.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 08:44:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] wymiana serwa
PostNapisane: 24.lut.2009 20:09:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Witam, mam problem z hamulcami w swoim cygarku, polega on na tym, ze muszę używać dużej siły na pedał aby hamować. Na suchej nawierzchni nie jest to tak uciążliwe jak na śliskim, ale na śniegu albo nie hamuje albo jak już mocniej nacisne to blokuje koła. Po prostu nie można wyczuć hamulca. Przewód od serwa do kolektora jest szczelny, gdy odpalam silnik przy wciśniętym hamulcu to pedał trochę opada (niby jest OK) ale mimo to podczas jazdy pedał jest twardy. Teraz takie pytanka:
1) czy wymiana serwa wymaga odłączania przewodów hamulcowych od pompy?
2) czy trudno będzie dostać się do śrub trzymających serwo?
3) czy będzie pasowało mi serwo od audi b4 10"? Teraz mam 9". Jeśli nie to od jakich modeli serwo pasuje bez przeróbek?
Chce wstawić jak najnowsze, gdyż podejrzewam że takie od cygara ma już swoje lata i może też nie długo odmówić współpracy :(:

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] wymiana serwa
PostNapisane: 24.lut.2009 20:34:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Krzycho napisał(a):
1) czy wymiana serwa wymaga odłączania przewodów hamulcowych od pompy?


Powinno się dać odciągnąć pompę na tyle, żeby serwo wylazło.

Krzycho napisał(a):
2) czy trudno będzie dostać się do śrub trzymających serwo?


Kładziesz się na podłodze , głowę wkładasz pod pedały, rękę i klucz 13 wkładasz wyżej w miejsce, w którym wał kierownicy przechodzi przez ścianę grodziową (wokół niego są 4 śruby z nakrętkami)

Krzycho napisał(a):
3) czy będzie pasowało mi serwo od audi b4 10"?


Tego to nie wiem (istotne są takie parametry - rozstaw śrub mocujących pompę, rozstaw śrub mocujących serwo, średnice i długości trzpieni, średnica przewodu podciśnieniowego). Gdyby nie spasowało - mam takie serwo - od conajmniej 4 lat nie używane.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:08:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Wg Etos'a wychodzi że pasuje serwo od B3 (jest identyczne) ale też będzie stare :/ natomiast w B4 na początku wstawiali 9" i też jest takie jak w cygarku ale te 10" ma inny wspornik mocowania serwa. Obawiam się, że może to się wiązać z innym rozstawem śrub mocujących serwo :/ ale może ktoś ma serwa od b4 i b3 aby porównać rozstawy. Oczywiście jedne musi mieć 9 a drugie 10".

Jest jeszcze jakaś inna możliwość poza serwem i przewodem, występowania twardego pedału?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 01:47:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Krzycho napisał(a):
Wg Etos'a wychodzi że pasuje serwo od B3 (jest identyczne) ale też będzie stare :/ natomiast w B4 na początku wstawiali 9" i też jest takie jak w cygarku ale te 10" ma inny wspornik mocowania serwa. Obawiam się, że może to się wiązać z innym rozstawem śrub mocujących serwo :/ ale może ktoś ma serwa od b4 i b3 aby porównać rozstawy. Oczywiście jedne musi mieć 9 a drugie 10".



Skoro w B4 były 9" takie jak w B3 takie jak w C3, to śruby mocujące z pewnością się nie zmieniły. Jak już to może śruby trzymające pompę hamulcową (sprawdź, czy ona jest inna, i co z dźwigniami od pedału)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 15:50:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Usterka usunięta. Jak sie okazało serwo jest OK. Przyczyna leżała w przewodzie, mimo że był szczelny, zaworek też sprawny to odcinek przewodu od zaworka do kolektora był nie oryginalny. Jak się okazało był to wąż dwu warstwowy i pod wpływem podciśnienia rozwarstwił się na małej długości i skutecznie zmniejszył przepustowość przewodu. Wymieniłem ten przewód i wszystko wróciło do normy :peace:

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: