.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 19:48:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.4 czujnik kąta skrętu
PostNapisane: 27.wrz.2017 06:00:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2017 05:45:50
Posty: 4
Lokalizacja: Dzierzgoń
Auto: a6 c5
Witam!
Użytkuję swój samochód już 12 lat. Od kilku miesięcy sporadycznie pojawiał się problem po uruchomieniu auta i wrzuceniu na skrzyni D lub R obroty spadały, czasami samochód nawet gasł. Po ponownym uruchomieniu i lekkiej przegazówce samochód jechał normalnie. Po jakimś czasie zaczęło się to nasilać i doszło do tego, że zapala się pomarańczowa kontrolka od trakcji. Ta kontrolka potrafiła się zapalić czasami w czasie jazdy szczególnie gdy skręcałem ostro w prawo. Wczoraj usterka przestała być chwilowa. Po każdym uruchomieniu samochodu silnik pracuje równo. Gdy wrzucam na automacie R lub D zapala się ta kontrolka i zaczyna szarpać silnikiem i nawet gaśnie. Znajomy mechanik powiedział mi, że to prawdopodobnie padł czujnik skrętu. Czy ktoś z Was może mi coś doradzić? Co należy wymienić i jak postępować? Bo czytałem na forum o jakichś adaptacjach kodach itp. Kompletnie się na tym nie znam... Proszę o radę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.4 czujnik kąta skrętu
PostNapisane: 27.wrz.2017 08:41:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10349
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na początek wypada podłączyć komputer i odczytać błędy, ta kontrolka odpowiada tez za inne usterki. Czujnik kąta skrętu sam się adaptuje po kilku obrotach od prawego oporu do lewego , ale jak jest uszkodzony to co to ma do rzeczy. Jeżeli ustalisz ze jest uszkodzony to wyślij go do regeneracji , na allegro reklamują się firmy które robią to wysyłkowo jednego dnia, koszt ok 100 pln.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.4 czujnik kąta skrętu
PostNapisane: 29.wrz.2017 15:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2017 05:45:50
Posty: 4
Lokalizacja: Dzierzgoń
Auto: a6 c5
W poniedziałek mam wizytę u elektryka. Mam nadzieję, że ogarnie temat. Poinformuję o dalszym rozwoju wypadków. Dziękuję za informacje!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.4 czujnik kąta skrętu
PostNapisane: 29.wrz.2017 16:10:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2017 05:45:50
Posty: 4
Lokalizacja: Dzierzgoń
Auto: a6 c5
Witam ponownie!
Właśnie odwiedził mnie kolega z VAG-em (tak się chyba nazywa to ustrojstwo). Podłączył i pokazuje błąd " Zwarcie do masy na 6 wtryskiwaczu". Próbował też sprawdzić ten "podejrzany" czujnik kąta skrętu ale nie chciał się połączyć ze sterownikiem. Kolega twierdzi, że moja 20 letnia babcia C5 nie ma ESP tylko jest ASR (jest taki przycisk na kokpicie) więc niepotrzebny jej czujnik kąta skrętu. Pytanie mam takie? Czy uszkodzony wtryskiwacz może dawać takie objawy jak opisałem wyżej? Bez uruchomienia skrzyni wydaje się, że silnik pracuje w miarę równo... A może tylko mi się tak wydaje... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.4 czujnik kąta skrętu
PostNapisane: 01.paź.2017 22:31:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10349
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Wibratorze uzupełnij profil, nie wstydź się swojego miasta, jeżeli mieszkasz niedaleko mnie problem możemy rozwiązać w trybie natychmiastowym ;)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.4 czujnik kąta skrętu
PostNapisane: 03.paź.2017 18:23:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Mały... czujnik sam się nie adaptuje - jest procedura. Myślę, że tu chodzi o całkiem inny czujnik niż kąt skrętu kierą.
Pomóc może jedynie log z auto-scana z VAGa albo lista wszystkich errorów jakie siedzą w aucie.
Zarówno mając ASR jak i ESP łączysz się z modułem ABS i tam też znajdziesz wartości skrętu jeżeli czujnik jest na kolumnie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.4 czujnik kąta skrętu
PostNapisane: 05.paź.2017 07:28:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2017 05:45:50
Posty: 4
Lokalizacja: Dzierzgoń
Auto: a6 c5
Witam!
Mam nadzieję, że problem rozwiązany. Znalazłem elektryka samochodowego, który jako jedyny szybko i bez kłopotu zlokalizował problem. Okazało się, że wszystkiemu winny jest gaz a konkretnie nadpalone styki w sterowniku gazowym Stagg. Jako laik nie miałem pojęcia, że nawet jak się wyłączy instalację LPG i zakręci butlę to elektronika LPG wciąż bierze udział w pracy silnika. Wcześniej odbyłem 5 wizyt u gazowników, Każdy twierdził, że w instalacji jest wszystko ok. Jednemu nawet sugerowałem aby dla sprawdzenia wziął z półki nowy sterownik i włożył na próbę. Oczywiście stwierdził, że sterowniki się nie psują,,, :039: Sami widzicie, że nie wolno nikomu wierzyć. Elektryk, który zlokalizował usterkę podjął się nawet wymiany tych styków, abym nie musiał wywalać 700 zł na nowy sterownik. Przyznam, że wciąż nie ogarniam dlaczego zapalała się kontrolka kontroli trakcji. I jeszcze jedno... Moja babcia C5 z 1997 r. naprawdę nie ma czujnika kąta skrętu bo ma ASR a nie ESP.
Myślę, że temat wyczerpany. Dziękuję Wszystkim za rady i pomoc. Pozdrawiam! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.4 czujnik kąta skrętu
PostNapisane: 05.paź.2017 09:48:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
No i pięknie... ASR to brak czujnika skrętu.
Czemu nadpalony styk zakłocał... a bo do ASR/ESP jest potrzebna informacja z ECU o momencie obrotowym a ten liczony na podstawie m.in. przepływomierza - jak miałeś upalone coś co miało wpływ na pracę przepływki lub masę na czujniki to miało prawo szwankować.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: