.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 22:00:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wyrwana poduszka amortyzatora przód S6 C4 :D [foto]
PostNapisane: 15.wrz.2009 09:47:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Obrazek
Obrazek

Poduszka Lemfoerdera za 150 zł/sztuka.

Podkręcony Bilstein B6 robi robotę... wyrwało tulejkę... nie wiem czy to normalne ?? :/ :):

Już pracujemy nad wersją wzmocnioną :D

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 10:18:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Tak to przez twardą zawiechę...kolega w S6+ też lubi mieć twardo i miewa takie przypadłości

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 11:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Dokładnie, wymieniłem poduchy obie ale po 100 zł sztuka za lema :): i juz cos wali z tym ze padł jeden amor z przodu w miedzyczasie i bede rozbierał po 20 stym i licze ze nie poduchy a amor :/

Des , czy twoja S6 trzyma kąty pochylenia koła z przodu ????

ps. Mam zamiar dac Sachsa Advantage, czy to dobry wybór ???? mam takie na tyle i jestem bardzo zadowolony .

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wyrwana poduszka amortyzatora przód S6 C4 :D [foto]
PostNapisane: 15.wrz.2009 12:03:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
DeS napisał(a):
Poduszka Lemfoerdera za 150 zł/sztuka.

nie wiem czy to normalne ?? :/ :):

Już pracujemy nad wersją wzmocnioną :D


Eeee... miałem identico.

Na polskich szosach to raczej standard. Amor kilka razy mocniej dobije i guma pęka.

Będzie jakiś poliuretan? :sindbad:

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 12:16:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawlo5 napisał(a):
ps. Mam zamiar dac Sachsa Advantage, czy to dobry wybór ???? mam takie na tyle i jestem bardzo zadowolony .

Z tego co używałem w różnych autach to tylko sachs gazowy mnie nie zawiódł pod względem jakości i trwałości. Pierwsze jakie założyłem były do passata b3 i po 10latach ~150tyś km nadal sprawują się dobrze autko nie buja się i ładnie siedzi na drodze (oczywiście nie jest to jak w nówce ale jest b.dobrze).
Pozdrawiam.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 15.wrz.2009 14:13:52 przez To_JA_!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 13:05:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
To_JA_! napisał(a):
Z tego co używałem w różnych autach to tylko sachs gazowy mnie nie zawiódł pod względem jakości i trwałości. Pierwsze jakie założyłem były do passata b3 i po 10latach ~150tyś km nadal sprawują się dobrze autko nie buja się i ładnie siedzi na drodze (oczywiście nie jest to jak w nówce ale jest b.dobrze).
Pozdrawiam.


a co to ma do tego tematu?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 14:21:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Z kątem pochylenia jest kłopot, auto jest dość poważnie posadzone, ale gdyby delikatnie zmodyfikować poduszkę, tzn, powiekszyć zakres regulacji dałoby radę ustawić w marginesie.

A co do poduszki.. jutro będę widział co i za ile można na to poradzić ;) Guma, tylko mocniejsza... ewentualnie zmiejszenie przestrzeni między tulejkami.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 14:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
DeS napisał(a):
Z kątem pochylenia jest kłopot, auto jest dość poważnie posadzone, ale gdyby delikatnie zmodyfikować poduszkę, tzn, powiekszyć zakres regulacji dałoby radę ustawić w marginesie.

A co do poduszki.. jutro będę widział co i za ile można na to poradzić ;) Guma, tylko mocniejsza... ewentualnie zmiejszenie przestrzeni między tulejkami.


Mi natomiast lezy kat prawego koła :/ tzn na granicy ale juz na czerwono pomimo rozpiłowania otworów poduszki , lewe koło idealnie po środku z mozliwoscia regulacji w jedna i w druga strone.

Spece od geometri (a dobre akurat z nich chłopaki) powiedzieli ze C4 schodzą sie góra na kielichach , szczególnie w V8 i mocnych wer .

I teraz nie wiem , wymieniac mcpersona czy naciagac w jakis sposób :/

Natomiast u Ciebie Des kąty powinny sie trzymac pomimo mocnego posadzenia bo to tylko wysokosc .

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 16:02:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
pawlo5 napisał(a):
DeS napisał(a):
Z kątem pochylenia jest kłopot, auto jest dość poważnie posadzone, ale gdyby delikatnie zmodyfikować poduszkę, tzn, powiekszyć zakres regulacji dałoby radę ustawić w marginesie.

A co do poduszki.. jutro będę widział co i za ile można na to poradzić ;) Guma, tylko mocniejsza... ewentualnie zmiejszenie przestrzeni między tulejkami.


Mi natomiast lezy kat prawego koła :/ tzn na granicy ale juz na czerwono pomimo rozpiłowania otworów poduszki , lewe koło idealnie po środku z mozliwoscia regulacji w jedna i w druga strone.

Spece od geometri (a dobre akurat z nich chłopaki) powiedzieli ze C4 schodzą sie góra na kielichach , szczególnie w V8 i mocnych wer .

I teraz nie wiem , wymieniac mcpersona czy naciagac w jakis sposób :/

Natomiast u Ciebie Des kąty powinny sie trzymac pomimo mocnego posadzenia bo to tylko wysokosc .


jedynie rozpórka regulowana może pomóc

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 17:28:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawlo5 napisał(a):
Natomiast u Ciebie Des kąty powinny sie trzymac pomimo mocnego posadzenia bo to tylko wysokosc .


Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym twierdzeniem ponieważ obniżenie auta "kładzie" wahacz do pozycji bardziej poziomej co powoduje większy negatyw w geometrii.
Zasadniczo można zostawić kąty większe od założonych przez producenta (przecież to samo by się stało gdyby mocno dociążyć samochód i też by musiał jechać poprawnie) Pod warunkiem że nie przesadzimy z szerokością opon/obręczy i nie pokombinujemy zanadto z ET (jakieś dystanse czy inne felgi).
Przy niskich oponach najważniejsze jest aby kąty pochylenia były jak najbardziej symetryczne ponieważ to wpływa na ew. ściąganie i dziwne zachowanie samochodu w skręcie prawo/lewo.
Po obniżeniu pojazdu nie walczył bym na siłę o zmieszczenie się w tolerancji fabrycznej (bo będzie się gorzej prowadził) a jedynie ustawiłbym symetrycznie obie strony. Pamiętajcie że w ostrym zakręcie zewnętrzna strona jest dość mocno "obniżana" i kąty sama zmienia na negatyw większy od fabrycznej tolerancji bo tak ma działać zawieszenie. Obniżony zawias jest zazwyczaj b. sztywny i tego nie zrobi dlatego nie jest źle ustawić od razu więcej, tak aby przechył nadwozia+podwinięcie opony dały idealne przyleganie bieżnika do nawierzchni w zakręcie. Najlepiej po eksperymentujcie na jakich kątach z waszym zawieszeniem najlepiej "wchodzi w zakręty".
Większość producentów celowo unika mocnego negatywu w przednim zawieszeniu żeby samochód był podsterowny ponieważ taki jest bardziej intuicyjny dla przeciętnego kierowcy. Co prawda wolniej przejeżdża zakręty ale mniej zarzuca tyłem (bo przód mu wyjeżdża na wprost).
Pozdrawiam.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 18:06:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Tak oczywiście im niższy zawias tym koło bardziej leży

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 19:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
To_JA_! napisał(a):
pawlo5 napisał(a):
Natomiast u Ciebie Des kąty powinny sie trzymac pomimo mocnego posadzenia bo to tylko wysokosc .


Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym twierdzeniem ponieważ obniżenie auta "kładzie" wahacz do pozycji bardziej poziomej co powoduje większy negatyw w geometrii.
Zasadniczo można zostawić kąty większe od założonych przez producenta (przecież to samo by się stało gdyby mocno dociążyć samochód i też by musiał jechać poprawnie) Pod warunkiem że nie przesadzimy z szerokością opon/obręczy i nie pokombinujemy zanadto z ET (jakieś dystanse czy inne felgi).
Przy niskich oponach najważniejsze jest aby kąty pochylenia były jak najbardziej symetryczne ponieważ to wpływa na ew. ściąganie i dziwne zachowanie samochodu w skręcie prawo/lewo.
Po obniżeniu pojazdu nie walczył bym na siłę o zmieszczenie się w tolerancji fabrycznej (bo będzie się gorzej prowadził) a jedynie ustawiłbym symetrycznie obie strony. Pamiętajcie że w ostrym zakręcie zewnętrzna strona jest dość mocno "obniżana" i kąty sama zmienia na negatyw większy od fabrycznej tolerancji bo tak ma działać zawieszenie. Obniżony zawias jest zazwyczaj b. sztywny i tego nie zrobi dlatego nie jest źle ustawić od razu więcej, tak aby przechył nadwozia+podwinięcie opony dały idealne przyleganie bieżnika do nawierzchni w zakręcie. Najlepiej po eksperymentujcie na jakich kątach z waszym zawieszeniem najlepiej "wchodzi w zakręty".
Większość producentów celowo unika mocnego negatywu w przednim zawieszeniu żeby samochód był podsterowny ponieważ taki jest bardziej intuicyjny dla przeciętnego kierowcy. Co prawda wolniej przejeżdża zakręty ale mniej zarzuca tyłem (bo przód mu wyjeżdża na wprost).
Pozdrawiam.


:peace: Faktycznie nie pomyslałem o tym bardzo cenna i pouczajaca wypowiedź w przeciwieństwie do wypowiedzi kolegi J@rka :):

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 19:07:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Słusznie. U mnie mimo czerwonego na wykresie geo auto prowadzi się bardo dobrze, jest przyklejone, nic nie myszkuje. Nie tnie opon.

Glębę, twardość i duże koła trzeba poprostu lubić :diabel:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 19:18:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Ja się tu nie rozwodziłem pisaniem tylko stwierdziłem fakt...a wątek i tak dotyczy innej rzeczy...co wcześniej napisałem, że twarde zawieszenie przyczynia się do tego iż nie wytrzymują mocowania amortyzatorów...i pisałem tu o innym plusie - przecież było ich prawie tysiąc.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 06:58:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie ma się czym przejmować po obniżeniu, wystarczy że dwie osoby
usiądą z tyłu i i tak sie wszystko rozjeżdża, ja nawet poduch nie podcinałem jak mi to koleś podczas ustawiania pokazał, nie ma co się
stresowac setnymi częściami stopnia ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 07:30:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Praktycznie im większy negatyw tym lepsze trzymanie boczne danej osi (popatrzcie sobie na geo w samochodach DTM lub innych wyścigach). Oczywiście mogą się pojawić efekty nierównomiernego zużycia opon (można rekompensować zwiększając nieznacznie zbieżność - pamiętajcie że ta też się zmienia z obciążeniem i znów nie wiadomo jaka powinna być przy obniżonym wózku).
Przy seryjnym zawieszeniu trudno zrobić za duży negatyw ponieważ zacznie obcierać o nadkola/elementy zawieszenia.
Ogólnie stabilność boczną można podnieść zwiększając negatyw i zbieżność danej osi (przy felgach 17" zbieżność przodu może wynosić nawet 5-8mm a z tyłu nawet troszkę więcej) niestety przydałoby się mieć dane ustawcze dla danego "kitu" obniżającego.
Zostaje poeksperymentować jaki wózek wam najbardziej "leży".
Pracuję już dość długo przy badaniach samochodów przed wprowadzeniem na rynek. Wiem że często poprawia się "poprawność" prowadzenia dla zwykłego użytkownika przez zmianę geometrii nominalnej. B.często jest ona daleka od tej która daje najlepsze trzymanie drogi, a jedynie ma na celu wywołanie podsterowności i mniej nerwowych reakcji na kierownicę. W małych samochodzikach zdarza się dość często że geometria ma zmniejszyć prawdopodobieństwo przewrócenia samochodu przy nagłym manewrze "wystraszonego" kierowcy.
Powodzenia.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 14:11:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Wracając do tematu samych poduszek. Dostałem dzisiaj docelowy produkt.

Tak się prezentuje. Jak zwyklę gwarantuję jego niezniszczalność. Jeśli ktos jest zainteresowany zamówieniem to zapraszam po szczegóły na PW.

Obrazek

Obrazek

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 14:16:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
jakie materialy zastosowano w tej poduszce

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 14:32:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Tak samo jak wcześniej, guma i metal ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 14:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
klej do szyb :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: