.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 20:00:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki komfort jazdy na felach 18cali opona 235/40 A6C5 avant
PostNapisane: 16.sie.2008 09:29:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Witam kolegów planuje kupić nowe obuwie do mego pędziwiatra myślałem o 17 ale trafiły się ładne 18 takie jak te w linku http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=415772047
i w związku z tym mam pytanko jak z komfortem podróży na takich kółkach obecnie latam na 16 więc przypuszczam że różnica będzie lecz czy do zniesienia i jak duży wpływ mają takie laczki na przyśpieszenie zużycia aluminium zawieszenia.Dziękuję za wszystkie opinie. Pozdrawiam.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2008 09:37:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
napewno bedziesz musial bardzo uwazac na dziurach przejazdach itd
w koleinach bedzie szrpalo
zawias napewno bedzie sie szybciej zuzywal
komfort napewno spadnie
orzyspieszenie tez trochu spadnie
paliwa tez troszke wiecej lyknie

do tego musisz musowo
auto na glebe za gleba idzie kolejny problem bedzie jeszcze sztywniej


ale jak wpadniesz na dobra droge
:peace:
zakrety sa twoje :)

pozatym jak duzo jezdzisz to sobie odpusc duzo to hmm 3tys km na miesiac

ps:

mi tez podobaja sie fele od RS6 :peace:
ale niestety dla mnie 17'' to max

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2008 10:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
jezdze na 18 juz 3 lata niema tragedii wozi troche w koleinach ale to kwestia przyzwyczajenia jak bedziesz po dziurach pomykal to co sezon do prostowania felgi ja tak mam zawsze przed sezonem daje do sprawdzenia i ewentualnie prostuje a reszte to ci kolega wyzej napisal :d aha jeszcze jedno miedzy 17 niema az takiej roznicy wielkiej tylko przy tym auto na 17 lipa wyglada :!: fajne fele jak wstawisz do auta to zobaczysz jak poprawi sie wyglad pozdrawiam :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 00:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2008 11:36:29
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
Prawda jest taka, że wszystko zależy od oczekiwań. Mojemu bratu nie przeszkadza ani szorowanie podwoziem, ani targanie na nierównościach w zamian za tę "dobrą drogę" - natomiast ja po przesiadce z mercedesa już na 17" odczuwam spory dyskomfort w koleinach.

Radzę się po prostu przejechać.

Przy szerokiej oponie samochód może się prowadzić na beznadziejnej szosie nerwowo, a noc w deszczu na drodze gminnej skręca w stronę koszmaru...
Tyle, że na mniejszych samochód wygląda, że chu chu...

Kompromis to zawieszenie A8:) Kolein nie stwierdziłem:)

_________________
S4 C4 4.2 / dba o mój nastrój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 01:45:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Podam na moim przykładzie. Zawiasy sportowe - fabryczne - - 40 mm, dosyć twarde, tył stanowczo za twardy. Przeszedłem z 225/50/16 na 235/40/18 i różnice na NIE to: gorzej na koleinach - stery mocno w rękach a i tak nie daje rady przy większych prędkościach ! Daleko od dziur i ostrożnie z krawężnikami. Twardsze, ale bez przesady. To nie 20". Tyle, że ciśnienie w gumach to nie 2.1 czy 2.2, ale od 2.8 bar.Ceny opon również dużo wyższe. Na TAK to po za świetnym wyglądem (RS6 mimo, że najbardziej oklepany wzór Świata, to jednak - IHMO - najbardziej udany wzór) to i po za lepszym samopoczuciem :peace: poprawia się trzymanie na równej nawierzchni. Ale tutaj musi pójść gleba w dół, chyba, że allroada chcesz mieć ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 13:09:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2008 11:36:29
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
Paw1972 napisał(a):
- stery mocno w rękach a i tak nie daje rady przy większych prędkościach !


Cieszę się, że to napisałeś, bo zaczynałem myśleć, że mam urojenia z tym siłowym trzymaniem kierownicy...

_________________
S4 C4 4.2 / dba o mój nastrój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 13:48:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Prowadzenie C5 jest znacznie lepsze niż C4 - większość tych objawów o których piszecie jest znacznie mniej uciażliwa w autach z literką q ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 00:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2007 01:20:37
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin
jezdzilem na 17/235/45 omega teraz latam c4 na 18 235/40 i duzej roznicy nie ma jesli chodzi o prowadzenie i komfort, faktem jest ze koleiny daja sie we znaki ale idzie z tym zyc znajomy ma c5 i 225/40/18 czyli profil opony jeszcze nizszy i na fabrycznym zawieszeniu komfort jest duzo wiekszy jak w c4 tak ze spokojnie 18 cali mozesz zalozyc i napewno duzego dyskomfortu nie bedzie, jak napisali koledzy na krawezniki i dziury trzeba uwarzac ale to normalne nawet dla 17 calowej felgi wyglad autka na takich kolach zrekompensuje wszystkie niedogodnosci, zdecydowanie 18cali !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 09:29:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
no tak ale gleba obowiazek :peace:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 19:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
c5 znajomego na 18" i gumach 225 (seryjny zawias) jest znacząco mniej komfortowo niż moje b4. Moim zdaniem to już przesada autem jedzie się jak taczką non stop się trzęsie. Nikt mi nie wmówi, że nie ma różnicy czy jest znikoma, owszem można się przyzwyczaić co nie zmienia faktu, że auto staje się nerwowe i mało komfortowe.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 19:51:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Od dwóch tygodni próbuję (bo trudno nazwać to normalną jazdą) się przyzwyczaić do 245/45ZR18 91Y ... :/ .

Powiem tak: być może (???) na nowo remontowanych nawierzchniach krakowskich (bo tam docelowo autko prawdopodobnie odjedzie) - pneumatyka Allroada jakoś zniweluje te nader przykre doświadczenia (??) :/ .

Gdyby samochód został jednak ze mną - to nawet gdyby mi płacili za jazdę na tych gumach - swój kręgosłup i przyjemność z powożenia takim statkiem - wyceniłbym zawsze powyżej proponowanej kwoty ... .

A tak to ohydztwo wygląda:

Obrazek Obrazek

PS: Proszę nie krytykować brzydkiego wyglądu zacisków hamulcowych :): ... .
Na dzień dzisiejszy są już wyczyszczone, nasmarowane i zabezpieczone przed przyleganiem brudu (naprawdę :!: ) ... :) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 09:44:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
na polskie drogi max to 225/45/17

jezeli ktos jedzie autem tylko do kosciola moze miec tez 19''

ja robiac 3 tys km miesiecznie bym sie chyba poplakal jak auto w tylek dostaje przez kola 18''

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 11:23:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 09:56:44
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Piotruś napisał(a):
Od dwóch tygodni próbuję (bo trudno nazwać to normalną jazdą) się przyzwyczaić do 245/45ZR18 91Y ... :/ .

Powiem tak: być może (???) na nowo remontowanych nawierzchniach krakowskich (bo tam docelowo autko prawdopodobnie odjedzie) - pneumatyka Allroada jakoś zniweluje te nader przykre doświadczenia (??) :/ .

Gdyby samochód został jednak ze mną - to nawet gdyby mi płacili za jazdę na tych gumach - swój kręgosłup i przyjemność z powożenia takim statkiem - wyceniłbym zawsze powyżej proponowanej kwoty .


Witam,
ja próbuję to zrobić od 10 mcy, nie idzie mi lekko. Rzeczywiście na idealnie gładkich krętych drogach jeździ się super, lecz odcinek "Polskie Drogi" raczej średni. Pneumatyka raczej nie niweluje przykrych doświadczeń. Ponieważ mam 8 felg '18, czekam tylko na okazję wymiany. Komfort na '17 zdecydowanie wyższy.
Pzdr
MisiuD

_________________
CCCO Allroad 4,2 mod.'04 BAS, FXL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 11:44:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Dla mnie opona o szerokości 205 to idealny kompromis pomiędzy trzymaniem się drogi a komfortem w koleinach. Na wszystkich szerszych oponach auta, którymi jeździłem zachowywały sie już bardzo nerwowo. B4 na 215 to porażka, w koleinach człowiek się zastanawia jak tu z nich wyjechać i czy w ogóle to możliwe, C5 na 225 już pisałem, beznadzieja, czuć każdą nierówność na drodze a w koleinach to jeszcze większa bieda. W przypadku B4 (2.0 1150km) dodatkowo dochodzi zanikanie trakcji na mokrej drodze, wystarczy, że trochę popada, a auto przestaje hamować, po prostu sie ślizga,

Opony w B4 2.0 215/45/16
opony w C5 AFN 225//40/18
opony u mnie 1z 205/60/15

U mnie jeździ sie najlepiej, trochę twardsze zawieszenie i było by wypas, ale i tak nie jest źle na zakrętach. Pozostałe auta może się lepiej trzymają na zakrętach trochę (C5 niewiele), ale i tak bym nei zmienił na szersze gumy.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 15:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Mam w AEL 235/40/18 i napisze tylko, że na nasze drogi to szkoda zachodu i nerwów. Felgi praktycznie raz w roku do prostowania. Zakładaj 17 cali i też fajnie wygląda a jazda jest o wiele bardziej komfortowa.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: