.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 16:51:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2.8 AAH]-alternator
PostNapisane: 06.sie.2010 20:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2010 18:51:37
Posty: 111
Lokalizacja: Gliwice
witajcie koledzy..mam pewien problem z moja audiolka..dzis podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka ladowania i na zegarze ladowanie spadlo ponizej 12v..niby proste i oczywiste alternator ale cos mnie w tym wszystkim zastanawia i postanowilem wrzucic posta..gdy godzine pozniej poszedlem odpalic autko przez chwile bylo dobrze,kontrolka sie nie zapalala a ladowanie pokazywalo ponad 15v ale gdy dodalem gazu ladowanie spadlo i wl sie kontrolka..kolejna proba po zapaleniu silnika przyniosla taki sam efekt a gazowanie nie zmienia tego faktu..poczatkowo myslalem ze szczotki ale po tych objawach nie jestem pewien,czy to moze byc regulator napiecia lub na co wam to wyglada??i gdzie ten regulator szukac ewentualnie,a jest to na70%alternator bosch ale pewien nie jestem bo niestety tabliczki od gory nie widac..prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 21:10:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Alternator ma regulator napięcia w środku, a więc na razie sie nim nie przejmuj,
bo on psuje się bardzo rzadko.
Trzeba pewnie wymienić szczotki jak i ślizgacze bo się pewnie wytarły.
Poza tym napięcie ładowania nie mogło być 15V (max 14), bo popaliły by się
wszystkie żarówki.
Cóż naprawa alternatora to nie taka poważna usterka, na samym akumulatorze
możesz dojechać do jakiegoś elektromechanika, który go zregeneruje.
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 21:59:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ten zegar fabryczny nie jest za bardzo dokładny dlatego weź voltomierz i sprawdź napięcie a regulator napięcia nie jest nihdzie w środku tylko z tyłu przykręcaony w alternatorze dla przykładu http://allegro.pl/item1159091864_regula ... a_tdi.html

i z niego szczotki wychodzą, jak już ładowania nie będzie wytargaj alternator z auta i wykręc regulator, nie ma w tym filozofii, przy okzazji zobacz na pierścienie w komutatorze na wirniku, bo kiedyś muszą sie wytrzeć :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2010 07:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2010 18:51:37
Posty: 111
Lokalizacja: Gliwice
dzieki koledzy za podpowiedz:)..na szczescie nic nie musialem robic zwyczajnie okazalo sie ze gdzies woda sie dostala prawdopodobnie do regulatora napiecia gdyz w ten dzien ilka godzin wczesnie bylo oberwanie chmury lalo jak cholera i raz na skrzyzowaniu stalem w hmm..rzeka to mozna nazwac:P..ale dziekuje:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: