.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 03:56:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AVF] Brak pierwszego biegu wentylatora-dziwna sprawa
PostNapisane: 14.cze.2015 22:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
W zeszlym tygodniu wymienilem wentylator pomocniczy chlodnicy. W starym skonczyly sie szczotki.
Zakupilem to co w oryginale czyli GATE 300W 2pin. Sterowanie obrotami calkowicie zewnetrzne.
Aktualnie dziala tylko na 2 biegu. W ukladzie nie ma sterownika wentylatorow jak w 2.7, 3.0 czy 4.2, jest zwykla opornica na podluznicy.
Sprawdzone : sterownik climatronic podaje sygnal zalaczenia pierwszego biegu po wlaczeniu klimy i drugiego biegu gdy cisnienie w ukladzie osiaga wiecej niz 16 bar. Odlacza sprzeglo kompresora powyzej 28 barow...wiec tu jest ok. Dziala wysterowanie i zabezpieczenie ukladu.
Przekazniki i bezpieczniki na torze climatronik - opornica sa ok.
W stanie spoczynku w ukladzie klimy jest 5,8bara, po zalaczeniu kompresora wzrasta do 16 w okolo pol minuty i wlacza sie 2bieg. Zbija do okolo 8bar i wylacza wentylator i tak w kolko tylko ze na 2gim biegu.
Na kostce zasilajacej wentylator po zalaczeniu klimy pojawia sie okolo 7-8v. W momencie zalaczenia 2biegu jest okolo 13.5-14v. To na sucho, bo z zapietym wentylatorem jest 1v na 1biegu i 13v na 2biegu.
Teoretycznie przy 8v wentylator powinien ruszyc na 2/3 mocy czyli na 1biegu.
Sprawdzilem stary wentylator...te same napiecia, popukany w obudowe rusza, odwiesza szczotki ale tylko na 2biegu.

Czy mozliwe ze poprzedni iskrzacy wentylator psujac sie uszkodzil opornice na podluznicy i mimo podawania napiecia nie dziala ona pod obciazeniem jakim jest wentylator?
Jest jakis sposob na pomierzenie opornicy pod obciazeniem?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AVF] Brak pierwszego biegu wentylatora-dziwna spr
PostNapisane: 15.cze.2015 07:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
U mnie było podobnie winny był przekaźnik w skrzynce, w którym zaśniedziały styki, raz łączył raz nie w końcu się wytopił . Po wymianie wszystko działa.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AVF] Brak pierwszego biegu wentylatora-dziwna spr
PostNapisane: 15.cze.2015 07:56:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Problem w tym, że u mnie ZAWSZE łączy i nie ma zaśniedziałych styków - w środku czyściutki.
ZAWSZE pojawia się około 8V na wtyczce na wentylator, ale... jak obciążę to spada do 1V.
Nie znam się na prądzie... fizyki nienawidziłem :P Możliwe, że przez ujaraną opornicę jest tak duży spadek napięcia / prądu po obciążeniu ?
W sumie... 300W przy 12V to jakieś 200W przy 8V czyli około 25A tak ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: