.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 22:04:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 3.6 91r] Wymiana przekładni kierowniczej
PostNapisane: 07.sie.2008 17:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2008 21:19:16
Posty: 23
Lokalizacja: Gdynia
Witam
Jak w temacie potrzebuje pomocy, a mianowicie chcę wymienić trochę cieknącą przekładnie na funfel nówkę od Zbyszka.
Tylko tu powstaje delikatny problem- jakiś czas temu dałem auto do mechanika który między innymi miał wymieć przekładnie kierowniczą, nie zrobił tego, i twierdził że to trzeba wyciągnąć silnik !!
Czy to prawda? czy tylko zwykł lenistwo? Może ktoś z was przeprowadzał już taką operację i może mi podpowiedzić jak to najlepiej zrobić? czy to naprawde taka trudna operacja?
Którędy lepiej-górą czy dołem? czy uda mi się to bez kanału?

Pzdr
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 08:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
A więc. Przygotuj się na potężną batalię...
Mnie wyjęcie i włożenie magla zajęło 14h w 2 osoby (łącznie z regeneracją).

Ale od początku:
Dostęp do maglownicy jest po demontażu rozpórki, dolotu i wszystkiego co dalej napotkasz. Jeśli masz kogoś, kto ustawi potem zapłon to mozna zdjąć cewki i wtedy będzie łatwiej (ja tego nie umiem robić, więc nie ruszałem cewek).
Magiel wychodzi przez okno w lewym nadkolu. Odkręcasz wszystko co staje Ci na drodze, potem drążki od samej przekładni, jaja są z przewodami ciśnieniowymi jak i na końcu z samym wyjęciem. Magiel pręży o blachę i nie chce wyleźć.
Po prostu trzeba zakasać rękawy i to zrobić.
Można spokojnie bez wyciągania silnika, choć wtedy dostęp jest pełny i łatwy.
Praktycznie cała operacja odbywa się mikroruchami klucza i "na wyczucie" bo po prostu nie ma miejsca zeby coś zobaczyć, czy dojść jakimiś narzędziami...

MałyV8 zrobił z tego tutorial:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... maglownicy

U mnie poszło bez demontażu pompy hamulcowej, cewek i magiel wyszedł przez LEWE okno, bo przez prawe nie było szans. Więc jak widać ilu "grzebaczy" tyle sposobów.

Strzel z bata w warsztacie i robota pójdzie jak po maśle :peace:

Ps. Nie wiem ile Cię wyniesie inna maglownica i co oznacza "funfel nówka"?? Jeśli używaną i nie cieknącą maglownicę w dobrym stanie, to odradzam (chyba, że za 50zł ją dostaniesz). Robota jest tak koszmarna, że jeśli po pół roku okazałoby się, że to znów cieknie, to bym sobie w łeb strzelił. Dlatego ja swoją regenerowałem i dostałem 2 lata gwarancji (jak się coś spieprzy, to odstawiam auto i oni wyciągają) i zapłaciłem 500zł, także chyba nie jest to jakiś koszmar...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 08:21:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
500zl?? heveliusz'u to ja lece do ciebie i niech tam robia bo mnie mniej wyniesie paliwo niz to co chca w warszawie.

za wyjecie, regeneracje, wlozenie i poskladanie do kupy najtaniej krzykneli mi 1900zl!!!! no rece opadaja

:diabel:

dobrze ze nie leci az tak strasznie i dolewka wystarczy na 2-3 miesiace.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 08:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Już podaję adres:
http://www.autorege.friko.pl/

Ze regenerację zapłaciłem 500zł i dostałem pisemną gwarancję.
Za demontaż i montaż 200zł, ale przeprowadzałem go z tamtejszym mechanikiem, bo nie chciałem, żeby ktoś zapomniał o 1 śrubce albo żeby nie chciało mu się jej wkręcić ;)
Jaja były niemiłosierne, bo gość powiedział, że się tego wyjąć nie da. Ale wiedziałem, że MałyV8 to zrobił, więc musiało się dać... I się udało :) Gość się trochę przeliczył, bo przez telefon "kozaczył", że auto zna, niejedno takie robił i to łatwizna. A jak podjechałem i podniosłem maskę to było: "A co to k***a jest !?" :D
Regeneracja trwała 1h a cała reszta czasu to montaż i demontaż.
Od czasu wymiany minęło pół roku może nawet nie), ale nic nie cieknie, nie ma problemów, nie piszczy, jednym słowem jest OK.

Także, jeśli u Was wołają prawie 2 tysie, to zapraszam do Kożuchowa... :)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 08:53:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
a jeszcze takie glupie pytanko w V8 ABH a w C4 ABH avant tak samo sie wyjmuje??

bo jeszcze zaden szpenio w warszawie nie powiedzial ze da sie to wyjac gora, tylko kazdy ze skrzynie trza ruszac.

na szczescie nie jestem szybki do wydawania pieniazkow bez przemyslenia

:diabel:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 08:55:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2008 21:19:16
Posty: 23
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki za podpowiedź, na pewno pomoże.
Maglownice kupiłem chyba od a6 bo podobno są lepsze i mniej awaryjne.
U mnie nie ma problemu z cięknącą maglownicą tak od zużycia ,tylko z tym że pękło mocowanie z jednej strony- od czego to już długa historia.
Dzisiaj się za to zabiorę, porobie sobie trochę zdjęć tak w razie czego.
Myślę się również nad przekładką silnika i skrzyni z auta przywiezionego z Niemiec, mam już taki na oku, zastanawiam się tylko czy jest jakiś sposób na takie "szybkie" i "bezbolesne" wyciągnięcie silnikarazem ze skrzynią.


Ostatnio edytowano 08.sie.2008 10:41:29 przez jbond, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 08:57:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
enduroboy napisał(a):
a jeszcze takie glupie pytanko w V8 ABH a w C4 ABH avant tak samo sie wyjmuje??

bo jeszcze zaden szpenio w warszawie nie powiedzial ze da sie to wyjac gora, tylko kazdy ze skrzynie trza ruszac.

na szczescie nie jestem szybki do wydawania pieniazkow bez przemyslenia

:diabel:


Mimo, że brat ma C4 ABH to nie zgłębiałem problemu. Jednak patrząc pod maskę wszystko wydaje się być takie samo (poza niuansami jak np. kształt chłodnicy oleju i jej mocowanie) :)
Ale powinno się udać w ten sam sposób.

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 09:28:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ja natomiast odradzam regenerowanie przekładni a co do pisemnej
gwarancji Hev to wiesz papier zniesie wszystko ;) juz widze jak beda
chetni do robienia tego na swoj koszt jak przyjedziesz do nich za powiedzmy 1,5 roku

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 10:43:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
maciu napisał(a):
ja natomiast odradzam regenerowanie przekładni a co do pisemnej
gwarancji Hev to wiesz papier zniesie wszystko ;) juz widze jak beda
chetni do robienia tego na swoj koszt jak przyjedziesz do nich za powiedzmy 1,5 roku


Prawda... Ale papier to jedyna rzecz jaka mi zostaje. Na używkę nie ma nawet papieru, a jak tego sprawdzić też nie ma. Trzeba wierzyć na słowo...
Mam nadzieję, że nie pojawię się u nich już w ogóle, a papier choć nie wiadomo, czy będzie potrzebny, daje mi namiastkę "świętego spokoju"... :)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 11:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
maciu napisał(a):
ja natomiast odradzam regenerowanie przekładni a co do pisemnej
gwarancji Hev to wiesz papier zniesie wszystko ;) juz widze jak beda
chetni do robienia tego na swoj koszt jak przyjedziesz do nich za powiedzmy 1,5 roku




maciu a ile kosztuje nowka???? cena powala na kolana i wola o pomste do niebios

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 11:23:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie no nie mówię o nówce ale porządne graty do regeneracji magla
to spory koszt a w tej cenie co podał hev uważam ze nie wymieniają
tam wszystkiego albo materiały z niższej półki a zawsze wiadomo
jak mechanik cos rozłoży i składa to sie nie przejmuje drobiazgami
bo to nie dla siebie

swojego magla sprzedałem suchutkiego i w innym aucie smiga
po dziś dzień bez problemu, zakupiony używka tez nie mam problemu
bo był suchy z dobrego źródła

*puk puk puk* odpukuję żeby się zaraz cos nie zesrało :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 01:06:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Heveliusz podał dokładnie taką cenę jaka i ja usłyszałem - wyjmowanie tak jak opisał
a nówki "podobno" nie ma - mówimy o V8 a nie o S6 itd...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 14:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2008 21:19:16
Posty: 23
Lokalizacja: Gdynia
Przekładnia wyciągnięta, zajęło mi to 3 h, 4 pary rękawic, troche podrapanych rąk i ból w kzyżu , ale jest. :-)
Poszło lewą dziurą, ale i tak musiałem naciąć szlifieką w jednym miejscu 1 cm by przeszło.
teraz gdy mam do porównania 2 przkładnie to widze że w mojej jest możliwosć podpięcia kostki( i tak było) a w tej którą kupiłem nie ma.
Co to jest? czy jeżeli założę tą przkładnie bez możliwoscia podpięcia będzie mi wyświetlał jakiś błąd?
Później zrobie zdjęcie, w tej chwili mi ręce odmawiają posłuszeństwa i ide z żonką na spacer.

Druga sprawa to jak mam uż tak rozbebeszony samochód to chciałbym wyjąć dmuchawę bo mi wentylator tak warczy że nie da się jechać.
Czy ktoś z Was to robił?

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 15:00:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
miałeś magiel servotronic a kupiłeś bez, ja bym jednak poszukał
servo nedzie ci tego brakowac

moduł nagrzewnicy z wentylatorkiem nadmuchu wychodzi od podszybia

od kabiny musisz odpiać wtyczki itp.

też spora rozbiórka i dobra rada jak bedziesz mial na wierzchu
wymień nagrzewnice kosztuje z 60pln i załóżnowe uszczelnienia (grosze w
ASO) miedzy moduł a budę

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: