.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:49:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0 16V q] Zaciski dwu-tłoczkowe z S2
PostNapisane: 03.lut.2008 12:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 09:36:59
Posty: 33
Lokalizacja: Szczodre - Długołęka
Witam

Czy zaciski z audi V8/S2 podejdzie do audi 80 competition? Średnica tarczy w mojej audicy to 280 mm, grubość 22mm. Ktoś zakładał takie zaciski do 80?

_________________
80 quattro ACE Competition - jest
80 quattro JN się zniszczyło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 15:07:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
V8 ma Ufole. Jeśli nie ma, to są to identyczne hamulce jak w S4.
Średnica tarczy to 314mm więc raczej nie podejdzie do starych tarcz. Musiałbyś całość zmienić...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 23:02:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
do Competition bez problemu podejdą zaciski z S2/20V o ile założysz je razem z jarzmami

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 14:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Przecież competition nie jest nie wieadomo jakim pociskiem, że takie hamulce dokładać..... :/ :/

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 14:57:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak sie ma lepsze chamulce niz te co obecnie to sie to docenia , jak sie nigdy nie mialo porownania to prezentuje sie takie podejscie ja Twoje. powiedz dlaczego w Lotusach Elise gdzie auto wazy niecala tone hamulce sa takie jak w F1 ?? przeciez to nie taki pocisk :P niemniej jednak jezeli wymiana hamulcow ma na celu poprawienie skutecznosci hamowania a nie bylo nic robione przy ukladzie hamulcowym to proponuje najpierw zweryfikowac istniejecy uklad bo byc moze nie pracuje w pelni wydajnie i dlatego sprawia wrazenie niewystarczajacego

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zaciski dwu tłoczkowe z S2 do 80 competition
PostNapisane: 04.lut.2008 19:42:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Darek B napisał(a):
Średnica tarczy w mojej audicy to 280 mm, grubość 22mm.

Zaciski o których piszesz-pytasz występowały również w wersjach z silnikiem 2.8 (i w S2 tak jak Koledzy wspominali wyżej).
Oprócz zacisków i jarzemek, będą Ci potrzebne również tarcze hamulcowe 276/25.

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 11:55:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 21:28:41
Posty: 4
Lokalizacja: Krakow
w coupe 2.6 1995 ostatnio wymienialem tarcze i orginalnie mialem 280 mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 09:54:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Ja wymieniałem na dwudłoczkowe z S2/2,8 i tylko wymieniłem tarcze na 276/25. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 13:54:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Były dwa rodzaje "dużych" zacisków w B4. Jednotłoczkowy zacisk na tarczy 280mm i dwutłoczkowy zacisk na tarczy 276mm.

Nie muszę chyba pisać, który jest lepszy. ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 17:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
hans napisał(a):
... powiedz dlaczego w Lotusach Elise gdzie auto wazy niecala tone hamulce sa takie jak w F1 ?? przeciez to nie taki pocisk :P

No ale skoro malo wazy to bedzie sie o wiele szybciej rozpedzal. Majac tak swietne wlasciwosci jezdne i znakomite osiągi
( 5,7 sek. od zera do 100 km/h) jakby zamontowali slaby uklad hamulcowy to za szybko by sie grzaly tarcze i klocki. Znaczaco spadłaby skutecznosc hamowania podczas szybkiej jazdy, nawet mimo mniejszej masy tego Lotusa. Auto ktore bardzo szybko sie rozpedza musi potem czesciej hamowac nawet w lekkich zakretach. Łatwo jest zagotowac klocki i tarcze hamulcowe w zwyklym samochodzie osobowym a wystarczy kilka ostrych hamowan i od razu mamy tzw. Fading. Kiedys auta z mniejesza moca mialy montowane hamulce bebnowe z tylu. Pomijam starego Mercedesa SL ktory mial hamulce bebnowe na wszystkich kolach. Teraz mocniejesze wersje silnikowe maja tarcze wentylowane nawet z tylu. Skutecznosc hamowania jest wazna ale wazniejsza jest liczba tloczkow ktore sciskaja tarcze hamulcowa czyli sila hamowania. Sie rozpisalem :d

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 05.maja.2008 17:22:53 przez KORU, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 17:14:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ilość tłoczków nie jest aż tak ważna. Ważna jest ich wielkość i siła jaką działają na klocki dociskając je do tarczy ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 17:34:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Racja i właśnie te dwa tłoczki rozmieszczone są na większej powierzchni i mają wieksze klocki. A dodatkowo zauważyłem dużo większą odporność na nagrzewanie się. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: