.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 23:43:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Zbierzność jak wymienic kocowke i nie przestawic zbier
PostNapisane: 19.maja.2007 08:50:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Przed wczoraj wymienielem pare elementow zawieszenie i prawa kocowke drazka przy tym ustawialem zbierznosc u mechanika. Okazala sie ze z lewej strony tez jest wybita a bylem pewien ze jest git bo wymienialem ja 60 tys temu na oryginal. Teraz pytanie. Czy jest jakis sposob na wymiane tej koncow bez kolejego ustawiania zbierzności, czy po prostu bede musial znowu jechac i ustawiac :(??? Jak zmacie jakies sposoby to chetnie skozystam :) Pozdrawiam

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2007 08:55:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Niektórzy liczą ilość zwoi gwintu przy odkręcaniu starej końcówki ale to jest moim zdaniem fuszerka , ja bym ustawił zbieżność ponownie.

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2007 11:50:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Prawda, pozostaje tylko ponowne ustawianie. Ja jak robię coś przy zawierszeniu, hamulcach czy układzie kierowniczym to częśći wymieniam na nowe zawsze parami, tzn. to samo w lewym i prawym kole, bez względu na stan.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2007 15:22:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
JJ '82 napisał(a):
Prawda, pozostaje tylko ponowne ustawianie. Ja jak robię coś przy zawierszeniu, hamulcach czy układzie kierowniczym to częśći wymieniam na nowe zawsze parami, tzn. to samo w lewym i prawym kole, bez względu na stan.


Dziwi mnie tylko ze oryginalna koncowka wytrzymala tylko 60 tys czyzby to byl jakis bubel czy te nasze piekne drogi sa az tak mocne w niszczeniu zawieszenia.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2007 15:42:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Krysti AZ 60 tysiecy? Co ty chcesz wieczne koncówki? z tytanu sobie zamów... Popatrz na naprawy gwarancyjne aut co leci.

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2007 18:59:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Raz że nic nie jest wieczne a dwa nasze drogi skutecznie się przczyniają do zmiejszenia żywotności zawieszeń w autach. Poza tym zawiecho w aucie powinno być choć raz do roku kompleksowo i fachowo sprawdzone, na przeglądzie.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 22:13:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
JJ '82 napisał(a):
Raz że nic nie jest wieczne a dwa nasze drogi skutecznie się przczyniają do zmiejszenia żywotności zawieszeń w autach. Poza tym zawiecho w aucie powinno być choć raz do roku kompleksowo i fachowo sprawdzone, na przeglądzie.

Teraz koncowke kupilem wzmocniona meyle. Zobaczymy ile ta wytrzyma.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 22:28:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Krysti napisał(a):
JJ '82 napisał(a):
Raz że nic nie jest wieczne a dwa nasze drogi skutecznie się przczyniają do zmiejszenia żywotności zawieszeń w autach. Poza tym zawiecho w aucie powinno być choć raz do roku kompleksowo i fachowo sprawdzone, na przeglądzie.

Teraz koncowke kupilem wzmocniona meyle. Zobaczymy ile ta wytrzyma.


Ile takie wzmocnioone koncówki stoją ??
Gdzi to mozna nabyć :))
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 08:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
simon75 napisał(a):
Krysti napisał(a):
JJ '82 napisał(a):
Raz że nic nie jest wieczne a dwa nasze drogi skutecznie się przczyniają do zmiejszenia żywotności zawieszeń w autach. Poza tym zawiecho w aucie powinno być choć raz do roku kompleksowo i fachowo sprawdzone, na przeglądzie.

Teraz koncowke kupilem wzmocniona meyle. Zobaczymy ile ta wytrzyma.


Ile takie wzmocnioone koncówki stoją ??
Gdzi to mozna nabyć :))
Pozdrawiam
Szymon



http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=194003442

u tego Pana sie pytaj. Koszt ok 70 pln dodam ze przykladalem do oryginalu i glowka jest zdecydowa wieksza.
Pozdrawiam

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 22:04:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Albo ja miałem pecha albo to Meyle to straszne g....o . Miałem go w Mercu kiedyś i się po kilku miechach rozpadło....Założyłem TRW i Lemfordera i problem zniknął....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 19:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
gronk napisał(a):
Albo ja miałem pecha albo to Meyle to straszne g....o . Miałem go w Mercu kiedyś i się po kilku miechach rozpadło....Założyłem TRW i Lemfordera i problem zniknął....

Ja mam u siebie troche elementow meyle i troche lemforder. Czas pokaze co jest trwalcze. a moze juz w ogole nie bede musial wymieniac zawiechy. Dodam ciekawoste wymieniale sporo w zawieszeni, laczniki trzymaly dobrze po wymianie kliku elementow padly w ciagu 2 tygodni. jednak jak wymiana to kompleksowa - ale tez kasa wieksze. pozdrawiam.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 23:50:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
1: zbieŻność.
2: jeśli używasz cały czas oryginałów: wystarczy dokładne a spokojne zliczenie ilości obrotów. Będzie jak było. Jak zmieniasz z oryginała na wynalazki - ustawiaj zbieżność (to przeciez majątku nie kosztuje!! )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2007 10:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
scob napisał(a):
1: zbieŻność.
2: jeśli używasz cały czas oryginałów: wystarczy dokładne a spokojne zliczenie ilości obrotów. Będzie jak było. Jak zmieniasz z oryginała na wynalazki - ustawiaj zbieżność (to przeciez majątku nie kosztuje!! )


Majatku nie kosztuje ale placic dwa razy za to samo mi sie nie chce. Zrobilem tak pojechalem i powiedzialem ze jak ustawiali zbierznosc to kierownice zle ustawili : ) i drugie ustawianie w ramach gwarancji zrobione :)

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 12:23:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
końcówka orginalna z aso kosztuje 120 zł jej trwałość to ok80 tyś km po naszych drogach

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 09:53:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
chce wymienić końcówkę drążka kierowniczego ale za nic w świecie nie che się odkręcić przez to nie mogłem ustawić zbieżności. Na razie obwiązałem szmatą i pryskam WD40 zobaczymy czy puści...

Znacie może inne bezpieczne sposoby na odkręcenie tego bez ukręcenia drążka ??

update
nie mogę także wybić tej śruby od góry, od dołu blokuje rurą łapę a od góry wale młotkiem i nic. chyba nie obędzie się bez grzania tego dziadostwa....

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 21:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Są takie specjalne ściągacze. Jak sam nie dajesz rady to podjedź do jakiegoś znachora, który zajmuje się zawieszeniem. A najlepiej takim, który od razu ustawi geometrię.

Z młotkiem to raczej do gwoździa. :|

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 01:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lip.2007 22:15:56
Posty: 60
Lokalizacja: Płock
jak zmieniałem stare części w moim starym passacie to polałem coca-colą. Puściło szybciej niż przy użyciu WD40. :) Wbrew pozorom to najlepszy środek. A jeśli to nie pomoże to użyj sciągaczy jak radził kolega

_________________
A6 avant AVF ;) i wszystko jasne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 15:51:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
szakul22 napisał(a):
jak zmieniałem stare części w moim starym passacie to polałem coca-colą. Puściło szybciej niż przy użyciu WD40. :) Wbrew pozorom to najlepszy środek. A jeśli to nie pomoże to użyj sciągaczy jak radził kolega


Oczywiscie ze Coca Cola jest lepsza od WD40 ........ duzo smaczniejsza.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 10:01:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Fazi1111 napisał(a):
chce wymienić końcówkę drążka kierowniczego ale za nic w świecie nie che się odkręcić przez to nie mogłem ustawić zbieżności. Na razie obwiązałem szmatą i pryskam WD40 zobaczymy czy puści...

Znacie może inne bezpieczne sposoby na odkręcenie tego bez ukręcenia drążka ??

update
nie mogę także wybić tej śruby od góry, od dołu blokuje rurą łapę a od góry wale młotkiem i nic. chyba nie obędzie się bez grzania tego dziadostwa....


Odkręcanie: palniczek - nawet taki z wężem na butlę turystyczną - bo jak weźmiesz prawdziwy acetylenowo-tlenowy to można przegiąć :P

ciakawe co za śruba blokuje łapę?
jeśli masz na myśli końcówkę sworznia pod dolnym łożyskiem kolumny - to poza nakrętką jest śruba-przetyczka z kontrą którą trzeba wpierw wyjąć i samo wypada
jeśli zas piszesz o końcówce drążka i wyjęciu jej ze zwrotnicy - nie trzadkaj mlotkiem bo zniszczysz łożysko amora. Użyj do tego celu sciągacza (kiedyś w jakims norauto albo innej kastoramie nabyłem za 30 zł) albo wielkich , ale takich naprawde wielkich szczypiec / żabek / czegotam - nieźle nadadzą się takie hydrauliczne do skręcania grubych rur - skutkowało zanim kupiłem sciągacze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: