.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:52:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2001 Quattro] Hamulec ręczny - jak regulować?
PostNapisane: 17.sty.2009 17:49:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2009 14:38:16
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Witam, wymieniłem klocki i tarcze z tyłu. Nadmienię tylko że tłoczki oczywiście wkręcałem jednocześnie wciskając bo chyba tak się powinno robić. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów stwierdziłem że jedna z tarcz grzeje się bardziej niż pozostałe. Następne kilkanaście kilometrów przejechałem nie używając wcale hamulca i sprawdziłem tercze raz jeszcze. Wynik podobny jedna gorąca reszta zimna. Po podniesieniu tego koła za wahacz stwierdziłem że koło da się obrócić ręką ale nie bez oporu. Z ciągnąłem zacisk raz jeszcze wkręciłem też jeszcze raz tłoczek upewniając się że dokręciłem do końca założyłem ponownie i co… po kilku kilometrach dalej to samo. Gdzie jest błąd? Przy zacisku nie widziałem regulacji ręcznego. Na forum wyczytałem że regulacja jest nad wałem przy wejściu do wnętrza auta ale tam też nie ma żadnej śruby ani nic co by wyglądało na regulację więc byłem pewien że regulacja będzie przy samej dźwigni ale po rozebraniu tunelu regulacji też nie znalazłem. Dodam na koniec że ręczny bierze już na pierwszy ząbek i blokuje koło na tyle że nie da się go obrócić ręką więc pewnie wystarczy go poluzować tylko jak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 20:18:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Wina leży w zacierającym się tłoczku lub nie nasmarowanych prowadnicach zacisku.

W momencie, kiedy wkręcisz tłoczek i nie zaciągasz ręcznego a kontynuujesz jazdę, to regulacja ręcznego nie ma nic do rzeczy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 21:13:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2009 14:38:16
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Prowadnice chodzą idealnie nie wiem jak tłoczek...
Jeśli to tłoczek to lipa. Czeka mnie chyba warsztat bo już kiedyś roiłem podobną operację w innym aucie i jakoś nie przypadła mi do gustu. Nie mam na to czasu, zdrowia ani doświadczenia z tłoczkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 19:00:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
mac2_ll napisał(a):
Jeśli to tłoczek to lipa.

Wcale nie. Robisz tak
- zdejmujesz zacisk z prowadnicy
- wciśnij parę razy hamulec, by tłoczek się wysunął
- delikatnie podważ czymś (małym śrubokrętem) osłonę przeciwpyłową tłoczka
- zobacz, czy na tłoczku masz rdzawy syf - on blokuje ruch tłoczka. Jeśli masz syf - oczyść to dokładnie
- wstrzykujesz strzykawką na boczną powierzchnię tłoczka nieco płynu hamulcowego
- na kilka minut ustawiasz zacisk w pionie, by płyn hamulcowy rozprowadził się równomiernie na całym obwodzie
- składasz wszystko i masz nadzieję, że będzie OK

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 21:30:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2009 14:38:16
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Jest to jakiś plan. Pytanie tylko jak bardzo można wysunąć tłoczek? Nie wypadnie jak przesadzę? I jeszcze jedno pytanie: czy jest tam jakiś popychacz który pcha tłoczek przy zaciągnięciu ręcznego? Może to on jest zatarty i nie wraca do końca? Dźwigienka od ręcznego wraca ale czy jest ona połączona z tym popychaczem? Czy jeśli wraca dźwigienka to nie znaczy że wraca popychacz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 10:46:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
mac2_ll napisał(a):
jak bardzo można wysunąć tłoczek? Nie wypadnie jak przesadzę?

Jak przesadzisz, to oczywiście, że wypadnie. Wciśnij halmule 3-4 razy, wystarczy, żeby tłoczek wysunął się o około 1 cm. Byłoby super, gdyby jedna osoba wciskała hamulec a druga obserwowała ruch tłoczka. Tłoczek ma około 5 cm długości
mac2_II napisał(a):
czy jest tam jakiś popychacz który pcha tłoczek przy zaciągnięciu ręcznego? Może to on jest zatarty i nie wraca do końca? Dźwigienka od ręcznego wraca ale czy jest ona połączona z tym popychaczem? Czy jeśli wraca dźwigienka to nie znaczy że wraca popychacz?


całą "anatomię" tylnego zacisku oraz opis regeneracji step by step masz opisane przeze mnie tu -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =popychacz

napisz jak ci poszło, powodzenia :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 22:14:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2009 14:38:16
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Opis regeneracji czytałem. Bardzo dobry i przejrzysty ale nie byłem pewien czy u mnie będzie tak samo.
Problem już rozwiązałem. Okazał się strasznie prosty i nie wiem dlaczego na to nie wpadłem wcześniej. Po prostu nowy klocek wchodził bardzo ciasno w zacisk i przez to po ściśnięciu klocki nie odbijały i to powodowało grzanie się tarcz. Obeszło się więc bez regeneracji a szkoda bo już się na to przygotowałem - kupiłem reperaturkę i szczypce. No nic może kiedyś się przyda.

_________________
A6 QUATTRO C5


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: