.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:52:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi a6 2.5 quattro hamowanie
PostNapisane: 02.maja.2008 17:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam,niedawno wymieniałem w swoim autku klocki hamulcowe ,założyłem firmy TRW.Dawno nie wyjezdżałem autem poza miasto więc nie rozwijałem większych prędkości .Niedawno wypuściłem się w dalszą trasę i zauważyłem ,że przy dyżej prędkości podczas gwałtowniejszego hamowania trzepie kierownicą.Zaznaczam że na nowych klockach mam zrobione około 500km ,wcześniej przed wymiana takiego problemu nie miałem .Może jest ktoś co miał taki problem jak ja i może coś na ten temat napisać :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 2.5 quattro hamowanie
PostNapisane: 02.maja.2008 21:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
daan napisał(a):
.Niedawno wypuściłem się w dalszą trasę i zauważyłem ,że przy dyżej prędkości podczas gwałtowniejszego hamowania trzepie kierownicą.


Skoro trzepie to tarcze albo krzywe albo źle przylegają do piasty.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 2.5 quattro hamowanie
PostNapisane: 02.maja.2008 21:47:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
kosma_sz napisał(a):
Skoro trzepie to tarcze albo krzywe albo źle przylegają do piasty.


Dokładnie tak. Wystarczy, że podczas wymiany klocków ktoś obrócił tarczą na piaście i aktualnie nie jest skręcona na tych samych otworach co poprzednio.
Niby nie powinno to mieć żadnego znaczenia ale w praktyce tak wychodzi, że podczas wymiany kół/klocków/etc. - najlepiej zaraz po zdjęciu koła spowrotem wkręcić jedną śrubę, która "zabezpieczy" tarczę przed obracaniem.

Wersja bardziej profi jest taka, że podczas przeglądu serwisowego (INO) - mechanik zadba nie tylko o czystość i nasmarowanie zacisków hamulcowych - ale również oczyści piastę i nałoży odrobinę smaru ... ;) .

Niestety Daan ale myślę, że u Ciebie już jest "po ptokach" :): i bez wymiany tarcz problem pozostanie - chociaż możesz jeszcze pokusić się o próbę oczyszczenia przylegających powierzchni (tarcza-piasta, konieczne wykręcenie zacisku). Nie polecam toczenia.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 00:59:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dięki Piotruś jutro zabiore się za sciąganie tarcz i spróbuje przeczyścić powierzchnie mam nadzieje że się poprawi. :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 11:32:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
daan napisał(a):
Dięki Piotruś jutro zabiore się za sciąganie tarcz i spróbuje przeczyścić powierzchnie mam nadzieje że się poprawi. :d


Nie poprawi się.Kup od ręki nowe tarcze do nowych klocków jakie masz zanim je zniszczysz.
Druga sprawa.Sprawdź jeszcze sztywnośćukładu kierowniczego ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 15:38:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Zmieniałem także przekładnie kierowniczą może to też ma znaczenie :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: