.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 11:40:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C5 1.9 tdi] Tempomat nie działą...pomocy
PostNapisane: 05.wrz.2007 17:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Tata kupil ostatnio A6 C5 1.9 tdi . Jest manetka od tempomatu ale nie reaguje na zadne polecenia. Nic sie nie dzieje. Nawet na liczniku nie pojawia sie zadna ''ikonka''.

Co mam sprawdzic w pierwszej kolejnosci??
Vag cos wykryje??

Pozdrawiam i licze na Wasza pomoc.

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 18:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Sprawdź czy masz dodatkowe linki przy przepustnicy.Sama manetka jeszcze o niczym nie świadczy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 20:20:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ADAM 12 napisał(a):
Sprawdź czy masz dodatkowe linki przy przepustnicy.Sama manetka jeszcze o niczym nie świadczy ;)

to TDI ;) wiec problem lezy po stronie konfiguracji (aktywacja VAGiem) lub polaczen elektrycznych (wtyczka od manetki etc...)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 15:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Bilu napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Sprawdź czy masz dodatkowe linki przy przepustnicy.Sama manetka jeszcze o niczym nie świadczy ;)

to TDI ;) wiec problem lezy po stronie konfiguracji (aktywacja VAGiem) lub polaczen elektrycznych (wtyczka od manetki etc...)


Bilu mozesz podpowiedziec gdzie mozna aktywowac vagiem Tempomat??

Vagiem dopiero zaczne sie bawic ( mam juz wszystko poskladane i dziala ale na dzien dzisiejszy jestem laikiem w tym temacie ).

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 19:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
Attywacja:

Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy czy nie ma błędów
Wchodzimy w funkcję nr 11 gdzie wpisujemy login 11463 i zapamiętujemy to wychodząc funkcją nr 6.
WAŻNE aby po odłączeniu vaga wyłączyć zapłon!!!

Można jechać na jazdę próbną bądź podpiąć jeszcze raz vaga i sprawdzić poprawność działania tempomatu.

Sprawdzanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy błędy
Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie (chyba) w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
Wciśnięty przycisk FIX 000111
Naciskamy pedał hamulca 010011
Naciskamy pedał sprzęgła 100011

Pozdro :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 21:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
AudiTDI napisał(a):
Attywacja:

Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy czy nie ma błędów
Wchodzimy w funkcję nr 11 gdzie wpisujemy login 11463 i zapamiętujemy to wychodząc funkcją nr 6.
WAŻNE aby po odłączeniu vaga wyłączyć zapłon!!!

Można jechać na jazdę próbną bądź podpiąć jeszcze raz vaga i sprawdzić poprawność działania tempomatu.

Sprawdzanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy błędy
Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie (chyba) w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
Wciśnięty przycisk FIX 000111
Naciskamy pedał hamulca 010011
Naciskamy pedał sprzęgła 100011

Pozdro :peace:


Dostalem chyba bardziej wyczerpujaca odpowiedz niz myslalem , ze dostane.
Wielkie dzieki i jak cos bede meczyl dalej.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 23:36:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
mam pytanie. czy jeśli nie mam manetki tempomatu a mam instalację do tempomatu w A6 C5 98r 2,5tdi to czy komputer będiz esie domagał i pokarze błąd i co z tym się bedzie wiązało?? Czy da się normalnie jeżdzić chowając ta kostkę aż dostanę jakąś okazyjną manetkę??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 18:42:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
wie ktoś coś na temat tego podłaczenia manetki??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 14:09:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
AudiTDI napisał(a):
Attywacja:

Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy czy nie ma błędów
Wchodzimy w funkcję nr 11 gdzie wpisujemy login 11463 i zapamiętujemy to wychodząc funkcją nr 6.
WAŻNE aby po odłączeniu vaga wyłączyć zapłon!!!

Można jechać na jazdę próbną bądź podpiąć jeszcze raz vaga i sprawdzić poprawność działania tempomatu.

Sprawdzanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy błędy
Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie (chyba) w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
Wciśnięty przycisk FIX 000111
Naciskamy pedał hamulca 010011
Naciskamy pedał sprzęgła 100011

Pozdro :peace:


Wpisujac login 11463 wyskakuje mi informacja, ze jest on bledny.

Mozliwe jest kolego, ze sie mylisz??

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 20:17:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
Cytuj:
Wpisujac login 11463 wyskakuje mi informacja, ze jest on bledny.

Mozliwe jest kolego, ze sie mylisz??

Pozdrawiam


sobie zrezalem tempomata i wszystko ok dziala :) login pasuje, sprawdz czy niema bledow :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 21:29:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
AudiTDI napisał(a):
Cytuj:
Wpisujac login 11463 wyskakuje mi informacja, ze jest on bledny.

Mozliwe jest kolego, ze sie mylisz??

Pozdrawiam


sobie zrezalem tempomata i wszystko ok dziala :) login pasuje, sprawdz czy niema bledow :peace:



Błędów nie ma ale cały czas wyskakuje mi informacja, ze ten login jest błędny :/

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 21:38:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro jest takie info, to znaczy, że GRA jest aktywny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 21:59:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 11:45:59
Posty: 216
Lokalizacja: Bracknell
Jak tempomat jest oryginalny to zacznij od sprawdzenia bezpiecznika....

_________________
A6 C5 AFN 2000 + turbo AWX +0.216 -> 155PS/330Nm + felgi RS6 19'' + Pioneer AVIC D3 + iPod Mini + Bluetooth...

Chiptuning i diagnostyka VAG, Opel, BMW. Naprawa sterownikow airbag, licznikow, laptopow i innych urzadzen elektronicznych (TV itp.)

mob. 07746172658


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 08:32:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Często też nie łączy, albo jest żle wyregulowany stycznik pod pedałem hamulca.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 09:42:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
a co ci wskazuje VAG w bloku nr 006 w pozycji 3?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 08:14:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
a powie mi ktoś jak wyłączyć tempomat. Bo nie mam na razie manetki a sa problemy z zapalaniem.

ps. Czy taka manetka pasowałaby do mojego autka?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=244303370
i czy tutaj tez muszą zgadzać się jakieś numery??
Bo facet mi powiedział ze pasują do A6 C5 2,5 tdi z roczników 98-2001.
prosże o szybka poradę:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 16:47:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
A jak się obsługiwać tym tempomatem?? Do czego służą poszczególne przyciski??
Opisze ktoś to cudo?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 20:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
napisz mi ktoś jak się obsługuje manetkę tempomatu?? O co w tym chodzi??
przy sprawdzaniu tempomatu wszystko było ok oprócz:
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010

Bo u mnie były liczby 000001
czy to błąd??
A i czy mając licznik bez FIS-a mogę sprawdzać spalanie itp?? Bo manetkę mam z czymś takim:
prawa strona wycieraczek (reset, i strzałki góra dół).
Do czego to służy??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 15:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
AudiTDI napisał(a):
Attywacja:

Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy czy nie ma błędów
Wchodzimy w funkcję nr 11 gdzie wpisujemy login 11463 i zapamiętujemy to wychodząc funkcją nr 6.
WAŻNE aby po odłączeniu vaga wyłączyć zapłon!!!

Można jechać na jazdę próbną bądź podpiąć jeszcze raz vaga i sprawdzić poprawność działania tempomatu.

Sprawdzanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy błędy
Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie (chyba) w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
Wciśnięty przycisk FIX 000111
Naciskamy pedał hamulca 010011
Naciskamy pedał sprzęgła 100011

Pozdro :peace:



Własnie siedze w autku i sprawdzam te logi bo nie działa mi tempomat (seat Alhambra)

No i ku mojemu zdziwieniu wszystkie wartosci zaczynaja sie od jedynki. Ale jak pociagne noga sprzegło do gory to jest poprawnie. Prawdopodobnie ten stycznik na sprzegle odwala siupy. Czy tam jest regulacja czy trzeba go zmienic??

Pozdro i dzieki za dobry opis :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 17:54:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
teodor2424 napisał(a):
napisz mi ktoś jak się obsługuje manetkę tempomatu?? O co w tym chodzi??
przy sprawdzaniu tempomatu wszystko było ok oprócz:
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010

Bo u mnie były liczby 000001
czy to błąd??
A i czy mając licznik bez FIS-a mogę sprawdzać spalanie itp?? Bo manetkę mam z czymś takim:
prawa strona wycieraczek (reset, i strzałki góra dół).
Do czego to służy??


Resetem kasujesz wartości fisa i zaczyna wszystko liczyć od nowa.
Strzałkami zmieniasz wartości (spalanie czasowe, ilość paliwa do końca baku, spalanie średnie, prędkość średnia).

Niestety jak nie masz fisa w liczniku to nie zobaczysz wartości spalania średniego, czasowego itp bo niby gdzie to ma zostać wyświetlone ? :diabel:

Przycisk:

Wciskając przycik na końcu manetki aktywujemy tempomat czyli auto jedzie z takż samą prędkością jak przy wsiśnięciu przyciku.

Suwak:

Jeśli jest po środku to tempomat jest aktywny
Jeśli przesuniesz go w prawo to tempomat nieaktywny
Jeśli przesuniesz w lewo ( będzie sprężynował) to dodakesz prędkości ( po uprzedniej aktywacji przyciskiem)

Jadąc na 50km/h można przyśpieszyć tym suwakiem przesuwając w lewo i taka prędkość stała zostanie.

Jadąc 50km/h można przyśpieszyć dodając nogą gazu, jak puscisz gaz to auto wróci do 50km/h.

Wciskając sprzęgło lub hamulec tempomat się rozłącza.

P.S.
Żeby tempomat zadzaiał musimy jechać min ok 40km.h , poniżej nie działa.


teodor2424 napisał(a):

Wpisujac login 11463 wyskakuje mi informacja, ze jest on bledny.

Mozliwe jest kolego, ze sie mylisz??



Ja przy aktywacji wbijałem kod kilkukrotnie bo wydawało mi się że tempomat nie działa a problem był w tym że jechałem za wolno (ok 30km.h)
żadnych błędów nie było .

Może w złym miejscu go wbijasz albo komp nie obsługuje ?

Silnik masz TDI więc linki do gazu nie ma ... hmmm

Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: