Dzieki Mauzerus. Generalnie ustawienie rozrzadu mam cacy - caly komplet poszedl do wymiany po kupnie. Pojade do kumpa to mi sprawdzi kable - poswiecilem sie i trzymalem je rekami - nic nie kopie - to taki wstepny test hehe dzisiaj sprobuje jezykiem

Generalnie moje problemy nie sa wielkie - to tylko takie duperelki, ale fakt faktem silnik na luzie moglby pracowac rowniej. Ostatnio po zatankowaniu zwyklego 98 bez udziwnien w stylu BP/Shell/Statoil zaczelo chodzic rowno, czasem tylko cos zatelepie - moze byc cos z knock sensorami i przestawiajacym sie katem zaplonu ?? Najbardziej mnie wkurza przeginanie wolnych....czasaaami nawet zgasnie, raz w tygodniu.
Wydaje mi sie, ze podcisnienia mam ok - wymienialem kierownice powietrza i wszystko zlookalem wtedy i jest podlaczone. A do czego jest tam jeszcze podcisnienie ? Jest obejscie przepustnicy na nim jest ISV - to do stabilizacji wolnych. Do kierownicy powietrza miedzy MAF a przepustnica zapierdziela od spodu jeszcze jeden wezyk - mysle, ze to odma. Wiecej rurek nie widzialem.
Z tym potencjometrem przepustnicy tez tak myslalem, wpadne do emciora to obadamy jesli znajdziesz czas.
Jesli mowisz o ukladzie dopalania oparow z weglem aktywnym - to u mnie tego w ogole nie ma - tak samo jak kata. Byc moze jest to jakos inaczej zorganizowane - nie rozkminiam tej czesci auta jeszcze. Przybedziesz rakiata do emciora to podjade i Cie pomecze
O co chodzi z ta klapa w dolocie ? Myslalem ze zapodawaniem wiekszej ilosci powietrza na wolnych zajmuje sie selenoid wolnych obrotow (ISV) odpowiednio sterowany przez ECU przy niskim wskazaniu czujnika temp. zewnetrznej.
A juz wiem o co moze chodzic z ta klapa. Chodzi o dostarczanie cieplego powietrza ogrzanego przez kolektor kiedy motor jest zimny ?? O fak, gdybym to mial caly czas otwarte nie byloby fajnie....ale generalnie performance silnika oceniam bdb. Takiego 2.0 to jeszcze nie mialem
Chcialbym sie troche podszkolic wiec bede wdzieczny jesli powyjasniasz mi tego troche
