.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 21:08:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z tdi] krzywo stoi na kołach, opuszczony przód
PostNapisane: 30.mar.2007 15:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Witam jak w opisie.
Auto przodem jest mocno opuszczone po stronie pasażera.
Ponadto z tamtej strony coś mocno nap....indala podczas jazdy po nierównościach i po zmianie biegu jak ma małe obroty. Sprężyna wygląda ok, nie ułamana, z amorka nic nie wycieka, czy to może być gniazdo amortyzatora??

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 16:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli jesteś w 100 % pewien ze to nie sprężyna (mogła peknąc w kielichu, i dopóki nie wyciągniesz nie będziesz wiedział) to zobacz czy na poduszkach macpershona końcówki wystają po tyle samo.

Jaki dzwięk jest na nierównościach?
Jaka jest różnica w wysokości między jedną a drugą stroną?

Stabilizator cały ? końcówki/łączniki stab. też całe?


M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 11:55:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
dzięki za odp...

Właśnie bedę musiał wyciągnąć sprężyne.....
stabilizator cały, końcówki są ok.
Hałas na nierównościach jest taki, jakby było coś lużnego i latało, jak wezmę auto to góry to luzów nie ma, silentbloki wymieniałem ostatnio...

Końcówki McPersonów wystają raczej tyle samo, a różnica w wysokości na stronach to około 2 cm..

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 12:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
To obstawiam poduszke macpershona, bo jezeli masz 2 cm rożnicy, to peknięta podusza nie blokuje talerza górnego sprężyny, i wtedy auto siada niżej (o ile sprężyna cała oczywiście)

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 12:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:00:30
Posty: 47
Lokalizacja: Opolskie
W A6 mialem podobnie wszystko nowe.Wszystkie gumy,tuleje wachacze,swoznie wszystko.Po dokladnym ogladaniu auta na stacji kontroli okazalo sie ze lozysko amortyzatora poszlo-to w kielichu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 12:29:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
no dokładnie o tym pisze, poduszka macpershona, górna to guma z łozyskiem

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 20:11:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
ok, to wymienię sobie łożyska amorków po stronach, bo to raczej koszt nie duży. Masz może jakieś sugestie do wymiany, bo nigdy tego nie robiłem, a chciałbym to sprawnie przeprowadzić :diabel:
Prosze o wskazówki :D

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 20:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:00:30
Posty: 47
Lokalizacja: Opolskie
Jezeli nigdy tego nie robiles to lepiej nie kombinuj bo mozesz zaszkodzic.
Nie wiem jak W B4 ale w C4/A6 podnioslem przod do gory odkrecilem mocowanie cale poszlo w dol i dalem rade wymienic bez wyciagania calego Mc persona.Tylko musialem ustawic pozniej poduszke na znaki ktore sobie wczesniej zrobilem zeby kolo bylo w miare rowno.Pozniej na zbierznosc pojechac trzeba i to wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 08:29:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
$iwy napisał(a):
Jezeli nigdy tego nie robiles to lepiej nie kombinuj bo mozesz zaszkodzic.
Nie wiem jak W B4 ale w C4/A6 podnioslem przod do gory odkrecilem mocowanie cale poszlo w dol i dalem rade wymienic bez wyciagania calego Mc persona.Tylko musialem ustawic pozniej poduszke na znaki ktore sobie wczesniej zrobilem zeby kolo bylo w miare rowno.Pozniej na zbierznosc pojechac trzeba i to wszystko



Tzn tak w b4 wyglada to nastepująco:
POtrzebujesz sciski do sprezyn i sporo kluczy
Najpierw zdejmujesz koła sciskasz spreżyny
następnie odkrecasz końcówke sworznia wachacza pod piastą i wybijasz wachacz z piasty, odkręcasz góre na kielichu, wymieniasz poduszki, i skręcasz.
później zbieżność i jest OK, ale to się tylko łatwo pisze bo roboty troszke jest i lepiej to we dwóch robić

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 12:46:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
W B4 kolumna z przodu jest 2-częściowa.
Nie odkręca się wahacza, nie trzeba sprawdzać potem geometrii.
Odkręcasz koło, odkręcasz 2 sruby mocujące zwrotnicę do kolumny, odkręcasz końcówke drążka. Potem odkręcasz mocowanie amorka u góry.
Sprężynę ściska się na wyjętej na zewnątrz kolumnie.
Pamiętać, aby odpiąć czujnik od ABS, bo kabel przeszkadza trochę w demontażu i można go niechcący zerwać.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 13:26:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
szogun0 napisał(a):
W B4 kolumna z przodu jest 2-częściowa.
Nie odkręca się wahacza, nie trzeba sprawdzać potem geometrii.
Odkręcasz koło, odkręcasz 2 sruby mocujące zwrotnicę do kolumny, odkręcasz końcówke drążka. Potem odkręcasz mocowanie amorka u góry.
Sprężynę ściska się na wyjętej na zewnątrz kolumnie.
Pamiętać, aby odpiąć czujnik od ABS, bo kabel przeszkadza trochę w demontażu i można go niechcący zerwać.



W sumie tak można, tylko ze w momencie którym nie odkręcisz wachacza kolumna opadnie stosunkowo nisko, i później możesz mieć problem ze złożeniem spowrotem.


M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 15:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
no to troszkę łatwiejszy sposób :D sprwadzę sobie najpierw w ten sposób czy łożysko jest ok :!!: :!!: chyba, że uszkodzenia nie będzie widać, bo wtedy...kupa, będę musiał kupić nowe.

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 10:37:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
I pamiętaj o tym ściśnięciu sprężyny ściągaczami tylko nie na przykręconej kolumnie a jak już ją wyjmiesz i nie kombinuj z wymianą na przykręconej zwrotnicy tylko wyciągnij całą kolumne bo to jest chwila roboty a robi się wygodniej aaa i jeszcze nie wiem po co miałbyś wybijać sworzeń wahacza tak jak ktoś wyżej tam Ci sugerował.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 14:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Dzięki za sugestie.....
Myślałem, ze to będzie łatwiejsze i nie bedę musiał wyciągać kolumny,a wystarczy, że ją odkręcę od góry i tak wyciągnę łożysko (poduszkę amortyzatora) :diabel:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: