.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 09:51:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 1.9tdi] brak wspomagania jaka przyczyna
PostNapisane: 01.lis.2007 17:45:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
witam wszystkich
padlo mi wspomaganie kierownicy tzn mechanik powiedzial ze zawor sie zawiesza poniewaz po odpaleniu auta wspomaganie dziala ale tylko chwilowo po przejechaniu kilkuste metrow trzeba konia zeby ukrecil kierownica, lecz jak dodam gazu na 2000 obr wspomag dziala
prosze o pomoc czy to pompe da sie naprawic czy musze kupic nowa no i czy pompa od benzyniaka bedzie pasowac do tdi, oplaca sie kupic uzywana czy nowa i jaki jest koszt
prosze o odpowiedz bo moja zona ma juz dosc krecenia ta kierownica


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 09:13:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
zna ktos odpowiedz jak mam postapic w takiej sytuacji
z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 13:47:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
PROSZE O POMOC SAM NIE WIEM CO MAM ZROBIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 17:26:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Poczytaj podobne tematy na tej stronie, np. "Przyklejony: " (pierwszy od góry)
http://www.hydrosystem.pl/usterki.html
lub użyj opcji "Szukaj".

PS. Nie znam "wspomagania" w b4 1.9tdi. Jeśli wspomaga tylko kierownicę, to mam taką "wolną" pompę od starego Audi, ale nie wiem od jakiego. Jeśli jesteś blisko Łodzi, to proszę jakieś info i zdjęcie pompy na "PW", może jest taka sama.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 20:12:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Skoro przy skreconych kolach do oporu nie slychac pompy i silnik nie zmniejsza obrotow na jalowym biegu to pompa do wymiany. Pasuje od benzyniaka. Wazne aby mocowanie bylo identyczne. Plyn do wymiany bo pewnie ktos zalal cos innego i pompa zaniemogla.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 22:37:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
witam przy skreconych kolach do oporu slychac pompe i to wyraznie a plyn sam wymienilem bo myslalem ze to przez plyn tak ciezko dziala ale to nie pomoglo podpowiem ze wspomaganie padlo mi podczas jazdy. teraz nie wiem czy dac mechanikowi zeby naprawial jesli sie da czy kupic jakas inna
bo mechanik wezmie kase i nic nie poradzi , a tak apropo to czy da sie wogole naprawic taka pompe ???
z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 08:36:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wymieniajac plyn nie mozna dopuscic do tego aby pompa chodzila na sucho. Odpowiedni jest tylko G4000 mineralny (zielony, zolty). DEXTRON nie jest odpowiedni (czerwony). Problem jest po stronie maglownicy i nalezy oddac do regeneracji albo samemu to zrobic bo sa zestawy naprawcze. Moze byc sucho ale to nie znaczy , ze dziala poprawnie.Pompa uszkodzona nie podaje cisnienia i nie slychac jej.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 14:20:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
teraz jestem juz w kropce , powiedziano mi ze to wina zaworu ktory sie zawiesza i ze trzeba wymienic pompe . teraz to wina maglownicy jak to sprawdzic zaznaczam ze na wysokich obrotach wspomaganie dziala lecz na jalowym biegu nie
jak sprawdzic co to jest
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 14:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
witam
prosze tylko o odpowiedz, czy jezeli pompa jest wyraznie slyszalna i a kierownica chodzi bardzo ciezko czy jest to jej wina i tzreba ja wymienic czy moze maglownicy???
nie chce sie narazac na koszty bo to auto jest jak maluch :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 16:31:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawz czy nie masz wyciekow , sprawdz czy magiel nie jest krzywy i jezeli niz zlego nie znajdziesz to wymien pompe. koszt 200-300 pln

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 13:52:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
pompa sucha maglownica tez w porzadku , tyle ze pompa jest slyszalna i co jakis czas dziala
wuiec obstawiacie pompe??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 18:05:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no to czemu nie pisales ze co jakis czas dziala ??? masz zapowietrzony uklad ... auto na stojaki , kola przednie do gory i krecisz lewo-prawo kiera do oporu az pompa ucichnie i tylko przy skrajnych polozeniahc bedzie glosniejsza. odkrec w tym czasie zbiornik plynu i patrz czy nie robi sie piana i czy nie zmiania sie poziom plynu. jezeli zacznie ubywac , nalezy uzupelnic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 21:13:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
no w koncu jakas porzadna podpowiedz jak to zrobie to sie odezwe czy poskutkowalo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 21:16:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
a mam pytanie jeszcze ile powinno wejsc plynu czy wiecej niz 1 litr, pytam poniewaz mechanik przy wymianie powiedzial ze 1 litr starczy bo nie wszystki stary splynie , ze troche zostaje w ukladzie ,mi wydaje sie ze tak nie powino byc???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 00:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Z twoich opisów wynika, że masz faktycznie blokujący się zawór przelewowy w pompie. Przyczyny mogą być dwie.
1. Zawór ten na skutek długotrwałej jazdy bez zmiany oleju wyrobił się i zawiesza się w pewnej pozycji.
2. Podczas wymiany oleju lub też przy otwarciu korka na pracującym silniku (nie wolno tego robić) do pompy dostały się opiłki z filtra w zbiorniczku i one powodują blokowanie się zaworka.
Możesz próbować wymienić olej dbając o wyczyszczenie filterka i zbiorniczka. Jest nikła szansa, że pomoże. Ale prawdopodobnie trzeba pompę wyjąć. Odblokowanie tego zaworu to z wyjęciem pompy 40 min roboty.
Pamiętaj tylko aby zalać po tej operacji nowy olej do czystego zbiorniczka z czystym filtrem. 1 litr powinien wystarczyć. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 09:11:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
dziweki za konkretna odpowiedz ten samochod mnie juz i tak duzo kosztuje dlatego sraze ten temat aby nie wywalac kilku kolejnych stowek na wymiane czegos co da sie jeszcze naprawic
pozdrawiam
odezwe sie jak naprawie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: