.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 23:33:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all]fabryczne grzenie foteli: opis pinów / schemet / opory
PostNapisane: 01.gru.2013 12:13:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pochwalony
W A6 C4 słabo grzeją mi fotele. Gdy rolka ustawiona jest na "6" jakieś tam delikatne grzanie czuć dopiero po kilku minutach. Dlatego proszę speców w temacie o:
- schemat całego układu
- opis pinów w wiązce pod fotelem
- czy maty grzania tyłka i pleców połączone są równolegle, czy szegowo?
- jaki jest "na zimno" opór poszczególnych mat?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: [all]fabryczne grzenie foteli: opis pinów / schemet
PostNapisane: 02.gru.2013 11:55:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Ciekawe to co piszesz, bo ten układ działa 0-1, albo grzeje albo nie. Na pewno grzeje czy to efekt placebo? ;-).

Sprawdź po prostu czy mają jakaś rezystancję.

Chyba, że czujnik temperatury pod tyłkiem się popsul.

Generalnie we wtyczce masz masę, zasilanie i kabelki od czujnika temperatury.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]fabryczne grzenie foteli: opis pinów / schemet / op
PostNapisane: 09.gru.2013 22:00:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
cygaro-avant znalazłeś przyczynę :?: Mam ten sam problem. Wszystkie cztery fotele przestały grzać. Bezpiecznik jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]fabryczne grzenie foteli: opis pinów / schemet / op
PostNapisane: 10.gru.2013 20:17:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
A na jakiej zasadzie regulowana jest temperatura (mowa o a4 b5) z regulacją od 0 do 6. Grzeje dłużej, czy wyższą temperaturą?

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]fabryczne grzenie foteli: opis pinów / schemet / op
PostNapisane: 13.gru.2013 12:02:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mam wrażenie, że zmieniane jest napięcie na matach.
Przyczyny na razie nie znalazłem - zakładam grube majty :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]fabryczne grzenie foteli: opis pinów / schemet / op
PostNapisane: 13.gru.2013 12:31:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Regulacja odbywa się za pomocą potencjometru. Na 1 masz po prostu mniejsze napięcie

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]fabryczne grzenie foteli: opis pinów / schemet / op
PostNapisane: 13.gru.2013 13:51:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
cygaro-avant napisał(a):
Mam wrażenie, że zmieniane jest napięcie na matach.

Według mnie tak to się odbywa, potencjometr 0-6 steruje przekaźnikiem który znajduje się skrzynce z przekaźnikami lub w przełączniku.
Przód
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig34.pdf
Tył
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig36.pdf

zgredek27 napisał(a):
(mowa o a4 b5) Grzeje dłużej, czy wyższą temperaturą?

Jeżeli maty mają drut oporowy (a mają na 100%) to z prawa ohma wynika, że przy większym napięciu wytwarza się większy prąd w macie. Co skutkuje wyższą temperaturą.

Postaram się sprawdzić oporność mat w siedzeniach z cygara i podam który pin i jaka oporność.
Marianb nie mam pojęcie co mogło spowodować zaprzestanie grzania w 4 matach jednocześnie. Musisz sprawdzić maty, elektrykę do przełączników i od nich do mat.

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]fabryczne grzenie foteli: opis pinów / schemet / op
PostNapisane: 22.gru.2013 15:54:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Dziś udałem się do auta z omomierzem i juz wiem, dlaczego fotel kierowcy grzeje bardzo wolno. Obie maty grzewcze powinny mieć opór około 1,0 Om, tymczasem mata pod tyłkiem kierowcy ma u mnie 9 Om - znacznie większy opór, to znacznie mniejsza moc wydzielana. Jutro wyjmuję fotel, dobieram się do maty i ogarniam temat.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: