.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:03:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 15:32:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2008 20:53:34
Posty: 32
Lokalizacja: lublin
WITAM CHYBA MAM DOBRA WIADOMOSC :d MOJ FIS JUZ NIC PRAWIE NIE POKAZYWAL WIEC W AKCJE DESPERACJI SKORZYSTALEM Z AUKCJI ALEGRO KTORA ZAPROPONOWAL BONER WYSLALEM ZEGARY DO KALISZA I DZIS MAM JE !ZAMONTOWALEM I WSZYSTKO GRA! JAK NOWY DZIALA :peace: ZOBACZYMZ JAK DLUGO HE HE KOSZT TO 150 ZL I W PARE DNI ZROBIONE Z PRZESYLKA :peace: NADAL JEST TA AUKCJA POYDRAWIAM JARECKIP74


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 15:41:49 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
CAPSLOCK

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 18:38:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
No to teraz wypadalo by zebys rozebral zegary i porobil zdjecia jak wyglada tasma po regenarcji :)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 19:16:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2008 20:53:34
Posty: 32
Lokalizacja: lublin
niestety nieznam sie na tym wkladal mi to mechanik :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2009 19:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2008 20:53:34
Posty: 32
Lokalizacja: lublin
ma miec tez wyswietlacze za 350 wraz z robocizna podam do niego tel ten z aukcji504 654 240 najlepiej do niego dzwonic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2009 10:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2006 23:33:58
Posty: 29
Lokalizacja: czestochowa
odswieze temat, bo wielu dotyczy, mnie m. in.
sam dobieralem sie do fisa probujac najpierw przelutowywac tasme do plytki licznika, nastepnie podgrzewalem tasme po stronie wyswietlacza (bo tam jest ona przyklejana specjalnym klejem) nic mi to nie dalo, nie wiem moze zle sie za to zabralem. Moze ktos na forum rozwiazal tej temat jakos skutecznie, jestem sklonny zaplacic rozsadne pieniadze.

_____________________________________________________
na zaprzyjaznionym forum podobny temat troszke lepiej sie rozwinal
http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_slabo_ ... 876.0.html
moze ktos wpadnie dzieki temu na sposob poprawy FISa
pozdr.

_________________
Obrazek Obrazek
________________________
[A4 B5] 2.8 APR Quattro 2000r.
byl [A4 B5] 1.9 1Z tdi 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 15:39:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2009 06:33:41
Posty: 33
Czy FIS jest zalezny tylko od zegarów i sterowania nim czy jeszcze od czegoś? Pytam ponieważ w moim aucie nie ma w/w a chciałbym dołożyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 17:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2009 12:04:54
Posty: 7
Lokalizacja: okolice Gorzowa -lubuskie
witam,panowie,co byście zrobili na moim miejscu? Moje Audi to A6 avant 2.5 tdi z 98 roku, zegary z pełnym fis-em, który jest uszkodzony. kupiłem w dobrej cenie zegary z A6 z 2000 roku, różnią się tym,że w moich starych zegarach środkowe gniazdo elektr. jest mniejsze i ma kolor czarny a w nowych jest bardziej podłużne i jest koloru szarego. teraz moje pytanie brzmi :co jest lepiej zrobić?? czy "przełożyć" sam fis czy lepiej jest wymienić cały zegar i go odpowiednio zakodować?? Wiadomo,że wiąże się to również ze zmianą wtyczki środkowej i zmiany pinów w skrajnych wtyczkach(zielona i niebieska). proszę o podpowiedź i mnie poprawić gdy się mylę;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2009 20:12:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
Panowie a co powiecie na taki problem
W mojej S8 fis swieci dobrze tylko problem mam z tymi małymi wyświetlaczami co po lewej stronie wyświetla godzinę i datę a po prawej kilometry
problem z nimi jest taki że nie wyświetlają dobrze całości cyferek tylko np pół cyferki swieci dobrze a pół słabiutko że prawie nie widać nasila się to bardziej jak jest gorąco
co z tym zrobić kto by ewentualnie mógł to naprawić
pozdrawiam

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2009 21:14:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
solox011 napisał(a):
Panowie a co powiecie na taki problem
W mojej S8 fis swieci dobrze tylko problem mam z tymi małymi wyświetlaczami co po lewej stronie wyświetla godzinę i datę a po prawej kilometry
problem z nimi jest taki że nie wyświetlają dobrze całości cyferek tylko np pół cyferki swieci dobrze a pół słabiutko że prawie nie widać

U mnie to samo na lewym wyświetlaczu, co ciekawe: nie za każdym razem. Raz widać wyraźnie wszystko, raz pół na pół.
Swoją drogą tego kolorowego FISa też bym przeglądnął, bo w dzień średnio jest widzialny...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2009 22:18:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
martab99 napisał(a):
solox011 napisał(a):
Panowie a co powiecie na taki problem
W mojej S8 fis swieci dobrze tylko problem mam z tymi małymi wyświetlaczami co po lewej stronie wyświetla godzinę i datę a po prawej kilometry
problem z nimi jest taki że nie wyświetlają dobrze całości cyferek tylko np pół cyferki swieci dobrze a pół słabiutko że prawie nie widać

U mnie to samo na lewym wyświetlaczu, co ciekawe: nie za każdym razem. Raz widać wyraźnie wszystko, raz pół na pół.
Swoją drogą tego kolorowego FISa też bym przeglądnął, bo w dzień średnio jest widzialny...



hmm u mnie też tak jest że raz lepiej widać a raz gorzej w nocy widac lepiej ale to jest racjonalnie uzasadnione niższa tem. i lepsza widoczność w dzien różnie
ma ktos jakis patent na to :)

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2011 12:53:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Witam
Nawiązując do tematu chciałbym podzielić się wrażeniami z wymiany FIS-a na nowy.
Ponieważ mój stary FIS w A6 C5 posiadał dwie typowe wady tj.: zanikanie linii, zaciemnianie części wyświetlacza pod wpływem temperatury postanowiłem po 4 latach coś z tym zrobić.
Ponieważ po długich poszukiwaniach licznika (przedwcześnie jak się okazało) doszedłem do wniosku że to mission imposible, zakupiłem na allegro sam wyświetlacz FIS po czym zamontował go mi lokalny elektronik. Jak na ironię losu kilka dni później kolega przysłał mi całkowicie sprawny licznik z oryginalnym FISem. Ciekawą sprawą jest że licznik jest z modelu 97-99 a jego data produkcji jest z 2000 roku. Pewnie jakiś zirytowany fisem Niemiec wymienił cały licznik serwisie na nowy - prawdopodobnie pozbawiony już wady.
Wracając do tematu nadmienię, iż zakupiony wyświetlacz jest rzekomo oryginalny lecz gdy zadzwoniłem do serwisu z zapytaniem o widniejący na opakowaniu nr OEM to dostałem informację że nie posiadają takiego numeru w programie. Po oględzinach widać że procesor na taśmie jest taki sam jak w starym ale taśma wygląda nieco inaczej.
Posiadając 2 sprawne liczniki (jeden z wymienionym FISem a drugi z oryginalnym sprawnym) postanowiłem porównać jakość wyświetlania.
W wymienionym FISie widać znacznie większy kontrast, nawet zbyt duży. Tło wyświetlacza nie jest całkowicie jednolite - w niektórych miejscach widać leciutko jaśniejsze przebarwienia w oryginale tło jest całkowicie jednolite. W dzień nowy wyświetlacz wygląda świetnie - wyraźnie i bez zastrzeżeń, w nocy jakby lekko za jasno świecił względem wyświetlacza przebiegu - ale to za mocno nie przeszkadza. Ostatnią różnicą jest odcień świecenia żółtych komunikatów. W nowym fisie są one bardzo jaskrawe a w oryginale lekko stonowane - prawdopodobnie to też wynik większego kontrastu nowego wyświetlacza.
W przypadku mojego wyświetlacza nie sprawdziły się opinie o nowych wyświetlaczach, że patrząc lekko z boku mało co widać. Widać świetnie z każdego kąta w samochodzie.
Co do trwałości to nie jestem w stanie się wypowiedzieć ponieważ wyświetlacz świeci u mnie dopiero 1 miesiąc.
Podsumowując:
- moim zdaniem warto zainwestować te parę złotych na komfort i bezpieczeństwo ( u mnie latem niemożliwym było zobaczenie np.: komunikatów słabego ciśnienia oleju, przekroczonej temperatury cieczy chłodzącej, czy braku ładowania akumulatora);
- tak szczerze gdybym dostał w/w sprawny licznik to pewnie bym go zainstalował w aucie zamiast wymieniać fisa;
- ogólnie jednak jestem bardzo zadowolony i mam nadzieję że to potrwa jeszcze trochę czasu ;)
Poniżej zamieszczam zdjęcia:
1.Stary uszkodzony wyświetlacz
2.Nowy wyświetlacz w opakowaniu
3.Taśma nowego wyświetlacza
4.Nowy wyświetlacz - takie sobie zdjęcie
W najbliższym czasie wrzucę zdjęcie sprawnego oryginalnego wyświetlacza z drugiego licznika - tylko go podłączę.
Jeżeli ktoś chciałby szczegóły na temat od kogo, kupiłem wyświetlacz to proszę na priva... nie chcę uprawiać krypto reklamy na forum.
(Niestety sprawdziłem i gość od którego kupowałem w obecnej chwili nie ma aukcji z wyświetlaczami)
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Ostatnio edytowano 31.mar.2011 05:50:06 przez Bart_D, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2011 16:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
cenna wskazówka...też będę musiał ze swoim coś myśleć :)

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2011 20:56:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jedno mnie zastanawia. Dlaczego jeśli wyświetlacz VDO, to numery części Bosch-a?
Nie lepiej przestać się maskować i napisać, że chińczyk?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa FIS-a
PostNapisane: 03.maja.2015 14:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2015 06:55:45
Posty: 4
Odświeżam temat, gdyż nadal aktualny.
Od niedawna jestem posiadaczem A6 C5 w którym to właśnie jest problem, który nas tu wszystkich dotyczył, lub jeszcze dotyczy. Moje pytanie czy może ktoś w ostatnim czasie coś robił w tym temacie i może coś jeszcze nowego podpowiedzieć niż to co wyżej opisane?

_________________
Audi A6 C5 2,8 Quattro
Seat Cordoba 1,4 8V
Były:
BMW E34 525 TD
Peugeot 406 1,8 16V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa FIS-a
PostNapisane: 27.maja.2015 12:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 19:13:54
Posty: 3
Auto: Audi a4 b7 2008r
Witam mam pytanie na temat FIS-a w samochodzie Audi a4 b7 2008r. skrzynia manualna. Jak włączyć wyświetlacz zmiany biegów który znajduje się w dolnej części wyświetlacza FIS.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa FIS-a
PostNapisane: 27.maja.2015 17:22:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Przy skrzyni manualnej nie ma takiej opcji. Kiedyś widziałem na aledrogo gałkę która wyświetlała bieg ale to taki chiński wynalazek.

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa FIS-a
PostNapisane: 28.maja.2015 13:20:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 19:13:54
Posty: 3
Auto: Audi a4 b7 2008r
Taka opcja była w moim aucie pokazywało na jakim biegu jadę i na jaki ekonomicznie przełączyć. Prawdopodobnie zanikło to przy próbie zmiany języka Menu nawigacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa FIS-a
PostNapisane: 14.sie.2015 13:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 19:13:54
Posty: 3
Auto: Audi a4 b7 2008r
Witam mam pytanie na temat wyświetlacza FIS w Audi a4 b7 2008r. Pytaniem jest jak aktywować wskaźnik zmiany biegów który się mieści w dolnej części wyświetlacza FIS. Audi posiada skrzynie manualna. Funkcja ta działała ale po próbie zmiany języka zanikła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: