Roger_35 napisał(a):
Dlaczego mapy Teleatlasu są takie jakie są? Ponieważ poziom piractwa w Polsce jest na poziomie 95% i nikt z głową na karku nie będzie robił idealnego produktu dla polaków, którzy go i tak za chwilę spiratują, skopiują etc., zamiast legalnie nabyć. Nasza mentalność mnie przeraża, jak można za coś nie zapłacić, nie ważne uczciwie czy nie, to trzeba za to nie płacić.
Pomyślcie, że wszystkie produkty, które wytwarzacie sami bądź dystrybuujecie, ktoś piratuje i nie macie najmniejszych szans sprzedać waszego oryginału, jest ok, czy nie?
Zapyatm po chłopsku, napilibyście się Johny Walkera zrobionego z bejcy i spirytusu technicznego? To to samo. W dalszym ciągu wtsyd mi za was, bo nawet jeśli nasze prawo jest dziurawe to i tak kogoś okradacie.
Fajne bractwo, w autach za min. 60 tysi, nie ma co.
odnośnie poziomu piractwa,
uruchom aplikację p2p eMule i sprawdź, ile jest osób udostępniających TeleAtlas PL/CZE, a następnie - ile osób udostępnia pozostałe mapy. zwróć uwagę na ich narodowość - ok. 1% to Polacy.
jesteś w wielkim błędzie w tym zakresie.
co do poziomu wyrobu,
Blaupunkt doskonale wie, że w PL nie ma ani sieci dróg, ani docelowej grupy klientów, którzy posiadają samochód z, bądź co bądź, drogim wyposażeniem jakim jest Navi.
innymi słowy: nie są zainteresowani rynkiem zbytu jakim jest PL [tak jak było to wcześniej z Grecją].
skoro oferują bubel za 700 PLN, to...
w tym zakresie także błądzisz.
co innego, gdyby mapy DX oferowało kilka firm - wówczas zdrowa konkurencja urealniłaby poziom cen, a walka o klienta przeniosłaby się na płaszczyznę jakości wyrobu [a nie wyłączności].
na marginesie dodam, że TeleAtlas DX jest zabezpieczony SD 2.x - te mapy można tak zabezpieczyć, że będą niekopiowalne. Blaupunkt świadomie tego jednak nie czyni...
każdy dorosły człowiek swoim postępowaniem wystawia sobie świadectwo i odpowiada za swoje czyny. nie mamy już, od 1989 roku, odpowiedzialności zbiorowej, zatem nie musisz nosić ciężaru wstydu za nas.