.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 16:41:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A200 MC] Remont podwozia - materialy i czesci
PostNapisane: 28.kwi.2008 07:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Przymierzam sie za jakis czas do remontu podwozia w swoim Audi 200. Kilka elementow gumowych zaczyna miec pewne luzy i pasuje je wymienic. Chcialbym, zeby moje autko pojezdzilo jeszcze nastepne 20 lat. Na elementach podwozia pojawila sie rdza - glownie powierzchniowa (wahacze, drazki, belki, rama pod silnikiem, plyta oslaniajaca zbiornik paliwa itp. W kilku miejscach zdarte jest to fabryczne zabezpieczenie (pewnie na skutek przytarcia o kamienie itp) - i tu tez miejscami pojawia sie korozja. Skoro i tak bede wymienial te elementy metalowo gumowe, to przy okazji chcialbym rozebrac cale podwozie i je zabezpieczec.

Znalazlem fajna strone o renowacji audi quattro:
http://kvquattro.com/restoration.html

Chcialbym zrobic cos w tym stylu. Przy okazji rowniez remont silnika. Nie piszcie mi tylko ze sie na tym zrujnuje finansowo - wiem o tym :-) Ale mysle ze warto :-)

I tu mam kilka pytan o srodki do zabezpieczenia:
Jaki podklad wybrac? Czy minina bedzie dobra czy lepiej cos innego? Jakim lakierem pomalowac elementy zawieszenia, zeby byle kamyczki go nie obijaly? Czym zabezpieczyc te ubytki w zabezpieczeniu podwozia? Przydaloby sie wymienic przewody paliwowe - te pod podwoziem. Mozna je gdzies kupic czy trzeba dorabiac? Szukam tez wezy olejowych do chlodniczki oleju - gumowych. Pytalem w kilku sklepach w Rzeszowie ale nigdzie nie maja.
Jakich firm elementy gumowe wybrac? Tak zeby posluzyly jak najdluzej.

Narazie zaczalem od malej regeneracji rozdzielacza paliwa. Wyszlo to tak:
http://www.audi200tq.republika.pl/

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 13:44:59 
Przykro mi, ale we wszystkich znanych mi hurtowniach otrzymałem odpowiedź: "niedostępne". Chyba musisz zapytać w ASO lub dorabiać. POWODZENIA!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 18:53:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Smakowity kotlecik do odgrzania :D

Chciałbym wymienić przewody paliwowe w swojej 200 (84r. KG)
Niestety nie posiadam ETKi i niebardzo wiec jakie one tam powinny być. Nigdzie na necie nie ma "konkretnych" podanych więc trzeba zapewne dorobić tylko jakie i z czego ? Gumowe wzmocnione czy miedziane czy jakieś inne ? Proszę o porady :)

Drugie pytanie to droga prowadzenia tych przewodów.
Można je pociągnąć wnętrzem auta gdzieś wzdłóż tunelu ? Fajnie by było bo pod autem są bardzo narażone na jakieś przerwania, nadłamanie, zgniecienia itp. Nie jeżdze dużo offroadowo ale wiadomo, zdarza się gdzieś i lasem popędzić :)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 20:56:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tylko z tekalanu jak w nowszych wozach ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 21:04:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Ale jakie długie ? Jak zakończone? Jakie fragmenty ?

Generalnie "trzeba" wymienić tylko te pod autem ale byłby spokojniejszy wymieniając wszystkie zw względu na to że będą działać już regularnie po wywaleniu LPG...

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 21:08:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tekalan możesz formować więc zależy tylko od ciebie jak to zrobisz, jak połączysz z przewodami metalowymi na wtrysku i przy pompie zakówki czy bezpośrednio. Można kupić w zwojach różne średnice.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 21:19:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Od rozdzielacza paliwa (chyba dobrze nazywam) idą już nowe metalowe. Tylko do niego trzeba dociągnąć jakoś. Jak zarobić te końcówki ? Jakie fi ma mieć przewód ? Nie rozbierałem tego i nawet nie wiem jak wyglądają te końcówki...


Edit:
Poszukałem i choćby ma tej stronie:
http://www.k-h.pl/końcówki+do+TEKALANA-140.html
Jakie trzeba i czy będą pasować ?

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 14:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
I jak? Udalo ci sie powymieniac te przewody? Jakie maja dlugosci? Jakie koncowki? Masz moze jakies zdjecia z tej operacji?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2010 14:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
nie, samochód został sprzedany z przewodami jak w/w stanie i dopiero nowy właściciel się tym zajął. Jak bedzie miał życzenie to się tu wypowie. :)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: