.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 01:54:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Wysokie ładowanie
PostNapisane: 02.sty.2007 21:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 08:06:12
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
Witam wszystkich i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
Mam niepokojące objawy w moim audiku jeśli chodzi o ładowanie. Mianowicie jak jest zimny silnik tuż po odpaleniu wskażnik ładowania pokazuje mi prawie 16V i na domiar złego zapaliła mi się kontrolka AIR BAG. Czy zbyt wysokie napięcie ładowania mogło spowodować zapalenie się tej kontrolki i jakie są przyczyny tak wysokiego napięcia ładowania. Czy może to być wina regulatora, czy jakaś inna przyczyna?
Z góry dziękuję za pomoc.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 21:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tak jest dobrze z ładowaniem i nic się nie martw ponieważ oznacza to że wszystko jest sprawne od akumulatora po odbiorniki pradu. Kontrolka sie zapalila bo moze auto bylo po dzwonku ale mozna sprawdzic dokladnie co jest grane z tym airbagiem podlaczajac się pod VAG i mozna to wykasowac a skoro nie to odczytac na vagu jaka jest faktyczna przyczyna.Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 21:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 08:06:12
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
Witam i dzięki za szybką odpowiedź, ale byłem u magików elektryków i kasowali mi już ten błąd poduszek i powiedzieli że przyczyną ponownego zapalania się tej kontrolki może być padnięty akumulator, albo zbyt wysokie ładowanie. Jak juz wspomniałem tak wysoki prąd jest na zimnym silniku i to wręcz jak jest mróz na dworze, a jak jest ciepło i jak samochód jest rozgrzany to wskaźnik pokazuje około 14V. Faktycznie auto było po małym dzwonku, ale tamten błąd poduszek został skasowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 22:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
16V to chyba jednak lekka przesada. Sprawdz woltomierzem napiecie na klemach akumulatora przy pracujacym silniku. Powinno byc okolo 14V, moze ciut wiecej, ale nie 16. Jesli masz na nich 16 V to regulator napiecia jest do wymiany. Jesli na klemach jest okolo 14V to po prostu wskaznik przeklamuje i nie masz sie czym przejmowac.

A co to za magicy, co nie sprawdzili Ci ladowania? Przeciez kazdy podrzedny elektryk to potrafi. Leniom sie nie chcialo

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 22:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 08:06:12
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
Sprawdzali ale na rozgrzanym silniku i pokazywało że jest ok, a jak już pisałym ten zbyt wysoki prąd jest na zimnym silniku. W moim audiku w alternatorze jest koło które może obracać się niezależnie od obrotów alternatora i może z tym jest coś nie tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 23:06:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W samochodach ciezarowych jest 2x akumulator 12 v co w sumie daje napiecie 24 i takie sa odbiorniki pradu. Alternator laduje 28-29 volt. Kiedy wlaczy sie swiatla w calym zestawie to napiecie spada do 26 a kiedy sie podlaczy jeszcze jakies wariactwo to nawet do 25 volt. To samo jest w samochodzie osobowym. Po to dali takie napiecie aby byla rezerwa. W swoim audiku mam ladowanie caly czas pod 16 volt i nic sie nie dzieje przynajmniej wiem ze doladowuje z zapasem energii ale latem lepiej jezdzic na swiatlach . Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 00:05:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
Napięcie prądu ładowania nie moze przekroczyc 15V. Radze Ci (tak jak koledzy powyżej), zebyś sprawdził owo napięcie na klemach wtedy, gdy wskaznik pokazuje te 16V - czyli u Ciebie na zimnym silniku. Najlepiej kup sobie miernik uniwersalny - to niewielki wydatek i zwróci Ci sie w przypadku samodzielnej naprawy alternatora. Nieprawidlowe napięcie moze powodować błędy poduszki, abs-u, etc - bylo chyba nawet dzis na forum.

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 00:14:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Jack napisał(a):
W samochodach ciezarowych jest 2x akumulator 12 v co w sumie daje napiecie 24 i takie sa odbiorniki pradu. Alternator laduje 28-29 volt. Kiedy wlaczy sie swiatla w calym zestawie to napiecie spada do 26 a kiedy sie podlaczy jeszcze jakies wariactwo to nawet do 25 volt. To samo jest w samochodzie osobowym. Po to dali takie napiecie aby byla rezerwa. W swoim audiku mam ladowanie caly czas pod 16 volt i nic sie nie dzieje przynajmniej wiem ze doladowuje z zapasem energii ale latem lepiej jezdzic na swiatlach . Pozdrawiam
z ciężarowymi to ok ale jak podzielisz 29V na pól to wyjdzie 14,5V i to faktycznie jest ok ale 16V to zdecydowanie za dużo !!!! aku szybko się wygotuje! nie ma mowy o żadnej rezerwie po to jest regulator napięcia! szybko z tym coś trzeba zrobić , tylko jedno pytanie jakim miernikiem to sprawdzałeś , oby nie takim z bazaru za 10zł , sprawdź jeszcze raz dobrym voltomierzem.

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 10:36:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 08:06:12
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Faktycznie należy konkretnie zmierzyć to ładowanie i w najgorszym wypadku chyba wymienić regulator.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 16:44:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
Janusz_j napisał(a):
Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Faktycznie należy konkretnie zmierzyć to ładowanie i w najgorszym wypadku chyba wymienić regulator.


To jest akurat najlepszy przypadek - regulator kosztuje kilkadziesiat złotych. Czasem jest ze szczotkotrzymaczem i nawet ze szczotkami wtedy moze byc drozszy. Gozej, gdy sa przebicia na stojanie choc wtedy z reguly sa spadki napiec czy wrecz utrata ladowania.

Jesli okaze sie, ze to regulator to proponnuje od razu zakupic nowe lozyska oraz szczotki i alternator bedzie prawie jak nowy - spokojnie starczy na 100 tys a w przypadku stojanu dobrej jakosci i kondycji nawet na 200

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: