Napiszę, może się kiedyś komuś przyda.
Obniżenie zawieszenia w Audi 80 B4.
Z powodu siedzącego nisko tyłu - zmęczenia sprężyn i problemów z tylnymi hamulcami postanowiłem odstawić auto do mechanika.
Miały być nowe - standardowe sprężyny i naprawa ręcznego - ostatecznie okazało się że oprócz hamulców auto obniżyło się o 35 mm i dostało 4 nowe amorki.
Z przodu auta zawitała kayaba gazowa w miejsce ( tu UWAGA ) oryginalnych amorków - a auto ma 185 000 i 13 lat. Byłem nieco zdziwiony tym że oryginalne amortyzatory były olejowe. Producentem amorków był BOGE.
Tył został zmieniony na monroe reflexa ( na szczęście - bo sensa track znany jest ze swojej nie trwałości ). W oryginalne w tyle siedział także BOGE i także jak w przypadku przodu - olejowy. Jeśli chodzi o tył - byłem zdziwiony prostotą montażu amorka i łatwościa zmiany - jest o wiele łatwiej niż w przypadku mc persona.
Sprężyny zostały zmienione na progresywnego Lejseforsa - 35 mm sport, autko jest nieco niżej - ale myślę że teraz jest takie jak powinno być. Auto jest wyraźnie sztywniejsze i twardziej wybiera nierówności - jednak komfort pozostał na zupełnie przyzwoitym poziomie.
Auto wyraźnie mniej się wychyla na łukach, nie nurkuje przy hamowaniu i o wiele lepiej trzyma się drogi.
Jeśli ktoś zastanawia się nad obniżeniem auta o taką wartość - polecam.
