.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 00:18:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 16:41:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
A czemu sobie nie wstawisz przekaźnika i nie poprowadzisz osobnego obwodu ?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 07:58:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
MarioBeer napisał(a):
A czemu sobie nie wstawisz przekaźnika i nie poprowadzisz osobnego obwodu ?


żeby było sterowanie poprzez czujnik temperatury guzikiem jak w ori

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 14:18:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Przecież możesz wpiąć przekaźnik w zasilanie grzanych zydli i kiedy włączy się grzanie foteli załączy ci też układ dodatkowy. Wszystko sterowane jednym czujnikiem :diabel:

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 14:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
MarioBeer napisał(a):
Przecież możesz wpiąć przekaźnik w zasilanie grzanych zydli i kiedy włączy się grzanie foteli załączy ci też układ dodatkowy. Wszystko sterowane jednym czujnikiem :diabel:


dlaczego mata grzeje mocniej lub słabiej? czym steruje przycisk w desce?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 14:41:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Przycisk w desce steruje kontrolerami ogrzewanych foteli. Z tego co widziałem na schemacie to powinny być dwa kontrolery (dla każdego z foteli). Zawierają one w sobie układ termoregulatora. To jak grzeje jest ustalane właśnie przez nie.
Jaśli nie mam racji to mnie poprawcie. Piszę to w oparciu o to co widziałem na szybko w schemacie.
Do kontrolera ogrzewania prawego fotela za pomocą przewodu zielono-białego jest dostarczany sygnał z czujnika temperatury. On steruje tym jak mają grzać zydle.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 14:48:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie ma zadnych kontrolerów...

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=31201

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 14:56:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Jeśli jest zrobione tak jak w B4 to powinny być.
Mam dostęp do schematów B4 i na tej podstawie opieram mój pogląd.
Popatrz tu
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1992/80/WIRING%20DIAGRAMS/fig07.pdf

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 14:59:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to schemat zupełnie do czego innego....

chcesz to nazywać kontrolerem twoja sprawa... tylko odpowiedz na moje pytania:

dlaczego mata grzeje mocniej lub słabiej?
czym steruje przycisk w desce?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 15:00:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Sorry za pomyłkę. Ma być Fig07. Już poprawiłem link.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 15:03:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ile razy mozna pisać... przecież to nie jest B4 zresztą wszystko jedno u
mnie ten przekaźnik (przez ciebie nazywany kontrolerem) jest w przycisku

co z moimi pytankami?

oporność maty jest stała, zmienia sie wydzielana moc...

czym zatem steruje przycisk?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 18:09:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Nie ważne czy są kontrolery czy nie, ale jak się przeanalizuje schemat od A6 to widać że dla każdego fotela są czujniki temperatury, one strują zasilaniem mat grzejnych.
A odpowiadając na twoje pytanie: skoro rezystancja jest stała i niezmienna to moc wydzielana będzie zależała od przyłożonego napięcia.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 21:57:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jasne ze sa czujniki tylko ze do naszych rozważań nic nie wnoszą...

wreszcie to napisałeś... w/g mnie też sterowanie odbywa się
za pomocą zmian napięcia i największe grzanie uzyskujemy
przy max napięciu czyli jakichś 14V

i teraz jak podlacze dodatkowa mate przez nawet przekaźnik
to się tego sterowania pobawiam i o to mi chodziło...

a ja chcę żeby to działało... może nie będzie się tak nagrzewać
ale na prawdę ogrzewanie na 6 - to już tyłek się smaży...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 05:46:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Skoro chcesz mieć płynną regulację to przekaźnik odpada bo on da albo 0 albo max. Ale można założyć tą dodatkowa mate i zamiast przekaźnika wstawić sterowanie elektroniczne (chyba oparte na triaku czy tyrystorze) i wtedy bedzie płynna regulacja w zależności od tego jak będą grzały maty główne.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 09:08:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tyle ze to większa rzeżba a mój sposób zakłada tylko wstawienie kawałka przewodu... a siedzenie i tak trzeba rozebrać

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 15:09:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
rozebrałem siedzenie i się okazało że fabrycznie są normalnie lutowane
przewody + koszulka pewnie bardziej trwała

tak więc będę lutował

a teraz ciekawostka:

http://mitglied.lycos.de/maciu/AKP/eSka ... jarane.jpg

zdarzyło się cos takiego komuś?
upalił się totalnie drut nieoporowy łączący poszczególne segmenty
grzejące... wstawię nowy ale czemu to się w ogóle tak grzało??

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 15:29:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Hmm, u mnie był wypalony przewód oporowy, widok był taki sam. A wypalenie mogło powstać w klasyczny sposób - przerwy w kontaktowaniu i iskrzenie, uszkodzona izolacja, duże temperatury i pianka zaraz obok. Ale tak tylko obstawiam :)


PS. Naprawiłem jak Kefir mówił - końcówki przewodów zakręcone na ok. 1 cm, zaciśnięte blaszką i założone dwie koszulki termokurczliwe. Od tygodnia mam ciepło ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: przypiekanie
PostNapisane: 27.gru.2006 17:40:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2006 12:43:24
Posty: 30
Lokalizacja: PIŁA
A ja w tym temacie mam takie pytanie - jako nowy uzytownik Audi cieszę sie z akich dobrodzeijstw jak grzane siedziska - poblem jednak tkwi w tym ze po załaczeniu ogrzewania nawet przy najmniejszym poziomie - na jedynce czuje miejscowe "przypiekanie"w uda ;-)
miał ktoś moze podobny problem ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 20:54:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2007 00:00:20
Posty: 32
Lokalizacja: Warszwa
Witam
ja mam taki problem w A6 c5 (skóra)
prawy fotel na 6 mozna cos nawet upiec
a kierowyc na 6 no,jest cieplaw i bardziej po bokach siedziska
czym to moze byc spowodowane,jak to naprawic,co kupic,koszty i gdzie ?
czy samemu dam rade
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: