.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 15:11:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6, C5] Wachacze - które najczęściej padają ? - regeneracja
PostNapisane: 04.paź.2007 22:40:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
Witam !
Mam pytanie w kwestii wachaczy przedniego zawieszenia, które z nich najczęściej padają oraz co pada, silentblocki czy sworznie ?.

Pytam ponieważ zamierzam zregenerować sworznie tych wachaczy, mam u siebie oryginały TRW i chyba wolę ryzykować regenerację (35PLN od sztuki) niż kupować chińskie podróbki albo oryginały za 2000PLN.
W poprzednim Audi zregenerowałem górne z bardzo dobrym skutkiem, przejeździłem na nich dodatkowe 70 tkm.

Jescze zastanawiam się jak z regeneracją tych dolnych, bo z tego co wiem przednie dolne mają sworzeń z obudową jajka i ich się nie regeneruje ?
Proszę o opinie i doświadczenia w tym temacie.

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Ostatnio edytowano 05.paź.2007 18:34:54 przez fioletowy3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6, C5] Wachacze - które najczęściej padają ? - regener
PostNapisane: 05.paź.2007 10:40:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
fioletowy3 napisał(a):
Witam !
Mam pytanie w kwestii wachaczy przedniego zawieszenia, które z nich najczęściej padają oraz co pada, silentblocki czy stworznie ?.

Pytam ponieważ zamierzam zregenerować stworznie tych wachaczy, mam u siebie oryginały TRW i chyba wolę ryzykować regenerację (35PLN od sztuki) niż kupować chińskie podróbki albo oryginały za 2000PLN.
W poprzednim Audi zregenerowałem górne z bardzo dobrym skutkiem, przejeździłem na nich dodatkowe 70 tkm.

Jescze zastanawiam się jak z regeneracją tych dolnych, bo z tego co wiem przednie dolne mają stworzeń z obudową jajka i ich się nie regeneruje ?
Proszę o opinie i doświadczenia w tym temacie.


najczesciej padaj sworznie u mnie juz kilka wahaczy poszla papa a zaden silentblok nie puscil.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6, C5] Wachacze - które najczęściej padają ? - regener
PostNapisane: 05.paź.2007 11:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
fioletowy3 napisał(a):
Witam !
Mam pytanie w kwestii wachaczy przedniego zawieszenia, które z nich najczęściej padają oraz co pada, silentblocki czy stworznie ?.

Pytam ponieważ zamierzam zregenerować stworznie tych wachaczy, mam u siebie oryginały TRW i chyba wolę ryzykować regenerację (35PLN od sztuki) niż kupować chińskie podróbki albo oryginały za 2000PLN.
W poprzednim Audi zregenerowałem górne z bardzo dobrym skutkiem, przejeździłem na nich dodatkowe 70 tkm.

Jescze zastanawiam się jak z regeneracją tych dolnych, bo z tego co wiem przednie dolne mają stworzeń z obudową jajka i ich się nie regeneruje ?
Proszę o opinie i doświadczenia w tym temacie.


Padają wszystkie.

Regeneracja ?? Hmm.Zastanowił bym się 2 razy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6, C5] Wachacze - które najczęściej padają ? - regener
PostNapisane: 05.paź.2007 13:27:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
ADAM 12 napisał(a):
fioletowy3 napisał(a):
Witam !
Mam pytanie w kwestii wachaczy przedniego zawieszenia, które z nich najczęściej padają oraz co pada, silentblocki czy stworznie ?.

Pytam ponieważ zamierzam zregenerować stworznie tych wachaczy, mam u siebie oryginały TRW i chyba wolę ryzykować regenerację (35PLN od sztuki) niż kupować chińskie podróbki albo oryginały za 2000PLN.
W poprzednim Audi zregenerowałem górne z bardzo dobrym skutkiem, przejeździłem na nich dodatkowe 70 tkm.

Jescze zastanawiam się jak z regeneracją tych dolnych, bo z tego co wiem przednie dolne mają stworzeń z obudową jajka i ich się nie regeneruje ?
Proszę o opinie i doświadczenia w tym temacie.


Padają wszystkie.

Regeneracja ?? Hmm.Zastanowił bym się 2 razy.

powrot do C4 i bedzie spokoj z zawieszeniem :D

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6, C5] Wachacze - które najczęściej padają ? - regener
PostNapisane: 05.paź.2007 16:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
ADAM 12 napisał(a):

Regeneracja ?? Hmm.Zastanowił bym się 2 razy.


Dlaczego ?, tak jak napisałem wcześniej w A4 zregenerowałem stworznie górnych oryginalnych wachaczy, przelatałem na nich 70 tys km i sprzedałem samochód, wszystko zależy kto regeneruje i jak, i ta opinia się potwierdza na forum.
Dzisaiaj oglądalem wachacze na kanale, tuleje wyglądają dobrze i to jest najważniejsze.

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6, C5] Wachacze - które najczęściej padają ? - regener
PostNapisane: 05.paź.2007 17:05:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
fioletowy3 napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):

Regeneracja ?? Hmm.Zastanowił bym się 2 razy.


Dlaczego ?, tak jak napisałem wcześniej w A4 zregenerowałem stworznie górnych oryginalnych wachaczy, przelatałem na nich 70 tys km i sprzedałem samochód, wszystko zależy kto regeneruje i jak, i ta opinia się potwierdza na forum.
Dzisaiaj oglądalem wachacze na kanale, tuleje wyglądają dobrze i to jest najważniejsze.


Dobrze Ci radzi. Regeneracja sworzni owszem, jest skuteczna, ale problem tkwi gdzie indziej. Długotrwało eksploatowane te same wahacze potrafią pękać. Poszukaj sobie nawet na forum takich wątków i obejrzyj zdjęcia jaki jest efekt... No i nie przesadzaj z tymi kwotami, porządny komplet to 1200zł, a nie 2000...

P.S. Krysti darowałbyś sobie nic nie wnoszące i nie na temat komentarze...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6, C5] Wachacze - które najczęściej padają ? - regener
PostNapisane: 05.paź.2007 18:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
Sprinter napisał(a):

Dobrze Ci radzi. Regeneracja sworzni owszem, jest skuteczna, ale problem tkwi gdzie indziej. Długotrwało eksploatowane te same wahacze potrafią pękać. Poszukaj sobie nawet na forum takich wątków i obejrzyj zdjęcia jaki jest efekt... No i nie przesadzaj z tymi kwotami, porządny komplet to 1200zł, a nie 2000...


To mnie zaskoczyłeś, pękające wachacze ?, bez dzwona w trakcie normalnej eksploatacji ??, prawdę mówiąc nigdzie o tym nie czytałem.
Wachacz który ma pęknąć przy długiej eksploatacji może pęknąć w każdej chwili, to nienormalne !!!, może problem dotyczył chińskiej produkcji ??, albo wyeksploatowanych wyłamanych sworzni.
No i co to znaczy długotrwała eksploatacja, bo na zachodzie wachacze robią kilkaset tysięcy kilometrów, całe kilkunastoletnie życie samochodu, byłby za duży szum gdyby miały pękać.

OK. znalazłem wątek o "pękającym" wachaczu
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?PHPSESSID=f1f9e163f43c643934a50c5027aab0a9&topic=8360.0
i widzę że dotyczy to właśnie wyeksploatowanych sworzni które poprostu wypadały z gniazda sworznia.

Ale jeżeli znasz wątek o typowo pękniętym wachaczu to poproszę o link.

A tak wogóle to widzę że nabywcy chińskich podróbek mocno ryzykują ...

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 18:36:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Tutaj jest sprawa emsiego ostatnia jak mu strzelił w pobliżu sworznia, natomiast nie mogę teraz znaleźć sprawy starszej z pękniętym nieco dalej... Ale był taki przypadek, w którym na wybojach większych najnormalniej się ułamał.

Co do przebiegów, to oczywiste gdzie jest problem... Większość aut przyjeżdża do Polski jeszcze na fabrycznym zawieszeniu, a u nas pierwsze co to wymiana... Potem co 40-50tys. km kolejna...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 19:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Regeneruje to się wątroba po ostrym "grzaniu" :): .

Tak jak Sprinter mówi.Urwanie się wypracowanego wahacza to coraz częstrzy widok na naszych drogach.

Dzieje się to dlatego że ludzie męczą "ori" zawieszenie do bulu.A ile ono może wytrzymać ?? 50 tyś ?? 100 tyś ??.
Ludzie bez jaj kupujecie auta po 20-30 tyś i żałujecie 1,5 K na zawieszenie od którego zależne jest wasze życie i zdrowie :/ .

Może trzeba było się zastanowić i kupić sobie Golfa MK II lub Kadeta.
Tam sworznie macie nawet po 25zł.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2007 21:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
ADAM 12 napisał(a):
Regeneruje to się wątroba po ostrym "grzaniu" :): .

Tak jak Sprinter mówi.Urwanie się wypracowanego wahacza to coraz częstrzy widok na naszych drogach.

Dzieje się to dlatego że ludzie męczą "ori" zawieszenie do bulu.A ile ono może wytrzymać ?? 50 tyś ?? 100 tyś ??.
Ludzie bez jaj kupujecie auta po 20-30 tyś i żałujecie 1,5 K na zawieszenie od którego zależne jest wasze życie i zdrowie :/ .

Może trzeba było się zastanowić i kupić sobie Golfa MK II lub Kadeta.
Tam sworznie macie nawet po 25zł.

Pozdrawiam


Witaj Adam,

Święte słowa, ale szkoda Twojego zaangażowania, nie dotrze i tak będa robić druciarnię i regenerować. Między nami, na C5 poza zakupem trzeba mieć jeszcze kasę żeby je utrzymać, no ale cóż każdy jest właścicielem swego auta (byle nie jechał z przeciwka!!!)...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2007 22:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Też znam przypadki pekajacych wachaczy :
-FORD Mondeo (przód) ,Sierra (tył) na szczescie obydwa zdarzenia mialy miejsce na miescie w przeciwnym razie wole nie myslec co sie dzieje z autem w momencie gdy peka wachasz przy ponad 100 km\h.

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 09:07:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
@Sprinter, dzięki za link !

Odnośnie regeneracji sworzni wahaczy jeszcze raz napiszę, zależy kto to robi i w jaki sposób !!!, jeżeli jadę do warsztatu który regeneruje sworznie od 30 lat, korzystają z niego wszyscy warszawscy taksówkarze to coś jest na rzeczy, ludzie znają się na tym co robią i uważam że sworzeń zrobiony przez nich jest dużo bezpieczniejszy niż dalekowschodnia produkcja i cała masa podróbek.

Jak zaczniemy tak moralizować na temat bezpieczeństwa to można dojść do wniosku że powinniśmy kupować tylko nowe samochody, bo używki to 90% po dzwonach, w większości drutowane (prawda) na nieoryginalnych częściach a do tego większość użytkowników jeździ do czasu aż się coś nie rozsypie.
W moim przypadku w zawieszeniu NIC MI NIE STUKA ale wiem że po określonym przebiegu sworznie chodzą luźniej i dlatego chce je zregenerować PROFESJONALNIE !!!!.

@Adam, stać mnie na nowe oryginalne wahacze i gdyby była tak niezbędna konieczność to na pewno bym je wymienił ale skoro są inne możliwości to właśnie je wybieram.

Na pewno trzeba zwracać uwagę innym na kwestie bezpieczeństwa jeżeli chodzi o elementy krytyczne ale trzeba to robić z głową i nie wrzucać wszystkiego do jednego worka bo inaczej forum techniczne Audi straci racje bytu, bo okaże się że tylko wymiany i do tego u specjalistów (ASO) są poprawne, bezpieczne, konieczne a reszta których nie stać albo nie chcą wydawać to na rowery albo nowe bezpieczne Matizy, Seicento.

Adam, w ogóle to Kadeta i MK2 też mi nie powinieneś proponować bo to stare wyeksploatowane (bezpieczeństwo) pojazdy, no chyba że sam takie posiadasz i uważasz że są OK. :peace:

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 11:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 21:41:10
Posty: 23
Lokalizacja: lubelskie LPA
jak mi wiadomo to dolne przednie wahacze nie nadają się do regeneracji, w tym zakładzie gdzie ja regenerowałem swoje to właśnie robią wszystkie prócz dolnych przednich; koszt regeneracji to około 65 zł i już przejechałem 70 tys. jest OK !!!
PĘKAJĄCE WAHACZE - po przeczytaniu tego postu to tak jak w powiedzeniu - ZABILI GOŚCIA I UCIEKŁ - laicy tak piszą - sprawa dolnych przednich wahaczy dość często się powtarza - bardzo trudno jest wyczuć na tych sworzniach luz i stąd ten problem - byłem świadkiem w kilku sytuacjach w warsztacie gdy sprawdzano klientowi drążki i było wszystko OK !!! dopiero gdy zostało rozpięte zawieszenie to dolny sworzeń mało nie wypadnie - następuje wtedy wielkie zaskoczenie właściciela pojazdu bo był na wytrząsarkach, szarpakach i nic nie stwierdzili;
moim zdaniem jak ktoś ma kupować tanią tandetę to lepiej poddać wahacze regeneracji - ja poddałem regeneracji z tego powodu że nie wiedziałem czy będę jeżdził tym autem czy go sprzedam a jak miałem kupić podróbę to ORYGINAŁ wolałem zregenerować - na obecną chwilę stwierdzam że wybrałem bdb.
Dopiszę że w moim aucie jeszcze mam dolny przedni - lewy wahacz oryginalny po przebiegu 325 tys. km. :peace: prawy był wymieniony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 14:06:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
s27 napisał(a):
jak mi wiadomo to dolne przednie wahacze nie nadają się do regeneracji, w tym zakładzie gdzie ja regenerowałem swoje to właśnie robią wszystkie prócz dolnych przednich;



na 100% nie regeneruje się dolnych przednich, tych do których jest mocowany amortyzator, tam obudowa sworznia to tzw. jajko i dlatego nie da się tego zregenerować

a wogóle to dzięki za głos rozsądku wśród zatwardziałego grona zwolenników wymieniania na nówki

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 09:49:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Wczoraj na allegro znalazłem ponoć to oryginalny zestaw wahaczy....PONOC bo jak moga byc oryginalne za tak smieszna kwote??
http://www.allegro.pl/item303051285_wah ... _wawa.html

To link do tego ogłoszenia...zdjęcia przedstawione przez sprzedającego wyglądaja nader zachecająco :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


astanawia mnie jeszcze to ogłoszenie :

http://www.allegro.pl/item298352177_wah ... gwar_.html

Obrazek

Gwarancja niby to na 2 lata lub 80 000 km ??
Co Wy o tym myślicie?
99,9% odpowiedzi bedzie wyglądało pewnie tak :
"Za taka cene...."
"Czego Ty oczekujesz po tym..." itp...

Pytam wiec jak sie na to zapatrywać :)
Lepiej regenerować czy kupic cos takiego jak wyzej ???

Pozdrawiam.

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 22:55:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lut.2007 23:34:16
Posty: 229
Lokalizacja: Gorzow Wlkp./Bracknell
ADAM 12 napisał(a):
Regeneruje to się wątroba po ostrym "grzaniu" :): .

Tak jak Sprinter mówi.Urwanie się wypracowanego wahacza to coraz częstrzy widok na naszych drogach.

Dzieje się to dlatego że ludzie męczą "ori" zawieszenie do bulu.A ile ono może wytrzymać ?? 50 tyś ?? 100 tyś ??.
Ludzie bez jaj kupujecie auta po 20-30 tyś i żałujecie 1,5 K na zawieszenie od którego zależne jest wasze życie i zdrowie :/ .

Może trzeba było się zastanowić i kupić sobie Golfa MK II lub Kadeta.
Tam sworznie macie nawet po 25zł.

Pozdrawiam



Nic dodac, nic ujac.
Kup oryginalne i nie zameczaj tematem o podrobkach! :/


Jesli zamierzasz regenerowac to zrob to i opisz swoje doswiadczenia
po 30-50 tys km.

Ps. 1,5 k to tylko 5% wartosci Twojego auta.

Ps2.Obecnie znajdziesz "podrobki" wszystkiego od butow po wahacze.
Roznice jezeli zas zechcesz stwierdzic namacalnie ( podrobka-oryginal) ,
alkohol jest idealnym przykladem.Roznica jest odczuwalna po kilku godzinach a czasem szybciej. :peace:
Pzdr.

_________________
Audi A6 (C5) 1,8T

http://img48.imageshack.us/img48/9207/auto5xp7.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 08:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
regenerowałem kiedyś swożnie i końćówki drążków do b-2 z powodu niedośtępności części za czsów komuny .po regeneracji zrobiłem ok 80.000 km i auto sprzedałem .na pewno to lepsze niż te zamienniki z chin

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 15:03:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:40:37
Posty: 82
Lokalizacja: bielsko-biała
Witam
Co do wymiany na nowe, kumpel zakupił zestaw w średnim przedziale cenowym jakiś miesiąc temu, wymianka zrobił nie całe 5 tyś km, potem robił zbierzność i gości powiedzieli że najpierw się robi zawieszenie a potem zbierzność...... więc trochę się wk.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 22:57:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:40:37
Posty: 82
Lokalizacja: bielsko-biała
ja za tydzień biorę się za moje zawieszenie, spróbuje częściowej regeneracji, podobno solidni goście i dają gwarancje :/ :/ :/ ... zobaczymy :diabel:

_________________
A6 C6 3.0 TDI - BMK AVANT QUATTRO S-line
A6 C5 2.5 TDI - AKN AVANT QUATTRO - było
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 07:05:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
beyca napisał(a):
Witam
Co do wymiany na nowe, kumpel zakupił zestaw w średnim przedziale cenowym jakiś miesiąc temu, wymianka zrobił nie całe 5 tyś km, potem robił zbierzność i gości powiedzieli że najpierw się robi zawieszenie a potem zbierzność...... więc trochę się wk.....


To chyba logiczne : zawieszenie -> zbierzność

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: