.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 23:51:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4, D11] tempomat - jak działa?
PostNapisane: 18.lut.2010 17:35:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Mam w 200 tempomat, model po 91 roku, czyli taki sam jak w 100 C4 (A6 C4 ma inną literę w numerze sterownika i nie jestem pewien, czy zasada działania jest taka sama).

Opiszę jak działało (bo przeczyściłem teraz styki z powodu pewnych niedoskonałości obsługi i nie wiem jak jest teraz :diabel: ):
1. naciskając krótko FIX (guzik z lewej) - zapamiętywał prędkość;
2. przytrzymując FIX - prędkość na tempomacie wzrastała;
3. suwak lekko w prawo - tempomat się dezaktywował;
4. suwak w lewo - tempomat przywracał ostatnią prędkość;
5. suwak max w prawo - tempomat wyłączony całkiem.

Pytanie - czy przytrzymując suwak w którejś pozycji (w prawo raczej wykluczam, obstawiam w lewo), tempomat zmniejsza zapamiętaną prędkość?

Innymi słowy - na FIXie jest "+" po przytrzymaniu, czy gdzieś jest "-" po przytrzymaniu?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 21:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
rodzynek też mam w swojej tempomat punkt 1,3,4,5 mam tak jak piszesz 2 nie sprawdzałem dodam że po naciśnięciu hamulca wyłącza się.

_________________
Było AEL Avant quattro ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 22:19:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to o co pytasz to własnie suwak w prawo ewentualnie
dotknięcie pedału hamulca - wtedy masz naturalne hamowanko silnikiem

nie jestem tylko w tym momencie pewien czy można rozróżnić pozycje 3 i 5

nie przypomina sobie żeby tam była pozycja inna niż całkowite wyłączenie
ale to szczegół

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 23:16:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
maciu napisał(a):
to o co pytasz to własnie suwak w prawo ewentualnie
dotknięcie pedału hamulca - wtedy masz naturalne hamowanko silnikiem


Suwak w prawo - za opór na Aus - tempomat wyłączony na amen. Z kolei naciśnięcie na hamulec tylko dezaktywuje tempomat (nadal ma w pamięci ostatnie ustawienie - można je przywołać suwakiem w lewo).

maciu napisał(a):
nie jestem tylko w tym momencie pewien czy można rozróżnić pozycje 3 i 5


Rozebrałem dziś przełącznik, bo suwak nie chciał łączyć jak należy. Sprawdzając go po złożeniu (na sucho) posiłkowałem się schematem i "odnalazłem" pozycję lekko na prawo od EIN - czyli pkt 3.

maciu napisał(a):
nie przypomina sobie żeby tam była pozycja inna niż całkowite wyłączenie
ale to szczegół


Suwak w pozycji włączonej ma styk na lewo i prawo od pozycji Ein. Aus oczywiście też - za oporem.

Dla potomnych:
przycisk FIX łaczy styki 4 i 3 w gnieździe pająka;
suwak w lewo - łączy styki 4 i 2;
suwak w lewo i EIN - styki 1 i 6;
suwak w lewo, EIN i w prawo - styki 4 i 5.

suwak na AUS - nic nie łączy :D


Pytanie - czy da się dźwigienką tempomatu zmniejszać zadaną prędkość?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2010 00:18:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
No da się - pkty 3 i 5 :)

To steruje tylko przepustnicą więc poza odpuszczeniem gazu
nie może nic zrobić

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2010 00:23:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
maciu napisał(a):
No da się - pkty 3 i 5 :)

To steruje tylko przepustnicą więc poza odpuszczeniem gazu
nie może nic zrobić


No właśnie, w C4 A6 na FIXie jest znak "+", a na suwaku po lewej znak "-". Ja też bym chciał mieć "-" (w Sprinterze się przydaje, to w 200 też by się przydał ;)).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4, D11] tempomat - jak działa?
PostNapisane: 06.sty.2014 22:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
A czy żeby włączyć tempomat, to trzeba mieć suwak w którejś konkretnej pozycji, czy wystarczy nacisnąć przycisk z krańca manetki raz i już powinien utrzymywać prędkość?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4, D11] tempomat - jak działa?
PostNapisane: 06.sty.2014 23:14:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Suwak ma dwie (cztery) pozycje - skrajna w prawo to OFF (aus ;)) - tempomat wyłączony i naciskanie SET nic nie da. Druga stała pozycja, to włączony i SET ustala prędkość. Niestabilna w lewo to przywrócenie zapamiętanych ustawień, a niestabilna w prawo - anulowanie ustawień i gaz trzeba trzymać nogą.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4, D11] tempomat - jak działa?
PostNapisane: 06.sty.2014 23:18:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Czyli suwak w pozycję stabilną, tę dalszą od kierownicy, i gdy jedziemy z wybraną prędkością, naciskam przycisk zewnętrzny?

Chyba to u mnie jednak nie działa, sprawdzę jutro. Albo styki walnięte, albo ktoś coś pokręcił przy wymianie silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4, D11] tempomat - jak działa?
PostNapisane: 06.sty.2014 23:26:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
kocureq napisał(a):
Czyli suwak w pozycję stabilną, tę dalszą od kierownicy, i gdy jedziemy z wybraną prędkością, naciskam przycisk zewnętrzny?

Tak.
kocureq napisał(a):
Chyba to u mnie jednak nie działa, sprawdzę jutro. Albo styki walnięte, albo ktoś coś pokręcił przy wymianie silnika.


Sprawdź stan wężyka przy pompce (pod lewym błotnikiem), ew. siłownik przy przepustnicy. Potem stan kabli w pająku. A potem resztę :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4, D11] tempomat - jak działa?
PostNapisane: 06.sty.2014 23:39:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Prędzej znajdę odpowiedniej wagi obciążnik na pedał gazu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: