.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 19:37:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [90 B3 2.3 NG] - Jakie napięcia ładowania akumulatora?
PostNapisane: 07.sty.2004 14:06:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 10:07:08
Posty: 24
Lokalizacja: Gród Kraka
Ponownie Witam Gorąco Wszystkich!
Mam pytanko do szczęśliwych posiadaczy A90 2,3E. Jakie napiecie ładowania akumulatora powinien wskazywać voltomierz? U mnie jest cały czas ok. 13,3V niezaleznie od obrotów silnika. Jeden akumulator już mi padł, a nie chciałbym załatwić drugiego.

Dzieki za odpowiedź.

Pozdrawiam,

_________________
Pozdrawiam
Witt
90 2.3E Quatrro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 14:10:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Napięcie ładowania jest takie same dla każedego samochodu . Na akumulatorze powinno być napisane napięcie ładowanie albo w książeczce od instrukcji obsługi . Wynosi ono dla akumulatorów 12V 13,9-14,5V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 15:13:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Ladowanie masz ok. Zrob tak...
Odlacz przewod masowy(-) od akumulatora. Wepnij miedzy akumulator(-) a przewod masowy miernik .Wylacz wszystkie urzadzenia i zobacz na woltomierzu czy jest jakis pobor.Jesli bedzie podaj jego wartosc powiem co zrobic dalej.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 15:28:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jesli po odpaleniu samochodu masz napiecie ladowania 13,3 v to niedobrze. Powinno być od 13,9 do 14,5 , akumulator wysiada po jakims czasie bo jest niedoladowany przez caly czas i cos niedobrego dzieje sie z elektrodami wewnątrz. Coś jest u ciebie nie tak z ladowaniem, moze kabelek, ktory leci od alternatora do akumulatora sie przetarł. dobrze bylo by zmierzyć ile wychodzi bezposrednio z alternatora(wczepic sie miernikiem bezp. na jego wyjsciu). Jesli jest prawidlowe napiecie to znaczy ktorys kabelek w kierunku do akumulatora zle laczy, moze tez masa gdzies przysniedziała. Jesli zmierzone napiecie bedzie tak jak napisales 13,3 to juz cos z alternatorem jest nie tak... od szczotek zaczynając...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 15:34:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Stary niepanikuj. 13,3V moze jeszcze byc. A jakby byl kabel uszkodzony to by dopiero dzialy sie jaja. :peace:

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 15:45:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
... cytuje z ksiazeczki gwarancyjnej :" ...uszkodzenie akumulatora spowodowane niesprawną intalacją elektryczną w pojeździe: -spływ mas czynnych >z elektrod w akumulatorze< spowodowany napięciem ładowania poniżej 13,9V ..." . Mierzylem w swoim pojeździe i mam przy wlaczonych swiatlach, nawiewie na full, ogrzewaniem tylnej szyby i podswietlaniu kabiny rowno 13,9, a jak wylacze to wszystko to troche ponad 14V, mniej wiecej 14,1V. Napiecie mierzylem na wtyczce do zapalniczki, bo na dworze było za zimno :diabel:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 18:22:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
13,3 V, to tragrdia...Ja przy napięciu łądowania 13,6 lub 13,8 już miałem kłopoty z akumulatorami. Na pierwszy ogień szczotki z regulatorem napięcia ładowania. Koszt żaden - ok 30 PLN. Nie oszczędzaj na tym bo aku jest o wiele droższy. Skocz do linku poniżej i tam jest o tym jak wymieniałem regulator...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 19:09:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Jak elektryk tak powiedzial to znaczy ze tak ma byc zwracam honor :):

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 19:57:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Hy hy hy...Aha..jeszcze dodam, że u mnie aku jest pod tylną kanapą i przy włączonych wszystkich światłach, dmuchawie na max i na wolnych obrotach, napięcie mierzone na stykach akumulatora spada z 14,1 V do 14,05 V. Czyli idealnie :) Pozdstawa, to dobrze oczyszczone styki.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 20:11:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja wymienialem regulator napiecia ze szczotkami, bez wyjmowania calego alternatora. Wystarczy odkrecic tylko dwie srubki przy reg.ze sczotkami, 5 minut roboty...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 21:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.paź.2003 21:12:39
Posty: 338
Lokalizacja: Starogard Gdański - pomorskie / UK
ADRIAN napisał(a):
Ladowanie masz ok. Zrob tak...
Odlacz przewod masowy(-) od akumulatora. Wepnij miedzy akumulator(-) a przewod masowy miernik .Wylacz wszystkie urzadzenia i zobacz na woltomierzu czy jest jakis pobor.Jesli bedzie podaj jego wartosc powiem co zrobic dalej.



po 1.W takiej konfiguracji miernik musi być ustawiony na "amperomierz"- pomiar prądu, woltomierz nic nie pokaże,
po 2 miernik elektroniczny lub wychyłowy podłączasz czarny "-" do przewodu masowego, czerwony "+" do minusa AKU

Na moje to najlepiej sprawdzić napięcie na AKU przy wyłaczonym silniku a potem przy właczonym i wogóle widać czy ładuje (napięcie powinno być wyższe) a następnie właczać kolejne odbiorniki.

_________________
890 km Kronach 2005
872 mile (1400km) Kronach 2007
Audi90, 2.3 NG, 1990, LPG 5.2003 -> 11.2005
Audi A4 1.8 ADR 1995 Right Hand Drive 10.2006 -> 02.2008
Audi A4 1.9 Tdi Avant AFN 1998 Right Hand Drive 02.2008 -> 04.2011
Audi A6 2.0 Tdi Avant BRE 2007 Right Hand Drive 04.2011 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 21:35:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Eee...u mnie nie jest tak łatwo, bo mam aleternator 90A, któy ma z tyłu osłonę - kerownicę zimnego powietrza do chłodzenia alternatora, taką z wężem harmonijkowym. I niestety 1 cm od tej osłony idą węże od chłodnicy oleju. Nie ma dojścia do odkręcenia tej osłony, a później regulatora...trzeba demontować alternator...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 21:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir200 napisał(a):
Eee...u mnie nie jest tak łatwo, bo mam aleternator 90A, któy ma z tyłu osłonę - kerownicę zimnego powietrza do chłodzenia alternatora, taką z wężem harmonijkowym. I niestety 1 cm od tej osłony idą węże od chłodnicy oleju. Nie ma dojścia do odkręcenia tej osłony, a później regulatora...trzeba demontować alternator...


:/ to nieciekawie

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 21:55:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
bobby25 napisał(a):
ADRIAN napisał(a):
Ladowanie masz ok. Zrob tak...
Odlacz przewod masowy(-) od akumulatora. Wepnij miedzy akumulator(-) a przewod masowy miernik .Wylacz wszystkie urzadzenia i zobacz na woltomierzu czy jest jakis pobor.Jesli bedzie podaj jego wartosc powiem co zrobic dalej.



po 1.W takiej konfiguracji miernik musi być ustawiony na "amperomierz"- pomiar prądu, woltomierz nic nie pokaże,
po 2 miernik elektroniczny lub wychyłowy podłączasz czarny "-" do przewodu masowego, czerwony "+" do minusa AKU

Na moje to najlepiej sprawdzić napięcie na AKU przy wyłaczonym silniku a potem przy właczonym i wogóle widać czy ładuje (napięcie powinno być wyższe) a następnie właczać kolejne odbiorniki.


1> Amperomierz podaje wartosc natezenia pradu, a tu jest potrzebna wartosc napiecia aby wykluczyc samorozladowanie sie akumulatora, spowodowane niekontrolowanym poborem przez uszkodzone urzadzenie lub instalacje.
2> To jest akurat oczywiste

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2004 09:39:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
U mnie jak odpale auto wskazuje 14V troche pośmigam z włączonymi odbiornikami prądu wskaźnik pokazuje ok 13V ale jak elektryk sprawdzał alternator wykazało 14V tak więc wskaźnik w kabinie potrafi oszukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2004 07:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Napięcie mierzone gdzieś w instalacji samochodu będzie niższe niż na zaciskach akumulatora. Generalnie (tak podaje moja instrukcja) napięcie na zaciskach akumulatora powinno zawierać się w granicach 13,5 - 14,4 V. Pod obciążeniem może spaść do dolnej granicy, ale poniżej 13V akumulator jest generalnie niedoładowywany. Sprawdź jeszcze napięcie pod obciążeniem po włączeniu świateł, dmuchawy i np. ogrzewania tylnej szyby >jeśli jest duży spadek nawet na wyższych obrotach to niestety trzeba zajrzeć do alternatora

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: