczyscil ,przesmarowal ,ustawil laserowo .... miodzik :) mnie akurat wkurzala krzywo ustawiona kierownica po wymianie calego zawieszenia ostatnio.
Pozdr. jak krakow to Ci polece tego goscia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 2.0 93'] Ustawianie zbieżności
PostNapisane: 14.lis.2006 22:12:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2006 21:45:13
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
zizu77 napisał(a):
Jeden z mechaników powiedział, że należy 2 tygodnie okładać śruby szmatami z naftą, potem przyjechać na regulację


... a to pomysłowy Dobromir.

U mnie trwało to ok 1h i kosztowalo 100zł.

_________________
Audi B4 Avant 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 22:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2006 02:02:09
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
w moim przewaznie zajmuje to godzinke albo krucej, tylko ze ja kontroluje zbieznosc raz do roku bo zawsze jest jakas koncowka do wymiany a to dla wlasnego bezpieczenstwa ale normalnie to place 60-80 zl i nikt tak nie wymysla, sytuacja jest inna gdy ty kupujesz autko po 2 latach jezdzenia jedziesz to sprawdzic a tu sie okazuje ze od 4 lat nikt tam nie zagladal to niestety przy rozwiazaniu jakie ma b3 b4 jak tego nie wyjmiesz nie rozkrecis i wyczyscisz to geometri nie ustawisz chyba ze jestes magikiem.

_________________
Carna strzała 90 2.3 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 20:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2005 12:24:44
Posty: 49
Lokalizacja: Wlkp
Czesc, właśnie wrocilem z warsztatu,wymienialem koncowki i powiem wam, ze lepiej wymontowac obydwa drazki z auta odkrecajac je od maglownicy i powykrecac je w imadle.Jest dojscie,mozna przywalic i co tylko.
Teraz mam pytanie:wsio mam wymienione,opony nowe,katy pochylenia rowne,zbieznosc ustawiona a i tak sciaga delikatnie w prawo.dodam ze walcze z tym juz 3 wiosny.Czy moze miec na to wplyw kat wyprzedzenia? Jesli tak to jak go zmienic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 00:37:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2006 02:02:09
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
yogi napisał(a):
Czesc, właśnie wrocilem z warsztatu,wymienialem koncowki i powiem wam, ze lepiej wymontowac obydwa drazki z auta odkrecajac je od maglownicy i powykrecac je w imadle.Jest dojscie,mozna przywalic i co tylko.
Teraz mam pytanie:wsio mam wymienione,opony nowe,katy pochylenia rowne,zbieznosc ustawiona a i tak sciaga delikatnie w prawo.dodam ze walcze z tym juz 3 wiosny.Czy moze miec na to wplyw kat wyprzedzenia? Jesli tak to jak go zmienic?


a czy to autko bylo marszczone ?? bo to najczestszy powod

_________________
Carna strzała 90 2.3 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 08:44:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2005 12:24:44
Posty: 49
Lokalizacja: Wlkp
bylo , w tylek dostala,w przodzie podluznice sa jak fabryczne,nietkniete


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 12:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2006 02:02:09
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
yogi napisał(a):
bylo , w tylek dostala,w przodzie podluznice sa jak fabryczne,nietkniete


a sprobuj gdzies na pustym odcinku pojechac lewa strona i zobaczyc jak w tedy bedzie cie sciagac

_________________
Carna strzała 90 2.3 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 12:29:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2005 12:24:44
Posty: 49
Lokalizacja: Wlkp
to jest tak, jadac srodkiem sciagnie po jakis 150m na prawy pas,a jadac lewa strona bedzie sie utrzymywac na pasie. Nie jest to az takie uporczywe,ale jest tendencja do prawego rowu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 23:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2006 02:02:09
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
yogi napisał(a):
to jest tak, jadac srodkiem sciagnie po jakis 150m na prawy pas,a jadac lewa strona bedzie sie utrzymywac na pasie. Nie jest to az takie uporczywe,ale jest tendencja do prawego rowu ;)


to dobrze bo jak zasniesz to bynajmniej nie pojdziesz na czolowke :) moje na lewym ciagnie delikatnie w lewo na prawym w prawo zalezne od pochylenia drogi, w twoim wypadku moze to byc tez wina jednego lozyska po prawej stronie opor minimalny ale odczuwalny na dlogim odcinku poczekaj rok i pojedz jescze raz na geometrie na 4 kola do dobrego zakladu

_________________
Carna strzała 90 2.3 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 12:16:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2005 22:51:23
Posty: 9
Lokalizacja: Gdańsk-Wrzeszcz
a ja mam do Was pytanko: ustawiałem geometrie jakiś czas temu a dopiero ostatnio zauważyłem dziwną rzecz mianowicie przy dość ostrym skręcaniu czy to w prawo czy w lewo, kierownica mniej więcej od 80% skrętu nie wraca do pozycji na wprost tylko ma tendencje do jeszcze mocniejszego skręcania albo stoi w miejscu (zależy od asfaltu) i co jeszcze dziwne, samochód w tym skręcie delikatnie rzuca - przeskakuje... może to być spowodowane złym ustawieniem kąta pochylenia??

_________________
Audi 80 B4 1.9TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 14:15:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Wszystko jest raczej w porządku. Ten typ tak ma. Niestety.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: