.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:55:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 4B] quattro - rzuca tyłem na dziurach
PostNapisane: 11.maja.2008 20:50:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
po wpadnięciu w dziurę tył jest lekko zarzucany.
Im szybciej jade, tym większy efekt. Destabilizuje mi to bardzo tor jazdy.
Zjawisko nie występuje, gdy koło pracuje na "muldach", pojawia się, gdy wjadę na dziurę lub do studzienki kanałowej.

Byłem w warsztacie, sprawdziłem zawiechę - wsio OK, zrobiłem geo - była nieprawidłowa, po korekcie jest już lepiej, ale nie jest nadal dobrze.
Amorki są OK - zarówno na stacji diagnostycznej jak i podczas jazdy - sprawują się dobrze.
koła proste
a kazde zaliczenie doła skutkuje koniecznością skontrowania kierą. Sytuacja jest odczuwalna od około 70 km/h, przy wyższych prędkościach jest coraz gorzej.
Miał ktoś podobny problem?
Jakis sugestie?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 12:18:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
Witam,

Ataman jak poszła sprawa z usterka ? Udało się ją usunąć ?


U mnie jest/było podobnie. Na pewno był problem z geometrią.
Sprawdzane było zawieszenie nie znaleźli również żadnych problemów. Natomiast przy próbie ustawienia geometrii okazało się, że tylny wahacz (końcówka wahacza - wymieniałem cały gdyż nie mieli samej końcówki do tego modelu) były "wyrobione".

W każdym razie jest zdecydowana poprawa, tylko przez jeżdżenie zbyt długo z defektem (byłem w kilku miejscach sprawdzać zawieszenie i za każdym razem mówili, że nie stwierdzili żadnego defektu, na koniec pojechałem do swojego znajomego mechaniora 150km dalej bo już miałem dość, który stwierdził, że na pewno geometria jest źle ustawiona) czasem mi sie wydaje, że jest jeszcze coś nie tak. Ale są to na prawdę sporadyczne wypadki.

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 14:18:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Wymieniłem cały tył i już jest OK.

Powiem tak - każdy mechanik chyba z wielką niechęcią poidchodził do zagadnienia i dopiero moja decyzja, ze rozbieramy i wymienimy wszytskie zużyte elementy dała efekt.
Po rozebraniu okazało się, że wyrąbane jest wszytsko, więc wyremontowałem cały tył i już jest po problemie.

Oczywiście na szarpakach wychodziło, że wsio OK, ale życie pokazało, że nie było to prawdą.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 14:57:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ataman70 napisał(a):
Wymieniłem cały tył i już jest OK.

Powiem tak - każdy mechanik chyba z wielką niechęcią poidchodził do zagadnienia i dopiero moja decyzja, ze rozbieramy i wymienimy wszytskie zużyte elementy dała efekt.
Po rozebraniu okazało się, że wyrąbane jest wszytsko, więc wyremontowałem cały tył i już jest po problemie.

Oczywiście na szarpakach wychodziło, że wsio OK, ale życie pokazało, że nie było to prawdą.

I dlatego właśnie testy amortyzatorów są guzik warte i opieranie się o wartości wynikowe to bzdura. Mnie w Coupe GT wyszło 78% sprawności amortyzatora, który był jak się okazało wylany... :/
Na szarpakach też wyjdą wywaloine gumy, łączniki itd, ale w już w takim stopniu, że i bez szrpaków już wszystko wiadomo.
IMO jedyna rozsądna droga to taka, jak napisał Ataman, tj spiąć poślady i wymienić wszystko hurtem.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 15:24:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
Spinać można jak się na to ma :-)

U mnie akurat się udało zakończyć sprawę na wahaczu. Co prawda jak szef warsztatu dzwonił, że trzeba go wymienić to głos miał łamliwy bo wcześniej sprawdzali czy nie ma luzów i wszystko było ok :) Ale robie tam z Audicą wszystko już od roku i jestem bardzo zadowolony. Zakład dość pewien przynajmniej mogę się kręcić po warsztacie i wszystkie kwiatki jakie znajdą mi pokazują palcem :)

Pytałem z ciekawości bo myślałem, że może jest coś jeszcze(coś konkretnego) co może na to wpływać i lepiej wiedzieć o tym już teraz.

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 15:27:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
jak poszedł już jeden wahacz to pewnie za 5 minut pójdzie i drugi - jak wolisz - bedziesz robil dwa razy - obym się mylił.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: