.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:53:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI V6] osłony gumowe przegubów zewn+łozyska kół
PostNapisane: 12.lut.2008 22:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:01:40
Posty: 18
Lokalizacja: Krakow
Witam szanowne grono klubowiczów :peace:

Czy warto stosować zamienniki i ewentualnie jakiej firmy sa montowane w A6 osłony gumowe przegubów zewnetrznych i łozyska kół przednich?

Czy łożyska mozna kupić same czy wystepują tylko w komplecie z piastą koła?

Jeśli zamienniki to jakiej firmy?

Dzieki i pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 22:13:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja założyłem osłony gumowe ori - koszt ok. 90 pln/szt do mojego auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 22:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:01:40
Posty: 18
Lokalizacja: Krakow
a pozwolisz Grzes ze zapytam - wymieniałeś tez przy okazji wewnetrzne osłony?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 04:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Sprawdzone w 100 % czesci zamienne produkuje miedzy innymi firma Ruville. Maja w ofercie zarowno mansety przegubow jak i lozyska a takze wiele wiele innych. Jak we wszystkim jednak tak samo wazny jest mozntaz jak i sama czesc.

Oslony przegubow dobrych firm maja opaski zaciskane do ktorych jest potrzebny odpowiedni przyrzad. Moze to byc reczna zaciskarka lub bardziej zaawasnowana w ktorej zaciskanie nastepuje przy uzyciu klucza dynamometrycznego z odpowiednia sila. Wanze jest tes to zeby w manszecie znalazla sie odpowiednia ilosc smaru. Nie powinno byc go zbyt duzo i co zrozumiale zbyt malo.

Lozyska kol przednich szczegolnie powinny byc dokrecone z odpowiednia sila i katem. Jest to pewnego rodzaju regulacja luzu ktora chroni lozysko przed zbyt malym lub zbyt duzym luzem , a takze gwarantuje ze kazdy nastepny demontaz przegubu do wymiany chociazby manszety nie spowoduje roznic w dokreceniu. Jest to bardzo wazne poniewaz lozyska kol sa bardzo obciazone a wszelkie bledy wiaza sie z wielokrotnoscia wymian.

Wszystkie o czym napsialem wczesniej ma ogromy wplyw na trwalosc uzytych materialow. Jesli popelniane sa bledy montazwe to moze dojsc do skrocenia zywotnosci tak samo oryginalnej czesci jak i zamiennika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 11:27:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
kaliberA4 napisał(a):
a pozwolisz Grzes ze zapytam - wymieniałeś tez przy okazji wewnetrzne osłony?


Sorki, wcześniej tego nie widziałem... nie - wewnętrznych akurat nie mieli a auto było mi potrzebne - zewnętrzne pękły dwa na raz :!!: w zasadzie w tej samej chwili więc szybko wymieniałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 20:43:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Lozyska kol przednich szczegolnie powinny byc dokrecone z odpowiednia sila i katem. Jest to pewnego rodzaju regulacja luzu
praepraszam, lecz w przypadku łożysk "podwójnych" ( a takie są stosowane w Audi na przedzie) ten problem nie występuje. Dwa pierścienie wewnętrzne są "konstrukcyjnie" dopasowane i dają odpowiedni luz "bez względu" na moment dokręcenia piasty (oczywiście w rozsądnych granicach (ok. 120Nm + 1 obrót). Chodzi o to aby nie dociskać "na amen. Montaż oczywiście jest bardzo ważny: więc żaden młotek, a wciskanie prasą .

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: