.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:44:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ACQ NG 89r] diagnostyka abs
PostNapisane: 13.sty.2009 17:36:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Czy moze ktos jednoznacznie odpowiedziec na pytanie czy w tym aucie komus sie udalo podlaczyc Vagiem ? Spedzilem dzis pol dnia na probach i zero sukcesow. Chodzi mi tylko o abs. Ewentualnie czy jest mozliwosc diagnozy kodami blyskowymi ABS? A moze mozna sie wpiac vagiem bezposrednio w sterownik abs "na krotko" :):

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 18:47:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
A co Ty chcesz tam diagnozować? Co się dzieje niedobrego?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 18:57:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Abs wylacza mi sie po przejechaniu 100m ( zawsze i wlasciwie z dokladnoscia co do metra). Jest w tym moja wina, bo najpierw zrobilem zwarcie w przelaczniku i polecial bezpiecznik ( wymienilem i bezpiecznik i przelacznik ) i mniej wiecej w tym samym czasie mialem rozbierany caly zawias oraz wymieniony przegub. Wszystko to dzialo sie w czasie, gdy auto nie jezdzilo i teraz nie wiem co mialo wplyw na usterke. Dzis wyczyscilem czujniki, jeszcze raz sprawdzilem wylacznik i bez zmian. Liczylem ze podepne komp i wyskoczy mi jakis blad, a tu zonk i teraz nie wiem juz jak sie do tego zabrac. Przed zwarciem i rozbieraniem zawieszenia wszystko dzialalo doskonale. Nie wiem czy szukac usterki elektrycznej czy moze ten nowy przegub sieje zamet.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 19:31:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A czy dzieje się to po osiągnięciu pewnej prędkości czy niema to znaczenia ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 19:33:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Predkosc jest nieistotna. Znaczenie ma tylko magiczne 100m.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 19:37:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Czyli trzeba liczyć się z uszkodzeniem sterownika w pompie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 20:16:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Dziwne jest to ze abs sie uzbraja prawidlowo i nawet jak przejade te 100m nie wciskajac ani razu hamulca uklad sie odlacza czyli teoretycznie pompa nie pracuje, czujniki nie licza impulsow i abs jest w stanie spoczynku. Gdy po odpalenu hamuje to do momentu przekroczenia 100m abs dziala prawidlowo lecz gdy go po tym wlacze z przycisku absu nie ma mimo iz kontrolka sie nie swieci.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 23:31:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 13:38:16
Posty: 165
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Ja miałem podobnie (nie wiem czy to było 100m, nie liczyłem). Okazało się że przewód był przerwany od jednego czujnika.
Tu masz schemat:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig03.pdf
i sprawdź najpierw je (najlepiej przy wtyczce do sterownika).

_________________
Audi 100 C3 '87 r. 2.0 SL + gaz - było
Audi Coupe quattro 2.3 20v '89r - było
Audi A6 C5 4.2 ASG quattro - było
Audi A6 C6 3.0 CAJA quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 23:21:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
A co z kodami albo vagiem. Da sie to ugrusc w mojej kupecie czy zostaje bieganie z miernikiem? Sam sterownik od pompy jak moge sprawdzic?

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 11:09:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Też mam podobny problem z ABS w 90NGQ. VAGiem również nie mogłem się połączyć. Objawy: odpalam auto, jadę i do pierwszego hamowania OK-ABS działa, później już się wyłącza; czasami po kilku metrach bez hamowania też się wyłącza. Przełączniki od blokady mostu i włącznika ABS sprawdzone. Co robić dalej?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 17:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 13:38:16
Posty: 165
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Jak się nie mylę to po lifcie można tylko podłączyć VAGa pod ABS.
Sprawdźcie czujniki, odpiąć wtyczkę od sterownika i podłączać miernik pod odpowiednie piny od czujników ze schematu który podałem. Opór musi być ok. 1100-1200 omów.

_________________
Audi 100 C3 '87 r. 2.0 SL + gaz - było
Audi Coupe quattro 2.3 20v '89r - było
Audi A6 C5 4.2 ASG quattro - było
Audi A6 C6 3.0 CAJA quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 17:56:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Pomierzylem kazdy czujnik z osobna i wszystkie maja troche ponad 1200 omow. jeszcze raz sprawdzilem bezpieczniki i wszystkie sa OK. JAK sprawdzic sterownik pompy ? Czy za pomoca kodow blyskowych moge sprawdzic abs?

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 21:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
slaid napisał(a):
Dziwne jest to ze abs sie uzbraja prawidlowo i nawet jak przejade te 100m nie wciskajac ani razu hamulca uklad sie odlacza czyli teoretycznie pompa nie pracuje, czujniki nie licza impulsow i abs jest w stanie spoczynku.

mylisz sie, sterownik cały czas puki jest aktrywny czyli ma zasilanie "zlicza" impulsy z koronek - sprawdz je również.

pompe zostaw w spokoju - tam mnie ma co paść puki jest ciśnienie, nawet przekaźniki tam sa wieczne.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: