.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 19:31:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.8 quattro] Problem z geometrią - kąt WSZ
PostNapisane: 17.wrz.2009 16:54:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Koledzy mam taki problem na geometrii nie mogli ustawić mi jednego kąta dokładnie po lewej stronie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ponieważ w b4 się tego nie reguluje i z tego co mi powiedzieli wynika ze mam albo krzywą kolumnę albo wahacz przez to ściąga mi w prawo. Moje pytanie to czy jak wymienię kolumnę albo wahacz albo to i to, to będzie dobrze i czy w ogóle da się z tym coś zrobić żeby było OK jeśli tak to od czego byście polecali zacząć?

Obrazek

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 21:15:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Ojacie no masz przestawione w sumie jak ktos nie spotyka sie z tym na codzien to te wartosci to czarna magia. :D Pewnie wahacz jest skrzywiony i wcale sie nie dziwie bo ty ta B4 niezle szalałeś albo szalejesz. ;) Moze w cos kiedys przywaliles. Obejrzyj dokladnie na kanale wahacze i tuleje metalowo-gumowe, moze maja luzy. Oto wydruk dla Audi 80 B4 przedni naped. Po wymianie wszystkich tulejek łoża pod silnikiem. Akurat tył mam wzorowy a z tylu sie nie reguluje tak mowili mi mechanicy. Mam zalozone czerwone sprezyny obnizajace. W sumie dla 2.8 V6 quattro wartosci ustawien sa zupelnie inne niz dla 2.0 ABT ale reguluje sie tylko przod w quattro zreszta tez.

-> http://img524.imageshack.us/img524/2324/dsc06131.jpg

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 21:56:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
no właśnie nie przypominam sobie żebym w coś przywalił może przede mną poprzedni właściciel miał jakąś przygodę, gołym okiem nie widać żeby wahacz był krzywy ale to pewnie dla tego, że nie miałem prostego żeby porównać a zawieszkę mam w pełni sprawną bo akurat geometrie robiłem po wymianie tulei, końcówek, amorków, sworzni, i nie wiem od czego teraz zacząć czy od wahacza czy od kolumny ze zwrotnicą i czy w ogóle to coś da i nie wiem też czy trzeba by wymienić obydwa wahacze i kolumny czy tylko tą stronę co jest problem?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 12:42:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
i co koledzy nie ma żadnego speca od zawieszeń? chciałbym chociaż wiedzieć czy taka różnica w WSZ jest możliwa od krzywego wahacza?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 12:14:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jest możliwa.
Ale jako dodatek powiem ci, że to pomaga ci jechać prosto po drogach nachylonych ku poboczu ;)

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 12:19:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
hehe ja mam wrażenie że poza ściąganiem w prawo to przy ostrym wejściu w lewy zakręt samochód zachowuje się nerwowo i szybciej traci przyczepność wpadając w podsterowność.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2009 11:43:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
wachacze masz odkuwany czy blacha


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2009 15:43:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to jest kat wyprzedzenia sworznia. parametr nieregulowany i ta wartosc ktora jest nie ma zasadniczo wplywu na zbierznosc. poprostu kolo jest cofniete nieznacznie. mozna sie probowac bawic poprzez popuszczenie wozka pod silnikiem i przesunieci go z tej strony przod/tyl. niemniej jednak mozna tak jezdzic nic sie nie bedzie dzialo zlego

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2009 16:27:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2008 11:03:31
Posty: 46
Lokalizacja: Gubin
Auto: Audi S6 C5
A kiedy zaczeło Cię ściągać?może po wymianie kół na zimówki? Może to troche śmieszne ale przerzuć całe koła z przodu , prawe na lewe a lewe na prawe i przejedż się jak zacznie sciągać w lewo to wina opony ,to tyle jeśli chodzi o ściąganie łatwy sposób i prawie nic nie kosztuje, jak się nic nie zmieni to masz jednak coś krzywe. Ustawiam zbieżności w pracy i kilka razy się spodkałem że klient po ustawieniu mówił że dalej go ściąga i przeważnie wychodziła winna opony, a tym bardziej że w nic jak mówisz nie przywaliłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2009 16:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dąbek burn napisał(a):
A kiedy zaczeło Cię ściągać?może po wymianie kół na zimówki? Może to troche śmieszne ale przerzuć całe koła z przodu , prawe na lewe a lewe na prawe i przejedż się jak zacznie sciągać w lewo to wina opony ,to tyle jeśli chodzi o ściąganie łatwy sposób i prawie nic nie kosztuje, jak się nic nie zmieni to masz jednak coś krzywe. Ustawiam zbieżności w pracy i kilka razy się spodkałem że klient po ustawieniu mówił że dalej go ściąga i przeważnie wychodziła winna opony, a tym bardziej że w nic jak mówisz nie przywaliłeś.


Potwierdzam że może to być wina opon - ściąganie. Na letnich OK założyłem zimówki ściąga na prawo

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2009 20:50:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
hans napisał(a):
to jest kat wyprzedzenia sworznia. parametr nieregulowany i ta wartosc ktora jest nie ma zasadniczo wplywu na zbierznosc. poprostu kolo jest cofniete nieznacznie. mozna sie probowac bawic poprzez popuszczenie wozka pod silnikiem i przesunieci go z tej strony przod/tyl. niemniej jednak mozna tak jezdzic nic sie nie bedzie dzialo zlego


Niestety nie zgodze się z tobą WSZ jest wąznym parametrem jeżeli mamy małą różnice to jest do 20 minut to oki ale tu widze prawie stopień.Ten parametr można wyregulować tak jak mówisz sankami ale da sie też sworzniem. Najlepiej ustawić lewe kolo i prawe na równo (tzn jeżeli lewe koło nie ma juz mozliwości skorygowania do prawego to warto cofnąć prawe do lewego) wiem że trochę zakręciłem ale robię to codziennie i piszę skrótami myślowymi.

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 11:03:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jak ustawisz na równo, to nie będzie niwelacji pochylenia jezdni.
Prawe dobrze jest wyprzedzić.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 01:21:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
z tym nerwowym zachowywaniem się auta to była wina opon, wahacz może też być nieco skrzywiony bo czasem zimą przy zabawie zdarzyło mi się zaliczyc jakis krawężnik, w dodatku poprzedni właściciel mógł też mieć jakieś przygody, wahacze mam blaszane czy w związku z tym możliwe jest że to od wahacza? Zna ktoś jakiś dobry zakład zajmujący się geometrią w okolicach poznania? bo w większości powiedzą pewnie ze tego się nie reguluje i nie da się nic zrobić a ja chciałbym żeby ktoś mi pokombinował albo z tymi z sankami albo swożniem tak żeby ustawić to żeby było dobrze.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 10:33:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
podstawowa sprawa, w B4 V6 powinny byc odlewane wahacze a nie blaszane.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 10:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Jak dla mnie to jest cos z katem pochylenia koła dlatego sciaga auto w prawo dlatego ze lewe koło lezy gorna czescia do srodka auta cos takiego -> / jak dla mnie jest albo krzywa zwrotnica albo cos z mc personem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 15:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Zna ktoś może jakieś dobre warsztaty robiące geometrie w Poznaniu lub okolicach?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 22:55:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
HANS -wachacz to nie odlew tylko odkuwka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: