.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:56:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Słabe hamulce w jednym kole A6 C4 - Rozwiązanie
PostNapisane: 20.paź.2009 19:25:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2005 09:37:20
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Lewe koło gożej hamuje , czuć że auto znosi na prawo, prawa strona bardziej przysiada i koło z prawej szybciej zaczyna popiskiwać. Czy macie jakieś pomysły? Tłoczek blokuje? Coś z ABSem, pompą hamulcową?

_________________
A6 AVANT 2.0 ACE IGS
Obrazek


Ostatnio edytowano 22.lis.2009 09:21:21 przez cezaryszw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 20:19:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Zdradź nam jeszcze pewien subtelny szczegół: problem dotyczy koła przedniego czy tylnego?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 06:17:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
zacisk a wlasciwie tloczki/tloczek tez przez to przechodzilem u mnie poprostu sie zastal i juz nie ruszyl.

:diabel:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 07:43:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Ja na podstawie tych objawów raczej bym stawiał na uszkodzony prawy amortyzator. Skoro bardziej przysiada to znaczy amor nie trzyma a i o poślizg wtenczas łatwiej bo sprężyna nie utrzyma nacisku bez tłumienia.
Sprawdź czy jak hamujesz z b.małą prędkością podczas skrętu w prawo / lewo przy zatrzymaniu w prawo powinien wykonać głęboki "skłon" na prawo nawet jeśli nie blokujesz kół. To prawie w 100% potwierdza że masz Amortyzator prawy do wymiany. Miałem podobne objawy przy półrocznym amortyzatorze /prawdopodobnie moja żonka w jakąś wyrwę wpadła i amor nie wytrzymał uderzenia. na szczęście nie było widocznych uszkodzeń i udało się na gwarancji wymienić oba ;) /
Oczywiście problem z amortyzatorem nie wyklucza złego działania hamulca po lewej :/
Powodzenia! :peace:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 10:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2005 09:37:20
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Chodzi o przednie koło, amortyzatory mają przebiegu ok 20kkm i nie sądze żeby one były przyczyną poza tym lewe koło na asfalcie wcale nie chce zerwać przyczepności podczas ostrego hamowania. Czy zdaża się żeby klocki zablokowały się w jarzmie?

_________________
A6 AVANT 2.0 ACE IGS
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 13:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2009 09:35:55
Posty: 36
Lokalizacja: Szczecin - Choszczno
W moim jakże leciwym aucie miałem niedawno taki sam problem. Wymiana zacisków go rozwiązała. Pozdrowienia

_________________
Łada Samara 2109 1,5 '91 - był
Audi 80 B3 1,8 SF 1987r Pb+LPG -drugie życie z nowym motorem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 08:28:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Kolego czyszczenie i smarowanie tłoczka i zaciskow i sprawdzenie przewodu hamulcowego. Sprawdz czy po odkreceniu przewodów z zacisków tak samo kapie płyn z obu stron, przewód mógł sie z wiekiem rozwarstwic i hamuje przepływ płynu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2009 15:41:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2005 09:37:20
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Zaciski sprawdzone, byłem na stacji diagnostycznej i lewe przednie koło o 30% słabiej hamuje od prawego, lewe tylne też jest trochę słabsze od tylnego prawego.
Czy to może być wina pompy ( lewej sekcji )?
Czy mogę zamienić przewody na pompie?
Jeżeli zacznie ściągać w drugą stronę to będzie znaczyć że to wina pompy.

_________________
A6 AVANT 2.0 ACE IGS
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2009 17:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2009 09:35:55
Posty: 36
Lokalizacja: Szczecin - Choszczno
A sekcje nie są przypadkiem na krzyż ( lewy przód i prawy tył razem ) ?

_________________
Łada Samara 2109 1,5 '91 - był
Audi 80 B3 1,8 SF 1987r Pb+LPG -drugie życie z nowym motorem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2009 19:44:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zacznij od kupienia kompletow naprawczych do zaciskow i wymiany. przewaznie po wyjeciu tloka okazuje sie ze ejst tam sporo rdzy. Co gorsza uszkodzona jest harmonijka. nic trudnego nawet samemu mozna przed blokiem to zrobic . wystarczy odkrecic kolo i zdemontowac zacisk. przedni o tyle latwiej ze tlok sie wyciska a tyl wykreca.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2009 21:27:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Hallo Hans! :) Nie każdy mieszka w bloku :) A poważnie wypada jeszcze przeczyścić prowadnice zacisków (nie każdy zestaw naprawczy ma uszczelki do prowadnic).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2009 22:41:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2005 09:37:20
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Prowadnice czyste nawet nie trzeba było bardzo czyścić, jutro zmienię przewód gumowy bo trochę jakby puchł i rozciągał się przy wciskaniu hamulca.

Przewód wymieniony ale to nie to :/ , dobrze że zakupiłem od razu zestaw naprawczy zacisku, wymienię w następnym tygodniu. Mam nadzieję że to nie będzie awaria pompy ABS.

Wymieniłem komplet naprawczy zacisku - gumki tłoczka i gumki na prowadnicach.
Było trochę brudu w cylinderku, nasmarowałem prowadnice specjalnym smarem.
I już nie ściąga :D .

_________________
A6 AVANT 2.0 ACE IGS
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: