Wiatrak powinien startować razem z włączeniem klimy.
Nie ma żadnej kontoli, czy pracuje, czy nie.
Przy wzroście temperatury załączany jest drugi bieg, ale bez kontroli zwrotnej jego pracy.
Jak nie startuje to opukiwanie, jeżeli pomoże, to tylko na chwilę (sprawdziłem organoleptycznie). Ten syf który wylatuje podczas opukiwania i przedmuchowania silnika wiatraka to są Wasze starte szczotki.
Trzeba wyjąć, przeczyścić i sprawdzić szczotki, najczęściej szczotki są zjechane do końca jeżeli autko ma parę lat i właściwie pomoże tylko wymiana szczotek lub całego wiatraka.
Mozna wyjąć bez rozbierania przodu, trzeba tylko zdemontować osłonę rozrządu, do samego wiatraka wystarczy tylko z prawej strony ( od strony pasażera). Gorzej jest z przewodami. Faktycznie biegną pod wentylatorem wisko i od góry to raczej problem żeby wyjąć, ale można przeciąć przy wiatraku i później połączyć.
Rikerxxx napisał(a):
wlasnie dzwonilem do zakładu.Powiedzieli ze trzeba podłaczyc komputer i zobaczyc jaki jest kod błedu.Sugerowali ze wiatrak jest sterowany komputerem i np. za duze cisniene klimy tez moze zle wplywac na prace..
Wystrzegaj się tego "zakładu", nie mają pojęcia o tym, o czym mówią. Czy wentylator pracuje, czy nie, komputer nie ma o tym informacji, on ma pracować po włączeniu klimy ( na pierwszym lub drugim biegu ), reszta to jest "kasa" dla "zakładu" ( z czegoś trzeba żyć ).
Jeżeli masz wątpliwości sprawdź napięcie zasilania wiatraka klimy, wystarczy zwykły woltomierz.
pzdr