Po edycji:
W C3, przeważnie wytarty komutator i szczotki. Rzadziej, niepewne złącza.
Wyjmowanie silniczka, bez rozszczelniania klimy - tekst "skompilowany" (z innego forum):
"Należy poluzować parownik klimatyzacji, mocowany czterema długimi wkrętami od strony pasażera (za schowkiem - trzeba go wyjąć).
Odsuwamy cały układ nieco w lewo i do góry, bez rozłączania węży. Czarna obudowa parownika leży na klejącym "kicie" - trzeba ją "rozbujać".
Odsunięcie wystarczy, żeby zdemontować bez niszczenia czarną rurę łączącą parownik z tunelem wlotowym dmuchawy.
Demontujemy tunel wlotowy (trzy wkręty) i wiatrak silnika jest w zasiegu ręki.
Silnik jest mocowany na wcisk, trzy paski gumy wzdłużnie (na obwodzie), z tyłu ma "zawleczkę". Jest też w dodatkowej, wyjmowanej osłonie z tworzywa.
Po zdjęciu "zawleczki" i odłączeniu przewodów, wyciągamy całość za wiatrak (miejsca jest na styk).
Złożenie musi być dość precyzyjne, przed i po przykręceniu tunelu wlotowego sprawdzamy czy nie ma "terkotania" - świadczy to ocieraniu się wirnika o obudowę.
Praca na ok. 3 godz., jak dobrze pójdzie.
Podobno nowy silniczek można kupić za ok. 160 zł, lub w hurtowni InterCars, za 100 zł." (dopisek: to cena promocyjna, nie wiem w jakim mieście).
Osobiście, usunąłem przestarzałą klimę i wymiana była prostsza.
Powodzenia
_________________ Audi 100 CS quattro 86
|