.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 21:48:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] PROBLEM Z HAMULCAMI
PostNapisane: 05.mar.2007 15:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 13:50:31
Posty: 15
Witam.Mam problem z hamulcami tego typu że jak się samochod zagrzeje to puchnie płyn hamulcowy i zaciska mi klocki na tarczach.Wymiana płynu nic nie pomogła dalej to samo.Wczoraj stałem na parkingu pół godziny na zapalonym silniku i jak ruszyłem hamulce zaczęły trzymać a w czasie jazdy myslałem ze dęba stana bo tak sie zaciskały ze całe auto w czasie jazdy już drżało i ledwo silnik przemógł to i dojechałem do domu.Co może być tego przyczyną??Dodam,że auto ma ABS ale to chyba nie ma związku.Poprostu nagrzewa sie płyn i puchnie czy jak???Pomóżcie-z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 15:20:53 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Puchnie płyn? :peace:
Po to jest zbiorniczek wyrównawczy żeby regulować rozszerzalność cieplną płynu hamulcowego.To nie ta przyczyna.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 16:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Klocki pewnie juz masz cienkie i tloczki wychodza mocno. Pewnie juz uszczelki gumowe nie sa najmlodsze i oslony a tam zbiera sie woda korozja. Rozbierz wszystko przeczysc , wymien uszczelki na nowe. Prowadnice klockow oczysc. Wszystko ma chodzic lekko i sie nie zacinac. Moze tez byc tak ze sekcja w pompie ma zaworek zacinajacy sie i cisnienie trzyma.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 18:38:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2006 20:53:20
Posty: 14
A ja bym do tego dodał że tłoczysko w pompie po rozgrzaniu się nie cofa w tych modelach to dość częśty przypadek. Było już sporo na ten temat poszukaj na forum. Podobno pomaga wymiana pompy, pozatym może płym jest już stary i ma obniżoną temperaturę wrzenia i po ostrym hamowaniu się gotuje, ale wtedy najcześciej pedał hamulca zachowuje się tak jakby był zapowierzony. Więc jezeli pedał twardy a heble trzymają to moim zdaniem pompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 18:45:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
pompa, jw.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 19:09:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
j.w.
Blokujący się po nagrzaniu komory silnika trzpień pompy hamulcowej (pewnie ze stopu aluminium?). Wystarczy zdjąć i popatrzeć na podłużne "przytarcia". W moim "profilu" dużo o tym pisałem.

Po edycji: W takim przypadku wystarczy jedno, lekkie naciśnięcie hamulca na ciepłym silniku, do przyblokowania hamulców. Zaciski się nagrzewają, nagrzewa się płyn hamulcowy, co może powodować coraz większy docisk.

Czy pompa jest ze stopu aluminium? Właśnie taka pompa, u mnie, miała "samozaciskową" tuleję prowadzącą.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Ostatnio edytowano 08.mar.2007 19:21:27 przez Lake, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 22:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 13:50:31
Posty: 15
Pisałem że płyn jest nowy,i nawet bez używania hamulców na rozgrzanym silniku zaczynają powoli zaciskać się klocki na tarczach,same z siebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 00:25:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A my ci odpowiadamy, że zagrzewa się pompa hamulcowa i już lekkie naciśnięcie hamulca powoduje, że pompa stale utrzymuje ciśnienie i hamuje sama. A wzrost temp. pod maską jedynie pogarsza sprawę. Dla próby - osłoń pompę np. kawałkiem tektury albo doprowadź na pompę jakąś rurą zimne powietrze spod zderzaka.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 21:22:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2007 19:23:42
Posty: 2
Witam
mam ten sam problem w c3 2,2 benzyna , im dłużej jade tym mocniej hamuje jak jest zimny to jest ok , musze stawać i czekać aż ostygnie , cały ten układ jest bardzo gorący czy to tak ma być czy wymiana pompy hamulcowej załatwi sprawe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 22:01:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wymień też przewody elastyczne przy kołach.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 22:05:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Panowie mam pompe do C3 z 90r. Kompletna ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Oczywiście stan bdb.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 19:34:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2007 19:23:42
Posty: 2
Witam chciałem jeszcze troche pojeździć ale pękł wąż giętki . kupiłem nową pompe e sklepie nowe przewody i płyn.wymieniłem wszystko i mam problem przód jest ok ale tył nie chamuje niema ciśnienia w czasie odpowietrzania płyn powinien wystrzelić z dużą siłą ,jak na przodzie a tu ledwie kapie , nic nie wycieka wszystko jest szczelne a ciśnienia niema , w czym może być problem przed tym pęknięciem było wszystko ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 20:31:08 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
wymieniłeś pompę a nie odpowietrzyłeś porządnie. Zacznij od najdalszego koła i odpowietrzaj tak długo aż faktycznie płyn będzie "strzelał" z odpowietrznika bez żadnego powietrza. I tak po kolei wszystkie koła. Możesz też odpowietrzać "książkową metodą: wężyk na odkręcony odpowietrznik, jago koniec do butelki przezroczystej z płynem i pompujesz pedałem tak długo aż w butelce przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: