.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 22:46:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 21:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Więc tak - szczotki mam ładne, gładkie, bez wżerów i stożkowego kształtu. Dziś założyłem "bocznik" między głównym kablem prądowym i ołowianą klemą "+". Jeśli nie pomoże - wjazd na kanał i sprawdzenie połączenia dwóch grubaśnych przewodów spotykających się na rozruszniku.
Jeśli nie pomoże - wizyta u speca.

W cygarze ex moim miałem właśnie takie ładowanie, że akumulator (nota bene 95 Ah!) pamiętał jeszcze czasy Helmuta Kohla (a może i Helmuta Schmidta....) i pojeździ jeszcze za panowania wnuków Angeli.....

Wyjaśnijcie mi jeszcze funkcję dwóch cienkich przewodów idących do alternatora. Jeden jest wpinany na wsówkę do stabilizatora napięcia, drugi jest przykręcony na oczko nakrętką "8"

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 22:05:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
przykręcany jest od wzbudzania alternatora, powinien mieć kolor niebieski a ten od regulatora to nie wiem bo nie każdy go ma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 23:33:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
cygaro-avant napisał(a):
Więc tak - szczotki mam ładne, gładkie, bez wżerów i stożkowego kształtu. Dziś założyłem "bocznik" między głównym kablem prądowym i ołowianą klemą "+". Jeśli nie pomoże - wjazd na kanał i sprawdzenie połączenia dwóch grubaśnych przewodów spotykających się na rozruszniku.
Jeśli nie pomoże - wizyta u speca.

W cygarze ex moim miałem właśnie takie ładowanie, że akumulator (nota bene 95 Ah!) pamiętał jeszcze czasy Helmuta Kohla (a może i Helmuta Schmidta....) i pojeździ jeszcze za panowania wnuków Angeli.....

Wyjaśnijcie mi jeszcze funkcję dwóch cienkich przewodów idących do alternatora. Jeden jest wpinany na wsówkę do stabilizatora napięcia, drugi jest przykręcony na oczko nakrętką "8"



Ten na wsuwkę , to jak pamiętam , jest od jakiegoś mini kondensatora , który ma niby za zadanie tłumić jakieś niepożądane impulsy , coś w tym stylu . Jak robiłem w swojej byłej b3 alternator , to właśnie taki mały kabelek miałem . Ale czy on coś daje po tylu latach to sam zdecyduj :):

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 23:46:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ten na wsuwke to nie przypadkiem info do kontrolki ładowania na szafie?

Poza tym - idę po popcorn ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 04.gru.2017 06:58:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Jeden to kontrolka, drugi często występuje jako odczyt obrotów silnika. Np. moduł ABS jest połączony z alternatorem...
Czasami jest to ten sam przewód co kontrolka (jeden wspólny).

Na schematach nie widzę żadnego kondensatora anty zakłóceniowego. Co nie znaczy że tego nie montowali.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 04.gru.2017 13:29:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gdzies mam fotki zniszczonych pierscieni z Caddyego.
Altek źle ladowal przez 2 lata - mialem.wiecznie niedoladowane aq. Partacze wymieniali po łebkach... Dopiero konkretny fachuracoddWo oddzwonil do mnie i powiedzial ze albo szukaj Pan uzywki w dobrym stanie albo regeneracja bedzie kosztowala 3 paczki.
Niestety aq nie przeżyło eksperymentu i za chwile pojdzie na smietnik.
Teraz jak wspominalem po generalnym remoncie ładowanie jest wzorowe.
Altek tak jak kazde urzadzenie musi działać prawidłowo kompleksowo.
Jakiekolwiek kombinacje kończą się dodatkowymi kosztami.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 15.gru.2017 16:49:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Więc tak:
- na wyjściu z alternatora mam 14,46 V
- poprawiłem mocowanie grubaśnych kabli na rozruszniku i jest lepiej, ale jeszcze to nie jest to.

I tu pytaniea dwa do znających anatomię elektryki w C4:
- czy między śrubą na rozruszniku i zaciskiem klemy aku jest gdzieś jeszcze jakieś łączenie? Gdzie jest dołączony kabel, który jest wyciągnięty obok kielicha McPhersona i umożliwia ładowanie aku "spod maski"?
- na klemie plusowej aku mam dwa przewody: gruuuuuby czarny i drugi znacznie cieńszt czerwony. Czy dobrze kombinję, że czarny grubas to tylko rozzuch + ładowanie, a cała reszta instalacji zasilana jest z tego drugiego, cieńszego?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 24.gru.2017 20:32:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Ad. 1
Przewód idzie prosto z akumulatora do rozrusznika bez rozgałęzień, przewód pociągnięty do zacisku pod maskę jest zakończony jakoś w 1/3 długości całego przewodu i jest zaprasowany razem z tym drugim.
Ad. 2
Jak dobrze pamiętam to tak właśnie jest.

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: