.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:47:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] spreżyny
PostNapisane: 13.cze.2009 07:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
Mam problem ze sprężynami, wymieniłem wszystkie 4 i przód auta stoi mi wyżej niż tył dodam że jeżdżę już tak ponad pół roku więc już napewno siadły tyle ile miały. Co z tym zrobić?? wymienić jeszcze raz przód??

Jeśli w grę wchodzi tylko wymiana to jak ktoś mógł krok po kroku napisać jak to zrobić bo jak wymieniałem to nieziemsko się urypcyłem, wydaje mi się że coś nie tak robiłem albo nie odpowiednim sprzętem dysponowałem.

problem 1: zmieścić ściągacz do sprężyn w nadkolu
problem 2: wyciągnąć sprężynę razem ze ściągaczami [brakowało mi miejsca]

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 08:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
A sprężyny zakladaleś nowe czy uzywki czy napewno są do Twojej wersji silnikowej bo jest duzo twardosci sprężyn i może wsadzileś na przód spreżyny od cięższej jednostki silnikowej i bedzie wtedy przód stał wyżej.
Co do wymiany to tylko tylną sprezynę trzeba przed wyciagnieciem scisnąć sciągaczami a przednią wyciagasz całą ze zwrotnicą i górną poduszką wkręcasz sobie calośc w imadło i wtedy zakładasz sciągacze ja tak robiłem pare razy w C4 i w A6 i nie miałem problemu z manipulowaniem całoscią w nadkolu.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 11:01:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
hmm sposób prostszy ale więcej roboty, no i : zacisk odkręcać czy płyn spuszczać i co ze zbierznością

sprężyny kupowałem nówki i w sklepie wołałem do mojej wersji silnikowej a jakie są to ciężko wyczuć

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 18:01:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Sciągasz zacisk tak jak do wymiany klocków z płynem nic Ci się nie stanie bo przewodu nie odkręcasz. Zbieżność też Ci się nie przestawia bo nie ruszasz regulacji końcówki zaznacz sobie tylko na górze na poduszce że slad od śrub i ustawisz w to samo miejsce ja to robiłem wiele razy i nigdy nie sciagałem sprężyn sciagaczem przed wyjęciem mcpersona.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 13:28:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
panowie a jak to jest z tą twardością sprężyn? co oznaczają kolorowe plamki na nich? i jakie powinny być w AELu?. Auto kupiłem od goscia ktory nie ukrywał że dostało strzała, ma zmieniony mcpherson i teraz str. prawa ma na sprężynie jedną żółtą i dwie zielone kropki a str. lewa która była wymieniana i która mi dobija mimo nowego amorka bilstein b4 ma jedną kropkę żółtą i jedną pomarańczową - wiem że musiała być zmieniona gdyż pisze na niej białym mazakiem jak to oznaczają na szrotach Audi A6 C4 - nie wiem od jakiej wersji silnikowej jest ta sprężyna i czy nie powoduje ona tego bicia na dziurach - nie mam juz koncepcji....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 17:42:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Podnies auto na lewarku tak zeby kolo się oderwało od ziemi i złap za spręzynę zobacz czy nie jest luźna jesli jest sciśnięta to raczej nie sprężyna stuka.
Jesli auto stoi równo z obydwóch stron to jest ok.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 22:14:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
auto stoi rowno z tym, że prawą stronę moge wcisnac a lewą nie - jest wyraźnie sztywniejsza od str. prawej. Kurde to co tak moze stukać gdzie szukać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 07:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Oj Chłopcy, poszukalibyście, to byście się dowiedzieli że nie tylko Wy macie ten problem. Motorówka niestety to typowy objaw po wymianie :(

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 17:24:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Panowie dziś wyjąłem lewą sprężynę i okazuje się być cieńsza na każdym zwoju od prawej sprezyny o 1mm - caly mcpherson byl od innej C4 - jakiej nie wiem. Muszę szukać sprężyny od AAT/AEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: