.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 11:58:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI 1996] Twardniejący :-) pedał hamulca
PostNapisane: 10.wrz.2006 22:12:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Witam
Przejrzałem posty, ale znalazłem tylko info o dwusekcyjnych pompach wspomagania w 100 c3.
Przerabiał może ktoś podobne objawy w A6 C4 2.5TDI.
Generalnie hamulce mam dobre, ale zdarza się że np po 2-3 szybszych naciśnięciach na pedał, przy kolejnym pedał jest twardy i trzeba użyć znacznej siły aby skutecznie hamować. Czasem też zdarza się że przy pierwszym naciśnięciu jest już twardy, ale sporadycznie.
Ja się przyzwyczaiłem, ale boję się o moją kobitę.
Mechanik twierdzi że trzeba wymienić pompę.
To duży koszt a nie jestem przekonany czy to aby na pewno pompa.
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 05:38:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cześć! Jeśli pedał hamulca "wpada" do końca to szukam uszkodzeń w układzie hamulcowym (pompa, tłoczki, uszczelki, wyciek lub brak płynu ...). Jeśli pedał "twardnieje" szukam uszkodzeń w układzie wspomagania hamowania (pompa wsp., servo, wyciek lub brak oleju, luźny pasek napędzający, akumulator ciśnienia ...).
Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 16:58:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2006 13:23:25
Posty: 105
Lokalizacja: Legnica
ja bym obstawiał vacum pompę miałem podobne objawy

_________________
C4/A6 2,5 TDI AEL AVANT
VW LT 35 x2
MERCEDES SPRINTER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 19:05:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Proponuje najpierw wymienić płyn bo to chyba najtańsza opcja. Miałem podobne objawy w B4, że jak heble się rozgrzały (2-3 depnięcia) to pedał robił się strasznie twardy i hamulce były słabe. Zdrzało się też, że w trasie przy gwałtownym hamowaniu pedał prawie nie dał się wcisnąć. Odkładałem wymianę z tygodnia na tydzień aż przyszły mrozy i przyłapało mi tłoczek w zacisku - woda w płynie. Kiedy wymieniałeś płyn u siebie?

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5TDI 1996] Twardniejący :-) pedał hamulca
PostNapisane: 11.wrz.2006 21:03:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Darp napisał(a):
Witam
Przerabiał może ktoś podobne objawy w A6 C4 2.5TDI.

Nie, nie, nie.... to nie problem z pompą, klockami czy czymś takim. Problem leży w akumulatorze ciśnienia. To taka metalowa "gruszka" przy lewej podłużnicy i kumuluje ona ciśnienie oleju hydraulicznego. To właśnie ciśnienie używane jest do wspomagania pracy pompy hamulcowej, szczególnie dobrze widać to po wyłączeniu silnika. Pedał hamulaca powinien być miękki (bo wspomagany z gruszki) przez kilka/kilkanaście naciśnięć.
Ja mam to od dawna padnięte w C3'90r i jeżdżę....Kupiłem nawet inna gruchę ale nie mam kiedy tego zmienić

Marcin

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 21:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Jeśli chodzi o układ hamulcowy to w ciągu ostatnich miesięcy wymieniłem tarcze tył i potem przód, klocki, tylne zaciski. Płyn nie był cały wymieniony, ale przy odpowietrzaniu stary wylany a świeżego wlano 0.5 l. Poprzednim razem wymieniałem 2 lata temu. WYcieków nie zauważono.
Muszę zrobić ten test pedału hamulca po wyłączeniu silnika.
Dam znać
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 17:20:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Zrobiłem w/w test i po zgaszeniu silnika jest podobnie jak z pracującym, czyli pierwsze naciśnięcie hamuje normalnie, drugie trochę mocniej trzeba nacisnąć a trzecie i kolejne twardy pedał jak cegła.
To chyba raczej nie "gruszka".
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 19:56:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
A jakie kolega kładł klocki? W szczególności na przód...
Tanie klocki, szczegolnie SAMKO ( :587: ) maja to do siebie, ze przy długim hamowaniu - właśnie takim na 2-3 razy sie po prostu przypiekają i nie hamują jak powinny. Po paru chwilach znowu jest normalnie... Sam jechalem takim samochodem - ojca :/

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 14:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli masz hydrauliczne wspomaganie hamulców to może świeci ci kontrolka czerwona ((!)) (wykrzyknik w kółku w nawiasie) ?

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 01:11:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Klej napisał(a):
A jakie kolega kładł klocki? W szczególności na przód...
Tanie klocki, szczegolnie SAMKO ( :587: ) maja to do siebie, ze przy długim hamowaniu - właśnie takim na 2-3 razy sie po prostu przypiekają i nie hamują jak powinny. Po paru chwilach znowu jest normalnie... Sam jechalem takim samochodem - ojca :/


Klocki Tomex, szaleństwo to nie jest, ale w moim przypadku czuć twardy pedał a nie brak hamowania. Hamowanie jest nawet jak twardy, tylko trzeba odpowiednio mocno nacisnąć.
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 01:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
dobro&zło napisał(a):
Jeżeli masz hydrauliczne wspomaganie hamulców to może świeci ci kontrolka czerwona ((!)) (wykrzyknik w kółku w nawiasie) ?

Kontrolki się nie świecą
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 07:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Darp napisał(a):
dobro&zło napisał(a):
Jeżeli masz hydrauliczne wspomaganie hamulców to może świeci ci kontrolka czerwona ((!)) (wykrzyknik w kółku w nawiasie) ?

Kontrolki się nie świecą
Darp

Nie jestem pewny poprostu czy w twoim aucie jest wspomaganie hamulca hydrauliczne czy zwykłe podciśnieniowe. Jezeli hydrauliczne i hamulec jest twardy to masz dość typowy objaw dla tego typu wspomagania w 10 i więcej letnich autach. U siebie miałem to samo.
Jeżeli twój mechanik miał na myśli pompę wspomagania to obawiam się, że może mieć rację.
Napisz czy
-płyn we wspomaganiu masz wymieniony (tzn w miarę czysty zielony)
-czujnik ciśnienia jest podłączony
- jak działa wspomaganie kierownicy
Ale napisz czy to ten układ wspomagania bo może niepotrzebnie się produkuję. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 21:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 14:08:16
Posty: 46
Lokalizacja: Lublin
Witam,
Dołączę się do wątku.
Mam bardzo podobne objawy oraz hydrauliczne wspomagaganie hamowania.
I czasami komputer wyświetla mi pomarańczowe kółko z wykrzyknikiem ale częściej (ostatim czasem) czerwony napisk BREAKE szczególnie po ruszeniu ze skrzyżowania.
Jeśli mogę zapytać kolegi dobro&zło to co może być tego przyczyną i co z tym można zrobić: wymienić płyn, szukać nowego aku ciśnienia,........??
Proszę o pomoc i pozdrawiam

_________________
Audi 100 S4, 2,2 20V TQ, '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 22:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Nie jestem ekspertem od komunikatów komputera ale u mnie pomarańczowe kółko z wykrzyknikiem oznacza zużycie klocków. Jeżel czerwony BREAKE oznacza niski poziom płynu/niskie ciśnienie w układzie wspomagania to:
1. Sprawdź poziom płynu wspomagania jeżeli mało to dolej jeżeli jest czarna breja to wymień na VAG G 002000 lub FEBI 6162 (zielony kolor)
Jeżeli to nie pomoże to napiszę ci dalej co to może być. Ale najpierw wykluczyć trzeba zużyte klocki i za niski poziom płynu.
Jezeli masz twardy hamulec w czasie jazdy i świeci się kontrolka ciśnienia we wspomaganiu to najprawdopodobniej jest to wina pompy wspomagania. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 15:34:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
sniegu napisał(a):
ja bym obstawiał vacum pompę miałem podobne objawy

Zgadza się! Od jakiegoś czasu w ojca A6 '95 AAT zaczęły się problemy z hamulcami takie jak opisywane przez Darp'a. Myśleliśmy, że to wina tarcz i klocków bo ich zużycie było większe od dopuszczalnego. Po wymianie okazało się, że nadal jest kicha. Dzisiaj sprawdziliśmy szczelność układu podciśnienia i okazało się, że pompa podciśnienia prawie nie "ssie" :diabel: Po jej zdemontowaniu i rozkręceniu tej pokrywy, okazało się, że uszkodzony jest jeden z zaworków w pompie. Nowa pompa w serwisie to koszt ok.1800 pln. :galy: Za zamiennik chcą ok.1100 :galy: Na szczęście udało się kupić używkę za 250 pln. :diabel: i hamulce jak ta lala! :peace:
Jak coś to nr katalogowy części: 074 145 100

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 20:31:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Na allegro znalazłem coś takiego:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=265561980
Może ktoś wie czy będzie również pasować do A6 C4 AAT oraz czy nie jest to jakiś bubel ?

Pozdrawiam

Jarek

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 20:58:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Ja ta pompe zamontowalem do swojego AEL tydzien temu i hamulce mam jak brzytwa :)
Takze smialo mozesz kupowac i zakladac, pasuje idealnie.

Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 08:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Potwierdzam, kupiłem tą pompę i problem usunięty, hamulce działają jak trzeba.
Dla zainteresowanych wysyłam obraz aukcji:
Obrazek

Pozdrawiam

Jarek

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 23:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Ja też wymieniłe, i to już dawno i problem twardego pedału hamulca minał i nadal nie występuje.
Nie mniej jednak, jak pojeździłem nowymi autami, to wspomaganie jest dużo lepsze niż u mnie w 12 letniej A6.
Lekko dotykasz i auto staje (BMW 1, Kia Ceed, Chrystler 300).
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 23:31:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2008 22:13:40
Posty: 21
mam ten sam problem i nie wiem czy wymienic pompe vacum??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: