czyszczenie, stukania, pukanie, namaczanie wd40 i pepsi nie przyniosly oczekiwanych efektow.
w zwiazku z tym postanowilem ukrecic przewod, ale wczesniej zaopatrzylem sie w podobny, ktory pochodzil z S4/C4 (thx to SzOsTi).
zaopatrzony w "nowy" przewod przystapilem do destrukcji - odkrecilem ukrecajac koncowke. od strony ABSu odkrecilem dosc latwo i ...
ZONK - od strony pompy jest kocowka M12, a ja mialem przewod, ktory po obu stronach mial koncowke M10.
pojechalem wiec to Auto Zatoki na swietokrzyskiej - nie ma, ponoc od opla bedzie pasowac albo od francuskich, bo tam wystepuja przewody o roznych koncowkach.
pojechalem wiec do serwisu VW na pieknej i tam dowiedzialem sie ze metalowy przewod jest zamawiany na metry a ja musze zamowic cala rolke czyli 5 metrow!!! wiekszej bzdury dawno nie slyszalem, ale sprzedawca byl bardzo pewny siebie.
kolejny serwis po drodze - ASO VW na strachocinskiej i tam kompetentny gosc sie trafil:
- przewod jest ciety na dowolna dlugosc i sprzedawany na centymetry (44 pln/metr)
- dokupic trzeba koncowki w cenie M10 po okolo 11 pln a M12 okolo 13 pln/szt
- zarobienie (wykonanie zawijki na koncach) w ASO 30 pln
wszystko dostepne na miejscu i do wykoanania na poczekaniu.
Ale pojechalem jeszcze w jedno miejsce gdzie robia miedzy innymi takie przewody i w przewodzie z S4/C4 (czyli M10-M10) zastapili mi jedna koncowke na M12 - koszt 5 pln za koncowke M12 i drugie tyle za zarobienie przewodu.
reasumujac to dlugie i w sumie nudne story zmarnowalem tylko czas na probach odkrecenia zapieczonej nakretki.
jesli ktos bedzie mial podobny problem z odkreceniem takiego przewodu niech poszuka u siebie sklepu, gdzie takie weze wykonuja i smialo moze ukrecac fabryczny
