Tytuł: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
Napisane: 28.sty.2014 09:25:32
Użytkownik
Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25 Posty: 3692 Lokalizacja: za górami, za lasami
Pochwalony! Jak najłatwej dostać się do silnika nawiewu w C4 - popiskuje mi łożyko na osi dmuchawy.... Dobrze kombinuję, że chyba od podszybia pod maską? dzięki z góry Marcin
_________________ Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...
Tytuł: Re: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
Napisane: 28.sty.2014 10:20:44
Użytkownik
Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25 Posty: 3692 Lokalizacja: za górami, za lasami
A czy pamiętasz speco, czy do ośki silnika dmuchawy jest dostęp od podszybia, po rozpięciu rury powietrzenej czyli bez rozbierania póołowy auta? Bo ja chcę tylko trochę smaru dodać, a z foto story wynika, że bez zmiany panewek wału korbowoego ani rusz
_________________ Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...
A czy pamiętasz speco, czy do ośki silnika dmuchawy jest dostęp od podszybia, po rozpięciu rury powietrzenej czyli bez rozbierania póołowy auta?
Silnika nie wyciągałem, ale na moje oko bez wyciągania nie dostaniesz się do środka. Silnik jest głęboko w obudowie. Po rozłożeniu obudowy na pół widać tylko łopaty wirnika. Nie wiem czy od strony wirnika dasz rady dostać się do łożyska, na moje oko - nie.
cygaro-avant napisał(a):
Bo ja chcę tylko trochę smaru dodać, a z foto story wynika, że bez zmiany panewek wału korbowoego ani rusz
Nie narzekaj, nie jest tak źle. Szukając materiałów do swojej naprawy znalazłem opis, w którym pewien magik zalecał demontaż całej deski rozdzielczej, a wystarczyło tylko odpiąć kolanka od nawiewów
_________________ Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka" Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane
Tytuł: Re: [C4] dostęp do silnika nawiewu (piszczące łożysko)
Napisane: 28.sty.2014 21:17:41
Klubowicz
Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48 Posty: 3301 Lokalizacja: Poznań i okolice
W c4 jest tak samo, pod warunkiem, że nie masz klimy. Kiedyś to wyciągałem przy -18 stopniach i padającym śniegu, bo się silnik spalił a auto było potrzebne na rano. 15 min na wyjęcie i 15 min na założenie (cała sztuka to trafić dobrze w gumki amortyzujące w prowadnicach, żeby prosto weszło i gumki nie powypadały). Silnik odbezpiecza się od strony kierowcy (pierścień) i wysuwa razem z wentylatorem w stronę pasażera, wystarczy zdjąć nakładkę plastikową na podszybiu. W wersji z klimą dochodzi niestety demontaż parownika klimy.
Zapomnij o wymianie łożysk, poszukaj sprawnego silnika.
Są trzy szkoły: 1)wyciągasz cały ZW 2)wyciągasz cały parownik od klimy co wiąże się ze ściągnięciem czynnika 3)ściągasz ta okrągłą gumę i odkręcasz plastikowy kołnierz, później odbezpieczasz zegera i masz luźny silnik w środku i musisz zbić z niego koło od nawiewu i wyciągasz w dwóch częściach, jest w necie tutorial gdzieś na A6Klub albo C4Klub, generalnie mniej rozbierania ale więcej wyginania, trzeba odkręcić i wkręcić jednego wkręta po omacku na dole
P.S. też miałem okazję zmieniać w zeszłym roku przy -11stopniach