.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.mar.2025 00:03:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4] Coś pobiera mi prąd w aucie.
PostNapisane: 28.mar.2010 15:50:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Problem mój polega na tym że mam jakiegoś złodzieja prądu.
Wpiąłem miernik (A) pomiędzy klemę + a zacisk + na aku,
i wychodzi że coś żre od 0.22 do 0,50 A. Nie zauważyłem zależności dlaczego tak się wahają te wartości. Najczęściej są one 3, ok. 0,22, 0,44 i 0.50 A. Oczywiście sprawdziłem wszystkie obwody fabryczne poprzez wyjmowanie bezpieczników (wyjmowałem pojedynczo, jak i wszystkie naraz) oraz obwody niefabryczne (gaz, szyby, alarm) również poprzez wyjmowanie bezpieczników. Jedynie w przypadku wyjęcia bezpiecznika od sterownika gazu (STAG 300) wartość poboru prądu spada o ok. 0,05. Ale mimo wszystko coś jeszcze pobiera ten prąd.
Dodatkowych urządzeń podłączonych bezpośrednio do aku nie dopatrzyłem się, ale jeszcze będę szukał.
Ma ktoś może jakieś sugestie ? Czy np. może to coś przy rozruszniku lub alternatorze ? Jakieś zwarcie na którymś z tych urządzeń ? Już wymiękam...

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 15:55:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Powyciągaj jeszcze przekaźniki. Ponadto np. elektryczne szyby mają swój bezpiecznik w innym miejscu niż reszta (przynajmniej w c3 tak jest).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 15:57:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
rodzynek napisał(a):
Powyciągaj jeszcze przekaźniki. Ponadto np. elektryczne szyby mają swój bezpiecznik w innym miejscu niż reszta (przynajmniej w c3 tak jest).


Przekaźniki również wyjmowałem ( w podszybiu i we wnętrzu auta).
Szyby są rezane na jednym bezpieczniku. Obwód ten również sprawdzałem.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 16:00:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
No to nic innego Ci nie zostaje, jak odłączenie kolejno właśnie alternatora i rozrusznika.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 16:01:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Czy np. może to coś przy rozruszniku lub alternatorze ?

BINGO! Te elementy zasilane są bezpośrednio z aku (ja obstawiam alternator - wypnij B+).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 16:04:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
OK, czyli rozumiem że tu też może gdzieś może zaistnieć jakieś zwarcie.
Muszę to sprawdzić.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 16:18:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
makaon napisał(a):
Cytuj:
Czy np. może to coś przy rozruszniku lub alternatorze ?

BINGO! Te elementy zasilane są bezpośrednio z aku (ja obstawiam alternator - wypnij B+).


B+ to jest zasilanie na alternator z aku czy jakoś tak. A więc może nawet nie będę musiał się kłaść pod auto, wystarczy że odepnę przy klemie. Idę spróbować zaraz.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 19:01:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie rozumiem. piszesz ze po wypieciu centralki gazu pobor maleje do 50 mA to w czym problem ? wez pod uwage ze w autach nowszych niz polonez i pf 126p elektronika jest podlaczona na stale i nawet jezeli wylaczysz zaplon to jakis obwod zawsze bedzie pod napieciem i to wlasnie powoduje pobor pradu. Pobor do wartosci 0,2A jest dopuszczalny

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 20:12:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Jedynie w przypadku wyjęcia bezpiecznika od sterownika gazu (STAG 300) wartość poboru prądu spada o ok. 0,05.

Oj Hans stary wygo....pół ampera to stanowczo za dużo(ja bym obstawał że i Twoje 0,2 to za dużo). a i 100C4 wiekowo zbliżone jest do ww. aut :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 20:59:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Hans, zgadza się może do wartości 0,2 A jest ok. Ale u mnie ta wartość oscyluje w granicach 0,2 do 0,5. Spada o 0,05 A jak odłączę centralkę gazu.
Co do alternatora. Do przewodów na alternatorze się nie dostałem, ale na podłużnicy jest połączenie tego grubego czerwonego idącego z aku do alternatora. Rozłączyłem ten obwód, i niestety bez zmian. Czyli to nie alternator. Wpadły mi jednak 3 zagwozdki :
-raz na jakiś czas, w momencie gdy mam wpięty amperomierz pomiędzy aku a klemę na wyłączonym zapłonie i wszystkich odbiornikach prądu, świeci mi się przełącznik gazu wraz ze jego stanem w butli. Nie zauważyłem żadnych zależności. Raz się tak dzieje, raz nie.
-druga sprawa to to że do momentu odłączenia tego plusa idącego na alternator kontrolka ładowania była na AC. Teraz kontrolka ładowania zaświeciła się w normalnie na desce (działa normalnie po przekręceniu zapłonu, i gaśnie po odpaleniu silnika czyli poprawnie)
-no i trzecia sprawa to to że jeżdżę narazie bez alarmu i imobilajzera. (Wypiąłem bezpiecznik) Ten "imobilajzer" to takie urządzonko gdzie po przekręceniu zapłonu musiałem wcisnąć ukrytego microswitcha, wtedy dioda mi gasła i mogłem odpalić silnik. I dziwna sprawa się stała gdyż jak wracałem do domu to zaczoł mi gasnąć silnik. Nie wiedzialem o co chodzi, ale wpadłem na pomysł aby wcisnąć switch od tego imo. I okazało się że to było to, i pojechałem dalej. I to jest dziwne, gdyż układ ten powinien nie działać gdyż wypiąłem od niego i od alarmu bezpiecznik.
Jutro schemat w dłoń (muszę go poszukać w necie, AMT Top-126) i będę próbował wywalić to "immo" z auta.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2010 04:40:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Klax-trutniu jeden.A u mnie na fortach nic się nie działo.Trzeba było dać znać,że masz problemy.Zaradzilibyśmy z Kaziem i nie musiałbyś chłopaczyno się wkurzać.Ech-nieprofesjonalnie...

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2010 06:12:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
GP Jumbo napisał(a):
Klax-trutniu jeden.A u mnie na fortach nic się nie działo.Trzeba było dać znać,że masz problemy.Zaradzilibyśmy z Kaziem i nie musiałbyś chłopaczyno się wkurzać.Ech-nieprofesjonalnie...

Pewnie że nic się nie działo :) Z Elektryką szyb jest wszystko ok.
Mi się to stało 3 dni temu, w międzyczasie nic nie grzebałem przy aucie.
Stąd jeszcze większa zagwozdka. Dziś wypnę ten immobilajzer i zobaczymy co będzie.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2010 10:49:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
A więc okazało się iż prawdopodobnie akumulator dokończył żywota.
Miałem z nim już kilka problemów w zimie. Teraz wstawiłem drugi pożyczony od szwagra i okazuje się być wszystko w porządku. Pobór prądu mieści się w przedziale 0,16 do 0.20 i nie mam problemów z rozładowanym aku nawet po nocy, jak to miało wcześniej miejsce. Tylko dziwi mnie że to właśnie akumulator był odpowiedzialny za taki stan rzeczy. Czy to możliwe żeby sam robił zwarcie ?

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2010 11:47:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Klax napisał(a):
Czy to możliwe żeby sam robił zwarcie ?


Oczywiście ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2010 11:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
rodzynek napisał(a):
Klax napisał(a):
Czy to możliwe żeby sam robił zwarcie ?


Oczywiście ;)


I wówczas będzie pokazywał pobór prądu, ? dobre.
W każdym bądź razie winowajca odnaleziony. A ja całą instalację przetrzepałem :):

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: