.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 13:27:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2,8 92'] coś kradnie prąd
PostNapisane: 25.kwi.2007 19:15:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
mam problem coś kradnie mi prąd tak skutecznie że pozostawienie na parkingu auto na 5 dni ma juz rozładowany akumulator
sprawdziłem wszystkie żarówki to nie one
radio odłączyłem z prądu nawet wzmacniacz i nic ciągle bierze 2,5V
nie jest to na pewno wina alarmu bo działo się tak i przed jego montażem
ma ktoś pomysł co to może być
albo jak znaleźć winowajcę?

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 19:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Co to znaczy ze bierze 2,5v???
Odepnij kleme od akumutatora podepnij amperomierz ( taki cyfrowy za 20zl z biedronki moze byc) najpierw na zakres 10A i zobacz czy bierze jakis prad. Jesli nic nie pokarze, to przelacz na zakres do 200mA i zmierz wtedy. Jesli prad jaki bierza auto bedzie mniejszy od okolo 150mA to wszystko jest raczej OK. Jesli pobiera jakies 0,5A albo wiecej to juz cos jest zle. Wtedy wyjmuj po koleji wszystkie bezpieczniki do momentu kiedy prad pobierany z aku zmaleje. Jak bedziesz wiedzial od ktorego bezpiecznika to zalezy to juz mniej wiecej wiesz w jakim obwodzie szukac zwarcia ewentualnego.
A tak w ogole to moze zmiesz gestosc elektrolitu we wszystkich celach aku dla pewnosci ze jest dobry.
Jak nie masz amperomierza to w obwod akumulatora i klemy wepnij zarowke 12V/20W jak zacznie swiecic nawet delikatnie to znaczy ze plynie prad i cos jest zle. Minimalny prad zawsze pobiera radio, alarm, komputer, ale to za malo zeby zarowka sie zajazyla.
Jak zarowka zacznie Ci mocno swiecic i nie zlokalizujesz usterki to lepiej odlacz kleme jak nie bedziesz w poplizu auta zeby sie nie okazalo ze np. przychodzisz rano a auto spalone.. :galy:

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 20:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
próbowałem juz cos niecoś z bezpiecznikami i nic ciągle był pobór prądu
akumulator sprawdzono mi w serwisie BAT-SERWIS w Gdańsku i wszystko jest ok tym bardziej że akumulator ma 1,5 roku (kupiony przez poprzedniego włąściciela ale niestety ma tylko 55A a powinno być68A)

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 21:44:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
To ze ma mniejsza pojemnosc to sie nie przejmuj.
A jak zdejmiesz kleme i ja zakladasz to bardzo iskrzy??
Mierz jeszcze prad tak jak Ci pisalem i jesli na wyjetych bezpiecznikach tez bedzie bral to odepnij alternator i rozrusnik( jesli bedziesz odkrecal kable od rozrusznika to koniecznie zdejmij kleme z aku zeby do wypadku nie doszlo:-). Ale najpierw zmierz dokladnie prad czy faktycznie to jest wina instalacji.
Jak wyjmiesz wszystkie bezpieczniki to zrob jakos tak zebys nie mial problemu z wlozeniem ich na swoje miejsce.
Sprawdz czy wszystko Ci dziala w aucie.
Sprawdz ladowanie.
I jeszcze mam taki troch glupi pomysl- czy zarowka w bagazniku Ci sie nie swieci caly czas, ale ona sie swieci chyba tylko jak sa swiatla wlaczone.
Najlepiej jak zmierzysz ten prad to moze cos wymyslimy..

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 22:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
oks postaram sie zabrać za to w weekend i dam znać co i jak wtedy będę miał trochę czasu to popróbuję wszystko bo to nie jest do wyrobienia bo muszę wyłączyć prąd w aucie (mam taki wyłącznik za fotelem kierowcy) ale wiadomo nie ma wtedy nawet alarmu ani zamka centralnego

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 22:47:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
ksenoon napisał(a):
I jeszcze mam taki troch glupi pomysl- czy zarowka w bagazniku Ci sie nie swieci caly czas, ale ona sie swieci chyba tylko jak sa swiatla wlaczone.


Oj. Ksenoon, to bardzo dobry pomysł. Kiedyś minął tydzień kiedy przypadkowo wieczorem zauważyłem świecącą zarówkę w bagażniku. 5W ale w pięć dni zrobi swoje. A może masz jakieś urzadzenie niestandardowe (czasem instalacja gazowa, lub inne) bezpośrednio podłaczone do akumulatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 08:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
no właśnie nie wiem co to może być
miałem w samochodzie telefon zamontowany ale sie go pozbyłem (wymontowałem z auta całość tzn telefon centalke pozostała tylko antena ale to jest antena radiowo telefoniczna) myślałem że to właśnie on pobiera mi ten prąd no i niestety żadnej różnicy
odkryłem też że jeden przekaźnik i to ten najwiekszy akurat od szyb i lusterek bierze 2,5W i zrobiłem wyłącznik żeby na postoju nie dostawał prądu ale jednak coś ciągle bierze mi te 2,5W :/


Ok
w długi weekend zaczełem od początku
zabrałem sie za sprawdzenie dokładnie co i jak z tym prądem
po podłączeniu miernika i ustawieniu go na 10A pokazało mi sie 0,2 że pobiera sprawa jest niezłą bo przy zakłądaniu klemy iskrzy
próbowałem sprawdzić jeszcze raz wszystkie żarówki i nic
nie mam pojęcia jak sprawdzić czy to jest rozrusznik albo alternator bo nie wiem gdzie je odłaczyć

pomocy

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 14:29:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Ja również mam ostatnio wrażenie, że akumulator zbyt szybko mi się rozładowuje kiedy nie używam auta. Po 3-5 dniach postoju roaładowuje się tak, że już nie da się uruchomić o własnych siłach.
Zacząłem szukać przyczyny, i tak:
- Akumulator jest jeszcze na gwarancji, ma ok. 1 roku
- ładowanie jest OK. Kiedy silnik pracuje, to na klemach jest ok. 14,3V
- kiedy wyjmę kluczyk ze stacyjki i ręcznie powyłączam światełka i co się da, to samochód pobiera z akumulatora ok. 0,5-0,7A. Dla porównania Lanos sąsiada (bez klimatronica, alarmu, centrala na podciśnienie i jeszcze kilku rzeczy) bierze na postoju 0,015A !!
Zacząłem szukać skąd to się bierze i ustaliłem co następuje:
- komp. od gazu - 0,1A (wpięty wprost w acu.)
- przez bezp. nr 4 - 0,1A
- przez bezp. nr 15 - 0,01A
- przez bezp. nr 17 - 0,015A
- pozostałe bezp. po wyjęciu nie spowodowały zmiany w poborze prądu.
co daje łącznie 0,225A
Co do urządzeń niestandardowych, to nie wiem co poprzedni właściciel tu nakombinował, ale raczej nic wielkiego. Jest jakić immobilajzer, który nie działa.
Antenę do radia mam aktywną, ale zasilana jest tylko wtedy, gdy gra radio.
CB jest wyłączone i nic nie bierze.

Ciekawi mnie co bierze pozostałe ok. 0,3A?

Czy te 0,6A to normalny pobór prądu dla mojego samochodu "na postoju"?

Może ktoś mógłby wykonać u siebie taki test i podać wyniki dla porównania?

Czy zły stan izolacji kabli, może powodować taką upływność?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 16:24:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Jeżeli macie moduł komfortu (domykanie szyb) to możliwe jest, że właśnie on nawalił, często się psuje. Można zaobserwować np. że po zamknięciu auta cały czas pali się podświetlenie el. szyb.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 17:33:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
a właśnie jak naprawić ten moduł domykania szyb bo u mnie okazało się że to on właśnie kradnie prąd
albo gdzie dostane nowy (byle nie w kosmicznej cenie)

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 00:45:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Monster napisał(a):
(...)Można zaobserwować np. że po zamknięciu auta cały czas pali się podświetlenie el. szyb.


Tak właśnie mam!
Gdzie jest ten moduł zainstalowany? Jak się do niego dostać?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 04:47:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
moduł jest na słupku A od strony kierowcy pod plastikiem
duzy zajmuje dwa gniazda

u mnie elektryk zrobił tak ze po wyłaczeniu stacyjki
moduł był odcinany od zasilania

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 14:36:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
ile taka operacja cie kosztowala u elektryka?
myslal ktos jak to zrobic zeby ten modul wylaczyl sie dopiero po 2 minutach? z tego co wiem mozna kupic taki tranzystorek zeby sie po rozgrzaniu po jakims czasie dopiero rozlaczyl

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: