.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:18:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B2 quattro] Tylne zawieszenie: sworzeń i drążek
PostNapisane: 02.lip.2007 16:07:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Potrzebuje pomocy w sprawie tylnego zwieszenia?
Muszę wymienić drążek reakcyjny (ten rozkręcany) i sworzeń pod wachacz. W ASO mi krzykneli 1100zł na stronę za te 2 elementy. Czyli 2200zł całość.
Niestety jest to na razie poza moimi zdolnościami (dopiero zrobiłem motor).

Czy ktoś wie jak i od czego dobrać takie elementy? Albo wie jak je zreanimować? Może ktoś ma dobre używki i chciałby sie pozbyć :]

PS... Mechitro coś pisał że od MB pasuje, niestety nie dobrali mi w sklepie nic podobnego :/

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 18:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Masz na myśli drążek z gałką na końcu, ten do regulacji zbiezności tylnych kół? I sworzeń dolny tylnego McPhersona?

Pierwsze mogę Ci przerobić na gałki przednie (po 30 pLN za sztukę :) ), drugie - jestem niemal pewny, że jest taki sam jak przedni.

P.S. Przerabiałem również tylne McPhersony tak, żeby wykorzystywać przednie wkłady amortyzatorów - tylne są zabójczo drogie i dość trudno osiągalne, przednie - wręcz odwrotnie. Jakbyś chciał - daj znać.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 18:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
dzieki bardzo Sebastian ... ale dąże do uzyskania orginalnego auta.
Amortyzatory na tył wiem że są drogie ... poczułem w porfelu :D
Chodzi oto żeby naprawić to co jest ... nie wydając na te 4 elementy 2200zł :galy:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 10:38:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
SebastianS napisał(a):

P.S. Przerabiałem również tylne McPhersony tak, żeby wykorzystywać przednie wkłady amortyzatorów - tylne są zabójczo drogie i dość trudno osiągalne, przednie - wręcz odwrotnie. Jakbyś chciał - daj znać.

Pozdro


Tak, ktos projektujac te amorki napewno mial na mysli rowniez takie przerobki i napewno wzial pod uwage, ze tyl auta jest lzejszy i zupelnie inaczej amorki powinny pracowac...ciekawe jak sie z tym jezdzi...
Np. u mnie w B2 tylne amory maja maciupki skok a przednie wrecz przeciwnie...mysle, ze nie jest to jedyna roznica....no ale jak ktos chce zdrutowac woz to lepiej tak niz inaczej...np. przyspawujac za dlugie amorki do kolumny hehehe i wkrecajac jakies kosmiczne gumy w sprezyny. Tak zrobili nasi u mnie buhhaha

Tylne drazki reakcyjne mozna zregenerowac do b2, gdzies to u nas w KRK robia za kilkadziesiat zlotych. Emcior testowal swego czasu i efekt byl naprawde ok.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 10:53:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nawet gdzieś ostatnio prowadzona była rozmowa na ten temat.
Tzn chodziło o jakość.Te drążki nowe po 140 zł można kupić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 21:12:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Na temat drżków dużo powiedziano tutaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=optimal

Napisz mi na PW dane na auto to sprawdzęco się da zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 07:56:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
papaj napisał(a):
dzieki bardzo Sebastian ... ale dąże do uzyskania orginalnego auta.
Amortyzatory na tył wiem że są drogie ... poczułem w porfelu :D
Chodzi oto żeby naprawić to co jest ... nie wydając na te 4 elementy 2200zł :galy:

To przyślij mi te graty do regeneracji. Z gwarancją na rok na piśmie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 08:04:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zuru napisał(a):
SebastianS napisał(a):

P.S. Przerabiałem również tylne McPhersony tak, żeby wykorzystywać przednie wkłady amortyzatorów - tylne są zabójczo drogie i dość trudno osiągalne, przednie - wręcz odwrotnie. Jakbyś chciał - daj znać.

Pozdro


Tak, ktos projektujac te amorki napewno mial na mysli rowniez takie przerobki i napewno wzial pod uwage, ze tyl auta jest lzejszy i zupelnie inaczej amorki powinny pracowac...ciekawe jak sie z tym jezdzi...
Np. u mnie w B2 tylne amory maja maciupki skok a przednie wrecz przeciwnie...mysle, ze nie jest to jedyna roznica....no ale jak ktos chce zdrutowac woz to lepiej tak niz inaczej...np. przyspawujac za dlugie amorki do kolumny hehehe i wkrecajac jakies kosmiczne gumy w sprezyny. Tak zrobili nasi u mnie buhhaha


Jestem przeciwny drutowaniu. I nie kojarzę tego co zrobiłem z jakimkolwiek druciarstwem. Przednie amory są faktycznie za długie do tylnych kolumn (a także za cienkie), ale rzecz nie polega na spawaniu. Co do charakterystyki - na rynku dostępnych jest całe stado różnych amorków o różnej twardości do tego samego modelu - tak więc również druciarstwem z tego Twojego punktu widzenia powinno byc uzycie jakiegokolwiek aftermarketowego produktu, zamiast oryginału kupionego w ASO. Czy nie sądzisz że to paranoja?
Chcesz, to przyjedź na przejażdżkę moim B2 Q, jak już skończę swapa, wezmę Cię na taką fajną dróżkę krętą, zobaczysz, czy zawias robi. A potem będziesz pisał o drutowaniu. Pasi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 10:24:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ja wiem co zawias potrafi bo mam pozadny, nie sugeruje ze cos spawasz czy tam drutujesz, mowie poprostu ze jesli ktos chce miec audi 90 b2 quattro przykladowo to powinien sobie kupic amortyzatory do tego auta w wersji jaka mu odpowiada a nie rezac przod na tyl. Nie interesuje mnie jak sie to prowadzi i jak jezdzi, poprostu serdecznie dziekuje za taka przerobke i juz. Nie jestes w stanie przewidziec jak to sie bedzie zachowywalo bo nie masz takich mozliwosci i mozesz mnie wozic nawet po Pikes Peak i nie zrobi to na mnie wrazenia. Zmierzam do tego, ze taki Bilstein czy SACH wlozyl sporo srodkow na testy i projektowanie swoich amorkow zanim trafily do masowej produkcji i wole zaplacic za taki produkt, niz przerezanie tego przez kogos, kto moze mechanicznie potrafi to zrobic dobrze, to jednak pojecia bladego nie ma o tym jak wplynie to na auto. Pisze ogolnie, ta zasada nie tyczy sie tylko amortyzatorow, a wszystkich innych newralgicznych czesci w moim aucie. I nie bierz tego prosze do siebie bo nie o to mi chodzilo. Sam sobie zdaje sprawe, ze mozna przerabiac rozne rzeczy i tak wlasnie czesto sie robi, ale jednak dobre zawieszenie to podstawa bo zalezy od niego bezpieczenstwo i pewnosc w prowadzeniu. Nie jechalem jeszcze nigdy autem z zawieszeniem zrezanym przez naszych, ktore dzialaloby jak nalezy i tyle.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 12:28:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Podaje nr wszystkich dostępnych producentów do Twojego B2

Sidem 37220
Ocap 502092
RTS 90.05980

A nr OE 857 501 499 C. 2 szt są jednakowe.
Z tego co patrzyłem koszt około 150 zł szt.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 17:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zuru napisał(a):
Ja wiem co zawias potrafi bo mam pozadny, nie sugeruje ze cos spawasz czy tam drutujesz, mowie poprostu ze jesli ktos chce miec audi 90 b2 quattro przykladowo to powinien sobie kupic amortyzatory do tego auta w wersji jaka mu odpowiada a nie rezac przod na tyl. Nie interesuje mnie jak sie to prowadzi i jak jezdzi, poprostu serdecznie dziekuje za taka przerobke i juz. Nie jestes w stanie przewidziec jak to sie bedzie zachowywalo bo nie masz takich mozliwosci i mozesz mnie wozic nawet po Pikes Peak i nie zrobi to na mnie wrazenia. Zmierzam do tego, ze taki Bilstein czy SACH wlozyl sporo srodkow na testy i projektowanie swoich amorkow zanim trafily do masowej produkcji i wole zaplacic za taki produkt, niz przerezanie tego przez kogos, kto moze mechanicznie potrafi to zrobic dobrze, to jednak pojecia bladego nie ma o tym jak wplynie to na auto. Pisze ogolnie, ta zasada nie tyczy sie tylko amortyzatorow, a wszystkich innych newralgicznych czesci w moim aucie. I nie bierz tego prosze do siebie bo nie o to mi chodzilo. Sam sobie zdaje sprawe, ze mozna przerabiac rozne rzeczy i tak wlasnie czesto sie robi, ale jednak dobre zawieszenie to podstawa bo zalezy od niego bezpieczenstwo i pewnosc w prowadzeniu. Nie jechalem jeszcze nigdy autem z zawieszeniem zrezanym przez naszych, ktore dzialaloby jak nalezy i tyle.


Nie bierz tego do siebie, ale... ziew...
Zajmuję się zawodowo robieniem aut pod zamówienie, a o moich możliwościach raczej Ty bladego pojęcia nie masz - i to nie chodzi o chwalenie się, a o dostęp do sprzętu jaki może być mi potrzebny w tym co robię. Co lepsze - w związku z faktem, że przygotowuję również terenowe rajdówki - kwestia zawiasu jest wyjątkowo przeze mnie powaznie traktowana - tam działają siły, o jakim się nie śniło nikomu, kto zajmuje się płaskimi autami.
Jak dla mnie - po stwierdzeniu, że:

1) uznaję wolę Papaja, wynikającą z chęci posiadania oryginału
2) fabryczny zawias 90 b2 Q jest zdecydowanie do poprawienia...

...koniec tematu, bo się zrobi pyskówka, widzę. Nie chcesz - nie korzystaj, to wolny kraj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 07:05:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie oceniam Twoich mozliwosci, ani tego co robisz bo nie spiknalem sie z Twoja robota. Wnioski wyciagam na podstawie znanych mi i testowanych roznych nedznych przerobek. Pyskowki tez nie bedzie :): Ale skoro masz jakies ciekawe patenty to moze warto sie nimi podzielic w osobnym watku.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 09:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
znalazłem sklep gdzie za sworzeń pod tylny wachacz chcę 40zł.
Jak ajest różnica między firmami: RTS i SIDEM. Da sie na tym jeździć?

Nad drążkiem reakcyjnym jeszcze pracuje (czyt. szukam)

PS. W ASO upadli na głowe z częściami do tego auta. Dzwoniłem do DE i powiedzieli mi 650 Euro za te 4 części :zly:
Zastanawiam sie czy więcej na zapas nie kupić :peace:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 12:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zuru napisał(a):
Nie oceniam Twoich mozliwosci, ani tego co robisz bo nie spiknalem sie z Twoja robota. Wnioski wyciagam na podstawie znanych mi i testowanych roznych nedznych przerobek. Pyskowki tez nie bedzie :): Ale skoro masz jakies ciekawe patenty to moze warto sie nimi podzielic w osobnym watku.

Patenty, bracie, powstają w miarę potrzeb. My się po prostu nie boimy myśleć, jak zrobić coś równie dobrze, a taniej, albo i lepiej. Jasne że nie będziemy spawać amorów do kolumny, bo to śmierdzi pegeerem, to jasne. Ale jest tak, że przyjeżdża do nas klient i mówi, co go boli i dlaczego nie jedzie gdzie indziej - bo wie, że wymyślimy coś co go nie rąbnie po kieszeni a będzie robić absolutnie dobrze.

Chętnie doradzę ludziom, którzy tej rady potrzebują, ale szczegółów technologicznych nie opublikuję, bo to są moje pieniądze. Staram się uczciwie zarabiać na chlebek - no i wiesz jak jest.

Pozdrawiam i życzę jak najmniej kontaktów z pegeereowskimi zmotami :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 14:52:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Panowie ... klops.
Tych drazków na tył nigdzie nie ma :(
Nie ma moliwości kupienia tego.

Możecie coś poradzić?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 18:24:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Kurna.
Papaj.One są ale za 400zł od szt.
Ostatnio znalazłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 06:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
papaj napisał(a):
Panowie ... klops.
Tych drazków na tył nigdzie nie ma :(
Nie ma moliwości kupienia tego.

Możecie coś poradzić?

nie moge, bo mi zabroniles :)
Przemyśl, czy aby na pewno kwestia tych drążków do tego stopnia psuje Ci wizje oryginału, bo ja sądzę, że żaden albo prawie zaden rzeczoznawca nawet by tego nie wyczaił...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 08:33:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
regenerowalismy w kraku, koncowka byla na srobie rzymskiej, mozesz wtedy co jakis czas korygowac luzy. Sadze ze jest to wytrzymalsze od oryginalu ;)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 17:11:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
papaj napisał(a):
Panowie ... klops.
Tych drazków na tył nigdzie nie ma :(
Nie ma moliwości kupienia tego.

Możecie coś poradzić?

Końcówka pasuje od MB - nie pamiętam dokładnie... 123, czy 124 ale wiem, że były tam dwa typy - długie i krótkie (chodzi o tą dłuższą).
Użyj opcji szukaj - ktoś kiedyś podał nr SIDEM tej końcówki, a potem jeszcze ja stworzyłem specjalny topik, w którym napisałem od czego to jest końcówka i nr zamienników.
Od oryginału różni się tylko tym, że jest prosta (swoją drogą nie wiem po kiego grzyba oryginał jest tak gięty). Z B2q jakie kupiłem tylko 1 miała jeszcze oryginały :):
A jak chcesz to stare możesz mi podesłać - za 60zł będziesz miał zregenerowane w firmie, która produkuje przeguby kuliste.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 14:21:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Ja mam jeszcze pytanie dalej odnośnie tej końcówki .
w temacie:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... idem+49137
jest napisane że końcówkę zewnętrzna do audi B2 90q można zastąpić zamiennikiem (z MB C123 230-280E 76-84r.) [lub: Optimal G1-981 - 35zł]
ale te zewnętrzne końcówki są znacznie krótsze niż ta co ja mam na samochodzie.

Tu jest zdjęcie proponowanego zamiennika:
http://www.automotosklep.home.pl/cgibin ... d=68f5bf90

Tu zdjęcie mojej końcówki - lewa i prawa:
http://kolos.math.uni.lodz.pl/~arekp/AU ... 7_1500.jpg
http://kolos.math.uni.lodz.pl/~arekp/AU ... 7_1501.jpg

A tu orginał audi nr ETKA: 857501499C
(wygląda jak zaminnik, tylko NIE MA tego wygięcia co jest u mnie):
http://kolos.math.uni.lodz.pl/~arekp/AU ... Drazka.png

Czy ja coś źle kombinuje czy u mnie jest coś inaczej zrobione?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: