.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:51:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ S6 4.2 V8 '99 ] - problem z ABS-em :(
PostNapisane: 26.gru.2008 19:20:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Witam,

dziś jak ruszałem w trasę do domu pojawił mi się na wyświetlaczu następujący obrazek:

Obrazek

Po dojechaniu do domu podłączyłem szybciutko VAG-a i oto co wypluł:

1044- -------Control Module Incorrectly Coded

778-- ------- Steering Angle Sensor -G85
Compensation Not Carried Out

Czy to oznacza że padł czujnik ABS-u czy coś innego? Może tylko coś się rozłączyło?

Prośba o podpowiedzi, bo w poniedziałek chcę jechać do mechanika i chciałbym widzieć co i jak.

Kasowanie błędów nic nie daje - pojawiają się cały czas :(

Za tydzień ruszam w góry i do tego czasu muszę to zrobić, także serdeczna prośba o pomoc.

Z góry dzięki :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 23:01:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
W mojej mądrej knidze jest tylko to

1044- Sterownik nieprawidłowo kodowany

778- Czujnik skrętu kół - G85


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 00:53:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Ok dzięki.

Poszperałem trochę w szukajce i okazało się że prawdopodobnie będę musiał przeprowadzić kalibrację tego czujnika. Od tego zacznę, bo dopisek przy błędzie Compensation Not Carried Out oznacza prawdopodobnie że nie została przeprawadzona (?). Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie.

Prośba tylko o podpowiedź jak to przeprowadzić dla mojego silnika konkretnie. Znalazłem tylko instrukcję o poniższej treści:

Steuergerät Grundeinstellung (Lenkwinkelsensor)

Drehen Sie das Lenkrad ca. 30 Grad nach links oder rechts und wieder zurück, bis die Vorderräder in Geradeausfahrt und das Lenkrad waagrecht stehen (Toleranz +/- 4,5 Grad).

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Login -> Funktion 11

Logincode: 40168

STG Grundeinstellung -> Funktion 04

Messwertgruppe 001: Geber für Lenkwinkel (G85)...


Ale co, gdzie i jak to już dla mnie czarna magia :/ Nie wiem czy to jest całość tej procedury czy nie? Wiem że po adaptacji trzeba przeprowadzić jeszcze jakiś test drogowy..?

Dam radę to zrobić "zwykłym" VAG-iem? Czy lepiej udać się do jakiegoś magika? Jest ktoś taki w Warszawie?

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 20:49:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Sorry za post pod postem, ale problem jest na tyle ważny ze uznałem to za konieczność. Nie chcę jeździć autem z takim problemem, żeby jeszcze czegoś nie uszkodzić.

Otóż przeprowadziłem dziś próbę kalibracji czujnika G85 wg poniższej procedury:

Steering Angle Sensor (G85) Calibration
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.
[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/Audi_A4_%288D%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.3_ABS/EDS/ASR/ESP%29



Błędy udało się skasować, choć kontrolki ABS/ESP i ten czerwony wykrzyknik na FIS-ie nie zniknęły. Może coś źle zrobiłem, bo niestety po ponownym odpaleniu auta błedy powróciły :( .

Może ktoś wie co można by jeszcze zrobić w takim przypadku?

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 14:41:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
miałem podobną rzecz i oddałem sterownik pompy ABS-u do naprawy , ten przy pompie...........stwierdzono jakieś utrudnienia w komunikacji i to generowało błędy........po naprawie problem zniknął.
VAG nie pokazywał uszkodzenia sterownika ale innych elementów ABS-u a winna była komunikacja jak informował mnie mechanik , zrobił na przekór VAG-owi podpierając się swoim doświadczeniem / podmienił na chwile sterownik z innego audi i wyszło na jego ;)

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 21:42:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Dzięki zanjac, ale u mnie była to na 99,9% kalibracja G85 ( czujnika skrętu kół ). Dziś udało mi się przeprowadzić tę kalibrację i skasować błędy - mam nadzieję, że jutro też ich nie będzie :peace: . W każdym razie po ponownym odpaleniu auta nie było ( wcześniej wracały ). A więc dla potomnych opiszę dokładnie krok po kroku całą procedurę, bo tego mi właśnie brakowało jak szukałem.

Należy zacząć od wydrukowania ( i przetłumaczenia jak ktoś nie zna angielskiego ) instrukcji całej operacji ze strony:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/s ... angle.html

Gdyby strona nie działała to jest to poniżej okraszone moimi komentarzami. Wszystko odbywa się w elektronice ABS-u VAG-a.

There are certain test conditions that must be met before doing this procedure:

Start the vehicle.

Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.

Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.

Tu już należy być w Blokach Danych (8) ABS-u ( Measure Block ) w grupie 5 i w trakcie jazdy ustawić kierownicę w pozycji jak najbliższej 0 ( nie mniej niż 5 i nie więcej niż 250 !!!, ale najlepiej jak najbliżej 0 ) w okienku 1. Nie róbcie tego w czasie zatrzymania, bo ja próbowałem i nie wychodziło.

If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight

Ensure that the steering wheel is not moved again.

Keep the engine running and do not switch off the ignition.

Przed rozpoczęciem poniżych procedur należy się zalogować i przekodować kodami uzyskanymi wg poniżych wytycznych:

http://wiki.ross-tech.com/index.php/Aud ... ASR/ESP%29.

Oczywiście każdy do swojego auta w zależności od konfiguracji uzyska odpowiedni login i kod. Dopiero po ich wprowadzeniu możemy przystąpić do poniższych procedur - wcześniej nie zalogujemy się 40168


Procedure for performing the zero position calibration for the Steering Angle Sensor (G85) on VW Golf, GTI, Jetta, and Audi TT:

[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]

This will store the zero (centered) position of the steering wheel. There should be a displayed message that reads: "Steer. angle sender compens OK". If you get an error, it may mean the Login was not successfully performed.

Click the [Done, Go Back] button and you're all set.

Procedure for performing the zero position calibration for the Steering Angle Sensor (G85) on VW Passat and Audi A4/S4, A6/S6, and A8/S8:

[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]

This will store the zero (centered) position of the steering wheel. There should be a displayed message that reads: "Steer. angle sender compens OK". If you get an error, it may mean the Login was not successfully performed.


Po ponownym teście błędów w ABS-ie już nie powinny występować błędy, które były poprzednio ( w moim przypadku 1044 i 778 ), a jedynie "błąd" 1486 czyli "system czeka na test drogowy". Dodatkowo migający wykrzyknik z FIS-a powinien zniknąć a pozostać jedynie kontrolki ABS i ESP. Po naciśnięciu hamulca ESP gaśnie, a po krótkiej jeździe i hamowaniu powiniem zgasnąć ABS.

Dla pewności podłączcie po tym wszystkim jeszcze raz VAG-a i sprawdźcie, ale u mnie już było wszystko ok.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: