Dzięki zanjac, ale u mnie była to na 99,9% kalibracja G85 ( czujnika skrętu kół ). Dziś udało mi się przeprowadzić tę kalibrację i skasować błędy - mam nadzieję, że jutro też ich nie będzie
. W każdym razie po ponownym odpaleniu auta nie było ( wcześniej wracały ). A więc dla potomnych opiszę dokładnie krok po kroku całą procedurę, bo tego mi właśnie brakowało jak szukałem.
Należy zacząć od wydrukowania ( i przetłumaczenia jak ktoś nie zna angielskiego ) instrukcji całej operacji ze strony:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/s ... angle.html
Gdyby strona nie działała to jest to poniżej okraszone moimi komentarzami. Wszystko odbywa się w elektronice ABS-u VAG-a.
There are certain test conditions that must be met before doing this procedure:
Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
Tu już należy być w Blokach Danych (8) ABS-u ( Measure Block ) w grupie 5 i w trakcie jazdy ustawić kierownicę w pozycji jak najbliższej 0 ( nie mniej niż 5 i nie więcej niż 250 !!!, ale najlepiej jak najbliżej 0 ) w okienku 1. Nie róbcie tego w czasie zatrzymania, bo ja próbowałem i nie wychodziło.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.
Przed rozpoczęciem poniżych procedur należy się zalogować i przekodować kodami uzyskanymi wg poniżych wytycznych:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Aud ... ASR/ESP%29.
Oczywiście każdy do swojego auta w zależności od konfiguracji uzyska odpowiedni login i kod. Dopiero po ich wprowadzeniu możemy przystąpić do poniższych procedur - wcześniej nie zalogujemy się 40168
Procedure for performing the zero position calibration for the Steering Angle Sensor (G85) on VW Golf, GTI, Jetta, and Audi TT:
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
This will store the zero (centered) position of the steering wheel. There should be a displayed message that reads: "Steer. angle sender compens OK". If you get an error, it may mean the Login was not successfully performed.
Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
Procedure for performing the zero position calibration for the Steering Angle Sensor (G85) on VW Passat and Audi A4/S4, A6/S6, and A8/S8:
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
This will store the zero (centered) position of the steering wheel. There should be a displayed message that reads: "Steer. angle sender compens OK". If you get an error, it may mean the Login was not successfully performed.
Po ponownym teście błędów w ABS-ie już nie powinny występować błędy, które były poprzednio ( w moim przypadku 1044 i 778 ), a jedynie "błąd" 1486 czyli "system czeka na test drogowy". Dodatkowo migający wykrzyknik z FIS-a powinien zniknąć a pozostać jedynie kontrolki ABS i ESP. Po naciśnięciu hamulca ESP gaśnie, a po krótkiej jeździe i hamowaniu powiniem zgasnąć ABS.
Dla pewności podłączcie po tym wszystkim jeszcze raz VAG-a i sprawdźcie, ale u mnie już było wszystko ok.