.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 22:17:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
PostNapisane: 28.sty.2014 09:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pochwalony!
Jak najłatwej dostać się do silnika nawiewu w C4 - popiskuje mi łożyko na osi dmuchawy....
Dobrze kombinuję, że chyba od podszybia pod maską?
dzięki z góry
Marcin

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
PostNapisane: 28.sty.2014 09:54:32 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
To powinno się przydać [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
PostNapisane: 28.sty.2014 10:20:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A czy pamiętasz speco, czy do ośki silnika dmuchawy jest dostęp od podszybia, po rozpięciu rury powietrzenej czyli bez rozbierania póołowy auta? Bo ja chcę tylko trochę smaru dodać, a z foto story wynika, że bez zmiany panewek wału korbowoego ani rusz :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
PostNapisane: 28.sty.2014 11:13:51 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
cygaro-avant napisał(a):
A czy pamiętasz speco, czy do ośki silnika dmuchawy jest dostęp od podszybia, po rozpięciu rury powietrzenej czyli bez rozbierania póołowy auta?

Silnika nie wyciągałem, ale na moje oko bez wyciągania nie dostaniesz się do środka. Silnik jest głęboko w obudowie. Po rozłożeniu obudowy na pół widać tylko łopaty wirnika. Nie wiem czy od strony wirnika dasz rady dostać się do łożyska, na moje oko - nie.

cygaro-avant napisał(a):
Bo ja chcę tylko trochę smaru dodać, a z foto story wynika, że bez zmiany panewek wału korbowoego ani rusz :)

Nie narzekaj, nie jest tak źle. Szukając materiałów do swojej naprawy znalazłem opis, w którym pewien magik zalecał demontaż całej deski rozdzielczej, a wystarczyło tylko odpiąć kolanka od nawiewów :)


_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
PostNapisane: 28.sty.2014 11:19:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie wiem jak w c4, ale w c3 silnik nawiewu sie poprostu wysuwa, bo wiekszego rozbierania.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
PostNapisane: 28.sty.2014 21:17:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
W c4 jest tak samo, pod warunkiem, że nie masz klimy. Kiedyś to wyciągałem przy -18 stopniach i padającym śniegu, bo się silnik spalił a auto było potrzebne na rano. 15 min na wyjęcie i 15 min na założenie (cała sztuka to trafić dobrze w gumki amortyzujące w prowadnicach, żeby prosto weszło i gumki nie powypadały). Silnik odbezpiecza się od strony kierowcy (pierścień) i wysuwa razem z wentylatorem w stronę pasażera, wystarczy zdjąć nakładkę plastikową na podszybiu. W wersji z klimą dochodzi niestety demontaż parownika klimy.

Zapomnij o wymianie łożysk, poszukaj sprawnego silnika.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
PostNapisane: 28.sty.2014 21:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Są trzy szkoły:
1)wyciągasz cały ZW
2)wyciągasz cały parownik od klimy co wiąże się ze ściągnięciem czynnika
3)ściągasz ta okrągłą gumę i odkręcasz plastikowy kołnierz, później odbezpieczasz zegera i masz luźny silnik w środku i musisz zbić z niego koło od nawiewu i wyciągasz w dwóch częściach, jest w necie tutorial gdzieś na A6Klub albo C4Klub, generalnie mniej rozbierania ale więcej wyginania, trzeba odkręcić i wkręcić jednego wkręta po omacku na dole :D

P.S. też miałem okazję zmieniać w zeszłym roku przy -11stopniach


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: