.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:50:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2007 s-line] Za twarde zawieszenie
PostNapisane: 05.wrz.2007 00:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2007 00:10:02
Posty: 2
Lokalizacja: Gdynia
Witam szanownych kolegow ... jestem tu pierwszy raz a to za sprawa mojego nowego i pieknego A6 :-) . Autko mam od 2 dni i zrobione 550 km :-) ... jest A6 tegoroczna 2.0tdi w s-line ... niedlugo dam foty itp ... JEDNAK przeliczylem sie co do zawieszenia ( sportowego ) s-line. Myslalem , ze to bedzie raczej pic na wode i ,ze optycznie bedzie jedynie nizszy ... niestety na polskie dziury z limuzyny zrobil sie sportowy bolid ... auto jest sztywne niesamowicie ... co prawda na trasie spisuje sie bosko ale najmniejsza nierownosc i jest za twardo. auto bardzo szybko tlumi nierownosci i dzurki co daje niekomfortowy efekt i teraz troszke zaluje. Do tego wszystkiego te opony 245/40/R18 i jest wesolo :-)
Drodzy spece od AUDI teraz troche musicie mi pomoc :-) ... jako ,iz chce choc troche to zlagodzic to co mi polecacie ... ja osobiscie bralem takie mozliwosci:
- felgi 16 + opony 205/55/16 ( bedzie wygladalo strasznie ! )
- moze w Audi amorki i sprezyny od a6 zwyklej ( z tego co zrozumialem w serwisie to sline ma nie tylko sprezyny inne ale i amory :-( )
- a moze tak pneumatyke wstawic ( 10 tysiecy kosztuje przy konfiguracji czemu ja tego wczesniej nie wzielem :-( ... a ile teraz by mnie to wyszlo ?? ehhh bol bol i jeszcze raz bol )
- A MOZE WY MACIE JAKIES ROZWIAZANIE ??!!

Z gory dziekuje i pozdrawiam cala ekipe AUDI KLUB POLSKA !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 12:50:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Samo odczucie twardości jest związane z kilkoma elementami:
- Profil opony
- Amory
- Sprężyny
- Fotele

Twoje rozwiązania mogą poprawić właściwości tłumienia, jednak zawsze kosztem prowadzenia.
Wymiana kół jest najłatwiejsza. Auto na niedopompowanym "Balonie" będzie znacznie bardziej miękkie i powinno się trochę uspokoić. Jednak Zacznie pływać po drodze i przy gwałtownych skrętach może wręcz zarzucać...
Wymiana zawieszienia, jest najbardziej optymalna. Jednak nie po to zapłaciłeś grubą kasę w salonie, żeby teraz dopłacać, do (używanego pewnie) zawieszenia ze zwykłej A6. Doliczyć trzeba koszt roboty w servisie...
Opcja 3 : Chodzi o fabyczny system pneumatyczny czy Air ride?? Jeśli o fabryczny, to radzę zapomnieć, bo w takim aucie koszt samego zawieszenia (podzespołów) będzie kosmiczy i nie ma to żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Jeśli chodzi o Air Ride, to koszt właśnie 10.000, tylko, że nikt w servisie Ci tego nie założy i stracisz gwarancję na zawieszenie...

Podsumowując, najlepiej jest się przyzwyczaić do tego co jest i przynajmniej do końca gwarancji niczego nie ruszać, bo to pociągnie za sobą łańcuszek innych zdarzeń i spożytkuje znaczne nakłady gotówki.


Ps. (trochę OT ;)) Można też uderzyć w ostatni punkt "twardości" czyli fotel. Poduszka z gąbką kosztuje ze 2zł w Netto, a subiektywne odczucia się znacznie poprawią, przy zachowaniu prowadzenia :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 08:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2007 00:10:02
Posty: 2
Lokalizacja: Gdynia
dzieki dzieki ... a jakie kola i opony bys polecil ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: