.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 00:36:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: WIBRACJE PRZY HAMOWANIU B4 COUPE quattro 92 AAH
PostNapisane: 10.sty.2008 17:21:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Witam, wiem, ze bylo sporo podobnych tematów, bo cierpliwie korzystalem z opcji "szukaj", ale bylo tyle roznych odpowiedzi, co uzytkowników forum, moze ktos z Was mial dokladnie ten sam problem i udalo mu sie go wyeliminowac i tak wiec jak w temacie staram sie wyeliminowac wibracje na kierownicy przy hamowaniu, ktore sa tym mocniejsze im gwaltowniej hamuje i im z wyzszej predkosci i pojawiaja sie zawsze w przedziale od 90-80km/h wczescniej nie wystepuja, oraz ponizej 80km/h zanikaja, na luzie, albo podczas jazdy nic sie nie dzieje, przy tych predkosciach. Dodam, ze wymienilem juz wszystkie tulejki, sworznie wachaczy na tyle oraz to samo na przodzie, a oprocz tego jescze łączniki stabilizatora oraz koncowki drazkow, felgi byly lekko krzywe i dlatego tez dalem je do prostowania, kola wywazone, opony ok, geometria ustawiona, ale mysle, ze kola mozna pominac, bo zarowno na aluskach jak i na stalkach jest to samo, zwracam sie do Was o pomoc, bo juz trace cierpliwosc i na kieszeni tez to dosc mocno odczulem, a naczytalem sie, ze moga byc to jarzma zaciskow, ktore dostepne sa tylko w ASO po kosmicznych cenach, ale ja bym chcial juz jakos zredukowac koszty na ta jedna przypadlosc. Uwazacie, ze wymiana samych tarcz zalatwi problem, czy musze rowniez wymienic klocki, dodam, ze te moje maja sie jeszcze calkiem dobrze jakies 20-25 mm okladziny. Z gory dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam Maniaków Audi oooo

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 17:52:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Tarcze do wymiany. To że sa grube nie znaczy że proste. Jak ktos wczesniej załozył jakies tanie zamienniki to sie powykrzywialy. Tak samo miałem w cygarze jak i w cupecie. Zmienilem na zamienniki z HART'a i jest lux. Sam zauwaz, że dzieje sie to tylko przy hamowaniu więc ja stawiam na 98% tarcze. Koszt 68zl/para wentylowane więc nie dużo, tak mi się wydaje?

pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 18:39:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz czy nie masz luzow na prowadnicach zaciskow. to raz jezeli bylyby to tarcze to wibracje mialbys do semego zera. inna bajka to opony. masz nowe opony , jezeli tak to ile przebiegu czy uzywki ? felgi sa oryginalne czyli maja otwor centrany wlasciwy do piasty czy jest wiekszy ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 20:24:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 22:05:05
Posty: 82
stawiam na tarcze moj znajomy po kupil tarcze za 250 zl i po przejechaniu 5 tys kilometrow tak je pokrzywilo ze do niczego sie nie nadaja
nie zaluj na tarcze mysle ze te najtansze z allegro za 80-100 zl bym odpuscil
a co do prowadnicy zaciskow to jak jest luz to wystepuje pukanie jak jedziesz najlatwiej sprawdzic to podczas jazdy na bruku jak wcisniesz hamulec to stuki powinny ucichnac
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 22:29:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
@pablo to twój znajomy miał pecha . Ja na 2 autach miałem te same tarcze (firma) i nigdy mi sie nic nie zdazyło. To ze sa tanie nie znaczy ze nic nie warte.
po2. Allegro to jedyny sklep w polsce? chyba nie..... :):
@Hans - na małej prędkosci nie czuc bicia tarcz. Jakby miał opony do kitu to przy jeździe było by czuć coś na kierownicy. No a zaciski to racja ale tez by nie bylo bicia tylo skret (ciagnie koło) Tak mysle?
Jak zbieżnosc wyglada?

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 23:37:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Winę można zwalać na tarcze.....ale tylne ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 00:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
WoW expresowe tempo i spora ilosc wypowiedzi dzieki ;) wiec tak jak pisalem zbieznosc OK (ustawiana z miesiac temu, po wymianie w/w elementow w zawieszeniu), opony OK, zarowno na komplecie zimowym przy standardowych stalowych oryginalnych 15" audi jest to samo co przy letnich alusach 17" borbet, kotre nawet dawalem do prostowania identycznie "trzepie" kierownica, ADAM 12 z tylu tarcze oraz klocki wymienione rowniez ok. miesiac temu razem z w/w elementami zawieszenia. Powymianialem tez sporo w przednim zawieszeniu i wyszlo na to, ze na darmo, bo wymienione elementy nie byly jeszcze na wymarciu, probowalem caly czas pozbyc sie tych drgan...juz mam tego dosc i wywalania pieniedzy w bloto, powiedzcie mi tylko, czy warto przetaczac tarcze (w poblizu jest specjalistyczny zaklad zajmujacy sie tego typu rzeczami i ma spora renome koszt przetoczenia to 40zl/szt) tylko nie wiem,czy warto i jak trwaly jest taki zabieg??Moze Wy macie jakies doswiadczenie? Jutro postaram sie oblookac jarzma zaciskow, chociaz to wykuczam, bo pamietam w mojej babuni b2 coupe mialem z nimi do czynienia (stukaly jadac po bruku) w b4 cisza, ale sprawdze... Dzieki i pozdro

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 00:49:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
LykaN napisał(a):
Koszt 68zl/para wentylowane więc nie dużo, tak mi się wydaje?

pzdr

powiedz mi tylko gdzie tak tanio, bo w szczecinie po sklepach najtaniej ok 300,- za podrobki a na allegro najtaniej 80/szt....a 68 za komplet?? 0_o

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 16:08:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jemu chyba chodzilo o tarcze 256mm do 2.3 10V ;) do 2.8 sa takie same jak do S2 i koszt okolo 400 pln za komplet TRW
jeszcze jedna sprawa. przeguby. sprawdz czy nie masz popekanych oslon i ewentualnie sprawdz czy masz smar w przegubach
co do czucia bicia tarcz to czuc je przy kazdej predkosci nawet przy 5 km/h czuc to w postaci pulsujacego pedalu hamulca, na kierownicy objawia sie to dopiero przy wyzszych predkosciach i im szybciej tym mocniej a kolega z tego co pisal to drgania ma tylko miedzy 80-90 km/h

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 17:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
ok hans dzieki, jutro wjade na podnosnik i oblookam, rowniez te zaciski, nadal nie wiem, czy warto jest przetaczac tarcze?? Mam pod nosem bardzo dobry zaklad wykonujacy takie uslugi 40,-/tarcza wiec rowniez nie drogo, tylko nie wiem na ile sie to zda i czy wogole warto sie w to bawic??

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 18:05:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
fazer napisał(a):
ok hans dzieki, jutro wjade na podnosnik i oblookam, rowniez te zaciski, nadal nie wiem, czy warto jest przetaczac tarcze?? Mam pod nosem bardzo dobry zaklad wykonujacy takie uslugi 40,-/tarcza wiec rowniez nie drogo, tylko nie wiem na ile sie to zda i czy wogole warto sie w to bawic??

W B4 sedan AAH jest nominalnie 276x25mm, nie wiem czy w coupe AAH jest tak samo. Tarczę możesz przetoczyć jeżeli nie jest przegrzana i już za cienka, bo wtedy jak tylko dostanie temperatury będzie dalej szarpać :/ Nie każdy tokarz potrafi prawidłowo przetoczyć tarcze. Uważam że 40zł za sztukę to trochę za dużo, bo sam się tym zajmuję - więc targuj się :D :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 19:43:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Marianb napisał(a):
Uważam że 40zł za sztukę to trochę za dużo, bo sam się tym zajmuję - więc targuj się :D :!:


Faktycznie trochę drogo, ale to chyba względnie normalna cena w warsztacie dla osoby z ulicy. Ale da się taniej. Kiedyś w B4 wszystkie 4 tarcze przetoczyłem za 50 zł.

Mimo wszystko polecam jednak kupić nowe tarcze.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 13:33:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.kwi.2006 22:26:45
Posty: 30
Lokalizacja: Wielkopolska
mam dokladnie ten sam problem przy hamowaniu z 100km/h pojawiaja sie silne drgania po 80km/h zanikaly a teraz sa odczuwalne nawet ponizej powiem napewno ze odpadaja tylne tarcze hamulcowe bo dzieje sie to nawet po delikatnym musnieciu hamulca a wtedy tyl jeszcze nie jest dolaczany znajomy ma podobny problem w BMW i mechanik mu powiedzial ze to wina wahacza....hmm ja sam nie wiem co sadzic o przednich tarczach hamulcowych bo u mnie zaczelo sie do dziac po wymianie klockow i tarcz na przodzie, chociaz rowniez w tym czasie wpadlem w calkiem spora dziure hamujac i ostawiam tez raczej ten wachacz musze sie wybrac do mechanika i zobaczymy jaka ostawi diagnoze

_________________
Audi 80 B4 2.0 1994r.
Audi Rulez! ----oooo----


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2008 14:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 16:20:01
Posty: 691
Lokalizacja: Silesia
95% takich przypadkow to wina przednich tarcz. Jesli sa swiezo po wymianie, to pozostaje pytanie na ile to byla fachowa wymiana. Wystarczy troche brudu, zendry i jesli tarcza nie siedzi jak nalezy to ma bicie, nawet jesli sama w sobie jest OK. Dlatego producenci odradzaja samodzielna wymiane a w naszych polskich realiach nie jeden pan Kazik w warsztacie nie ma zielonego pojecia o tym jak to nalezy wykonac. Proponuje po prostu fachowa wymiane, jesli wiecie na co zwrocici uwage to we wlasnym zakresie, jesli nie, to sprawdzony warsztat. Poza tym przy wymianie tarcz zalecam wymiane klockow, bo stare, jesli sa nierowno zuzyte (rysy itp) moga szybko takim nowym tarczom zrobic krzywde.

_________________
No Limits With S2 Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2008 17:29:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
juz po problemie, a wiec tak, dla tych ktorzy beda mieli taki problem w przyszlosci, po wymianie tarcz wszystko juz jest ok, byly zwichrowane, ale z winy tego, ze jeden z dwoch sworzni w jarzmie po ktorych powinien poruszac sie zacisk poprostu sie zapiekl i to tak, ze zadna sila nie mozna bylo go ruszyc, dopiero po potraktowaniu palnikiem udalo sie go wydobyc. przez to, ze sie nie przesuwal, klocki sciskaly tarcze tylko u gory co ja zwichrowalo, po wymianie tarcz oraz tego sworznia juz jest ok. Jezeli chcecie robic to na wlasna reke to nie zapomnijcie o:

1.dokladnym oczyszczeniu piast i posmarowaniu w miejscu stykania sie z tarcza smarem miedzianym.

2.dokladnym oczyszczeniu jarzm (szczegolnie w miejscu w ktorym poruszaja sie klocki) oraz o wyczyszczeniu sworzni po ktorych porusza sie zacisk i przesmarowaniu ich odpornym na wys. temp. smarem, warto tez zwrocic uwage na gumki, ktore maja chronic sworzen przed dostawaniem sie z zewnatrz brudu, blota. czy wody.Nie moga byc popekane ani sparciale.A sworzen poruszajacy sie w jarzmie powinien miec tylko minimalny luz boczny.

3. warto tez obejrzec i wyczyscic zacisk, przesmarowac tloczki i rowniez zwrocic uwage na to, czy zaden nie jest zapieczony, badz gumowa oslona nie jest juz zuzyta.

4. Przy skrecaniu dobrze jest posmarowac gwinty srub mocujacych jarzmo oraz zacisk smarem miedzianym (miedzianka)

5. Jezeli wszystko zrobimy wlasnie w taki sposob napewno bedziemy sie cieszyc sprawnie dzialajacymi hamulcami przez dlugi czas.

Pozdrawiam

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: