Witam,
Zdaję sobie sprawę, że jest wiele wątków dotyczących wycieraczek, chciałbym się Was poradzić, ponieważ problem w mojej audicy trwa od dwóch tygodni i jest obarczony długim troubleshooting'iem.
Auto:
A4 B6 limuzyna, 2001 rok, 1.9TDI AWX 130 km.
Opis problemu:
Wycieraczki oraz spryskiwacz przestały działać, przez około dwa dni działały tylko przez kilkanaście sekund po uruchomieniu samochodu, później przestały całkiem działać. Musiałem szybko działać gdyż zbliżał mi się wyjazd w góry, wykonałem to co zostało opisane niżej, nie przyniosło rezultatu, aktualnie jestem po wyjeździe, wracam do działania.
Opis podjętego działania:
-Bezpiecznik przy lewych drzwiach jest ok, nawet zamieniłem z innym, (też 30A) - jest ok.
-Trochę w ciemno spodziewałem się
zatartych trzpieni lub awarii silniczka, wyciągnąłem mechanizm, okazało się, że jest nasmarowany, nie ma problemów na sworzniach.
-Miałem możliwość zamontować używany mechanizm z silniczkiem - przełożyłem go i okazało się, że występuje ten sam problem, więc powróciłem do pierwotnej konfiguracji.
-Zauważyłem jednego z wieczorów, że świeci mi sie prawa przednia pozycyjka mimo, że włącznik był w pozycji "0", jako że wcześniej czytałem o padniętym
module centralnej elektryki powodującym problem z wycieraczkami, dorwałem na szybko moduł o takim samym P/N jaki był zabudowany (8E0 907 279 B), używany, po zamontowaniu okazało się, że nowy moduł nie rozwiązuje problemu.
-Wykonałem skan
VCDS'em, może późno, nie mniej jednak wykonałem, są dwa błędy dotyczące wycieraczek:
01753 - Windshield Wiper Motor (V) Stage 1
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01754 - Windshield Wiper Motor (V) Stage 2
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-Sprawdziłem VCDS'em
manetkę - każde jej położenie jest widoczne przez komputer.
-Zacząłem podejrzewać przewody, dysponując schematem z 'Sam naprawiam' przedzwoniłem przewody jak na załączonym obrazku - zaznaczyłem na zielono to co było OK:

-Przeczytałem gdzieś na internecie, że w B7 podobny problem był spowodowany zasniedziałym stykiem przekaźnika 373 przy MCE, miałem przekaźnik, sprawdziłem go na krótko, załącza się, styki przeczyściłem, problem nadal występuje.
-Wk....m się i podłączyłem silnik na krótko, na ciągły najwolniejszy bieg, teraz mam awaryjny przycisk załączania, ale wróciłem teraz po wyjeździe i chce to w końcu usprawnić.
Panowie, pomóżcie, bo osiwieje. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. (Nadmienie, że innych usterek w aucie nie zauważyłem, jeżdżę codziennie do pracy)
[EDIT] Xenonów nie mam, wiem, że problem częsty gdy one występują.