.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 20:07:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT]Lampka oleju
PostNapisane: 18.sie.2003 10:04:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Znowu Was ponudze. Mam taki problemiq. Moja Niunka byla u poprzedniego wlasciciela i jezdzila na mineralnym oleju (buuu)...kiedy ja qpilem zmienialem olej regularnie na a po pewnym czasie (gdzies tak kolo 170 000 przebiegu) przy rozruchu zimnego silnika zawory stukaly przez jakies 5 sekund tak jakby mechanizm hydraulicznego kasowania luzow nie dzialal (zapewne olej musial tam sie dostac pod odpowiednim cisnieniem). Potem bylo ok. Jednak, zanim silnik osiagnal temperature 50 stopni....cos w nim lekko klekotalo, a jak sie do 3000 przygazowalo to juz ostro napierdzielalo metalicznie...po nagrzaniu do 50 stopnie - wszycho cicho, ladnie burczy. Jeden mecher powiedzial (dobry ponoc) zeby zmienic na pol syntetyczny olej...cykalem, ale zmienilem i nic nie bierze, stukanie przy odpalaniu zniknelo...ale nie zniknelo to stukanie przez rozgrzaniem silnika (bardzo mnie to wqrza). Temu wszystkiemu towarzyszy jeszcze efekt dlugiego swiecenia kotrolki oleju po rozruchu zimnego motoru - swieci nawet prez 10 sekund wiec trzeba stac grzecznie na luzie i nie gazowac (ale wtedy silnik pracuje normalnie nic nie stuka) wiec prawdopodobnie smarowany jest tylko cisnienie nie jest odpowiednie. Myslicie ze to popma oleju? Czy to jest duzy wydatek? Regeneruje sie to jakos? W etce patrzylem i w silniku ABT jest jakis kosmiczny mechanizm od pompki...wiece jak to dziala (mam niemiecka etke i nie wszystko qmam). Bardzo prosze Was o pomoc ;-)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 10:11:23 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Może być pompa oleju. Może zawieszają Ci się w niej zaworki. Podobno jest to efekt jazdy na gównianym oleju. Może pomóc płukanie silnika żadkimi olejami. A jeśli to nie pomoże naprawa pompy. Ale ja tego nigdy nie robiłem więc niech ktoś inny się wypowie.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 10:20:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ojj...na gownianym ja nie jezdzilem...moze poprzednicy...na oleju nie ma co zulowac takie moje zdanie ;-|

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 10:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
objawy ewidentnie wskazują na pompę oleju - obawiam się że bez wyciągnięcia nic się nie poradzi i radzę Ci nie zwlekać z tym za bardzo "bo to bracie na dobre nie wyjdzie" (a tak poważnie to zatrzesz motorek jak będziesz dawał ognia więc do roboty :lol: )

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 11:21:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Mhm...dzieki, ale podczas jazdy mi nie zaswieca kontrolka...
Nie orientujecie sie jaki to jest koszt z ta pompa?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2003 12:52:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
Gdybyś powyżej 2500 obrotów miał za małe ciśnienie oleju to zapala się kontrolka i wyje brzęczyk. Może masz stary i zasyfiały czujnik oleju ten, który odcina masę i gasi kontrolkę. Bo z kolei ten drugi czujnik olejowy przy wyższych obrotach i małym ciśnieniu podaje mase na kontrolkę i brzęczyk. A przy okazji sprawdź czy w ogóle to u Ciebie działa.

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2003 09:00:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Dzieki, gdybys mogl powiedziec jak to sprawdzic i gdzie sa te czujniki....jeden widze kolo filtra oleju, tylko nie wiem ktory to jest. A faktycznie zasyfialy i stary to on napewno jest. Zwlaszcza, ze jestem pewien ze silnik jest smarowany podczas kiedy pali sie kontrolka bo nic nie stuka...a przy otwartym korku wlewu widac jak olej zapierdziela na walek rozrzadu....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2003 15:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
Czujnik, który gasi kontrolkę ma obudowę brązową natomiast czujnik który reaguje na zbyt małe ciśnienie oleju jest biały. Gdzie one są u ciebie - musisz poszukać bo ja w 1.8 mam oba w kołnierzu filtra - jeden pod, drugi nad filtrem. Aby sprawdzić czy działa brzęczyk musisz:
zdjąć przewód z białego czujnika / żeby nigdzie do masy nie dotykał/.
włączyć silnik i trzymać go powyżej 2500 obr. Po około 2-3 sekundach powinna zacząć mrygać lampka oleju i wyć brzęczyk.
Sprawdź to bo jest to standard w silnikach Audi/VW. Jeśli nie zabrzęczy to napiszę Ci co dalej.

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2003 18:31:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2003 00:15:45
Posty: 259
Lokalizacja: Gdańsk
sprawdź czy czujnik który masz jest odpowiedni, może ktoś wkręcł jakiś nie oryginalny
miałem tak w LT
, lampka świeciła się długo i też się nad tym zastanawiałem
potem czujnik padł i wymieniłem na oryginał i gasła zaraz po odpaleniu

_________________
Audi A3 2.0 TDI S-line
VW New Beetle 1.8T
Audi S3 225kM było
Audi A3 1.9 TDI było
Audi A6 avant 2.5 TDI było
Audi B4 Cabrio 2.3 było
Audi B4 limo 2.3 było
Audi B4 avant 2.0 było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: