Dzięki za wyjaśnienia.
To dla usystematyzowania

Patrząc cały czas od strony maski stojąc przodem do auta.
Pierwszy za zderzakiem przed chłodnicą służy jak napisał
pavel44 do schłodzenia płynu na postoju po zgaszeniu silnika (włącza się dopiero przy 110 stopniach)
Za chłodnicą (miedzy silnikiem, a chłodnicą) są dwa:
-po prawej duży kręci się ciągle - wiskoza
Drugi mały, co się nie kręci: - to jest ten właściwy od klimatyzacji (jak napisałeś uruchamia się po włączeniu klimy lub gdy temp płynu chłodniczego przekroczy 95 stopni)
Patrząc od pozycji kierowcy jest odwrotnie - po lewej wiskoza, po prawej ten mały od klimy.
Czytałem, że to niekoniecznie wiatrak - stuknąłem w niego delikatnie myślałem, ze może zaskoczy, ale nic. Da się go jakoś na krótko podpiąć pod aku? Wtedy będzie można wyeliminować problem z samym wentylatorem.